Hop til indhold
Stavox

[Solved] Politiets magt


Zenoxxi

Recommended Posts

Der burde blive lavet en regel omkring at man får 3 chancer til at betale sin bøde, eller at man får lov til at forklare sin side af sagen.

Som politi giver de en bøde før de har sagt, hvad man får den for. Man har ikke mulighed for at snakke imens man får bøden, og bliver ofte derefter arrested for ikke at betale sin bøde.

 

Dette er især blevet slemt med det nye system, hvor man skal holde C nede og højreklik og bla bla. 

 

Jeg blev arrested da jeg vil have en forklaring for min bøde, så jeg valgte at lade være med at betale 1 gang, 

Jeg synes at det ødelægger rp'en, at man ikke kan få lov til at forklare lidt, eller i det mindste prøve at undgå den.

 

F.eks: 

Jeg kørte over græsset

- Hvad får jeg en bøde for?

 ** Bøde 500 kr **

 ** Jeg afviser ** 

 - Du bliver arrested for ikke at betale din bøde.

 

Dette sker alt for ofte for mig! Jeg bliver sindsyg frustreret på den måde, da politiet misbruger sin magt en smule. Og mister lysten til at spille RP:..

Når Jeg selv er politi, giver jeg ALTID 3 chancer, hvis de skal betale en bøde, og jeg synes HELT klart at dette skal være en regel.

 

Både Taroux, FredeDKgamer og Jeg er enig.

 

>:(

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Fordi man er enig, er det ikke ensbetydning med, at det kommer til at ske.

 

Men. 

 

Kan GODT se at det er ret irreterinde og det er jeg også ude for, når jeg får bøder, at jeg ikke får lov til at udtale mig og i virkeligheden, så får den tiltalte lov til at udtale sig, dog uden særlig stor effekt

Link til kommentar
Del på andre sites

Just now, Casper "ålen" Albaek said:

Fordi man er enig, er det ikke ensbetydning med, at det kommer til at ske.

 

Men. 

 

Kan GODT se at det er ret irreterinde og det er jeg også ude for, når jeg får bøder, at jeg ikke får lov til at udtale mig og i virkeligheden, så får den tiltalte lov til at udtale sig, dog uden særlig stor effekt

Skrev dem på, så de ikke skulle skrive på forslaget, da de ikke så ofte er på forum.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det der giver jeg dig 100% ret i.

Typisk står man og vil have en forklaring på hvorfor man for den bøde man nu får.

Så popper den bøde bare op.

De siger "Betal den bøde nu eller du bliver arresteret!"

Enten burde der blive tilføjet at man skal give 2 - 3 chancer

Ellers burde den anden have lov til at få at vide hvorfor han skal have den bøde som man nu har fået.

 

 

Så 100%

+REP

 

Link til kommentar
Del på andre sites

2 hours ago, CasperDK / ZeNoxXi said:

Der burde blive lavet en regel omkring at man får 3 chancer til at betale sin bøde, eller at man får lov til at forklare sin side af sagen.

Som politi giver de en bøde før de har sagt, hvad man får den for. Man har ikke mulighed for at snakke imens man får bøden, og bliver ofte derefter arrested for ikke at betale sin bøde.

 

Dette er især blevet slemt med det nye system, hvor man skal holde C nede og højreklik og bla bla. 

 

Jeg blev arrested da jeg vil have en forklaring for min bøde, så jeg valgte at lade være med at betale 1 gang, 

Jeg synes at det ødelægger rp'en, at man ikke kan få lov til at forklare lidt, eller i det mindste prøve at undgå den.

 

F.eks: 

Jeg kørte over græsset

- Hvad får jeg en bøde for?

 ** Bøde 500 kr **

 ** Jeg afviser ** 

 - Du bliver arrested for ikke at betale din bøde.

 

Dette sker alt for ofte for mig! Jeg bliver sindsyg frustreret på den måde, da politiet misbruger sin magt en smule. Og mister lysten til at spille RP:..

Når Jeg selv er politi, giver jeg ALTID 3 chancer, hvis de skal betale en bøde, og jeg synes HELT klart at dette skal være en regel.

 

Både Taroux, FredeDKgamer og Jeg er enig.

 

>:(

 

er enig med dig i at de skal sige det før de giver dig bøden men nogen er ikke de skarpeste betjente så de tænker ikke over det :(

Link til kommentar
Del på andre sites

For lige at tilføje lidt.

 

Tror desværre at der vil komme flere cases. 

 

"Han arresterede mig, uden at give mig 3 chancer og jeg fik ikke engang lov til at sige noget" 

 

Men hvis jeg skal være helt ærlig, så vil der næsten være nye cases med alt man tilføjer.

Link til kommentar
Del på andre sites

Men det er heller ikke svært at finde en betjent der giver tilfældige bøder. Det handler såmænd bare om at trække tråde mellem tiden i fik bøden, og tiden i blev arresteret på.

 

I har trods alt lov til - efter i har betalt bøden, at spørge betjenten, hvorfor i får den bøde. Nægter han at svare på jeres spørgsmål, så er det åbenlyst, at betjenten ikke forstår princippet i at være en ordensmagt. Så istedet for at tilføje reglen 'Du skal give den tiltalte 3 chancer', så benyt jer af, at betale bøden (in case han ikke siger noget), og spørg ind til bøden bagefter. Vi kan jo altid tvinge ham til at erstatte det i har betalt. ;) 

Link til kommentar
Del på andre sites

1 hour ago, DoktorDim said:

I virkelighed når man får et brev om man har fået en fartbøde får man da heller ikke 3 breve fordi at man har smidt de 2 andre ud? Folk kan bare betale deres bøder på første hånd ellers er det jo deres ejet problem.

I virkeligheden får du heller ikke bøder over mobilpay? Og du bliver ikke insta arrested fordi du ikke betaler bøde lige når du får den ;) 

 

2 hours ago, Willy said:

Men det er heller ikke svært at finde en betjent der giver tilfældige bøder. Det handler såmænd bare om at trække tråde mellem tiden i fik bøden, og tiden i blev arresteret på.

 

I har trods alt lov til - efter i har betalt bøden, at spørge betjenten, hvorfor i får den bøde. Nægter han at svare på jeres spørgsmål, så er det åbenlyst, at betjenten ikke forstår princippet i at være en ordensmagt. Så istedet for at tilføje reglen 'Du skal give den tiltalte 3 chancer', så benyt jer af, at betale bøden (in case han ikke siger noget), og spørg ind til bøden bagefter. Vi kan jo altid tvinge ham til at erstatte det i har betalt. ;) 

Det er også bare tiltende at skulle kalde på admin hele tiden - Det er jo lidt det omvendte man skal - Du skal få at vide hvad du har gjort forkert, og så derefter få bøden.. Kan godt se din logik tho ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg tænker at der ville komme en masse cases omkring dette: 

"@Han gav mig ikke 3 chancer!!!!"

"@HAN SKAL GIVE MIG 3 CHANCER!!"

"@Hej staff, jeg blev arrested og jeg fik kun en chance til at betale min bøde og i reglerne står der at man skal have 3."

"@HAN ARRESTEDE MIG BARE!! KUN 1 CHANCE!!"

(De alle havde intet bevis, og derfor kan det spilde staffs tid og sådan nogen cases vil der opstå mange af.)

 

Så er problemet at hvordan de ville bevise det hvis de ingen optagelse havde og faktisk ikke fik sine 3 chancer til at betale bøden?

 

Link til kommentar
Del på andre sites

1 hour ago, Taroux said:

Det er også bare tiltende at skulle kalde på admin hele tiden - Det er jo lidt det omvendte man skal - Du skal få at vide hvad du har gjort forkert, og så derefter få bøden.. Kan godt se din logik tho ;)

 

Rigtigt, i behøver heller ikke kalde på os for ting i selv kan ordne. Men vi vil nu gerne have stoppet spillere som udnytter funktioner, - såsom bødefunktionen.

Link til kommentar
Del på andre sites

3 hours ago, Willy said:

Men det er heller ikke svært at finde en betjent der giver tilfældige bøder. Det handler såmænd bare om at trække tråde mellem tiden i fik bøden, og tiden i blev arresteret på.

 

I har trods alt lov til - efter i har betalt bøden, at spørge betjenten, hvorfor i får den bøde. Nægter han at svare på jeres spørgsmål, så er det åbenlyst, at betjenten ikke forstår princippet i at være en ordensmagt. Så istedet for at tilføje reglen 'Du skal give den tiltalte 3 chancer', så benyt jer af, at betale bøden (in case han ikke siger noget), og spørg ind til bøden bagefter. Vi kan jo altid tvinge ham til at erstatte det i har betalt. ;) 

Problemer er jo bare, at det ikke er personen der er politi der får pengene, de ryger jo ned i politi bankboksen. Og hvis de skal erstatte det, mister de jo selv penge. Det er ret så sjælendt at de gør det.

De eneste tidspunkter jeg vil kalde admin på, når jeg er arrested er, hvis jeg ikke har fået af vide hvad jeg er blevet arrested for, men at jeg bare får den bøde. 

Altså ja, hvis jeg har flygtet fra politiet er jeg godt klar over det, men hvis man gør noget ubevidst, så vil det være rart, hvis politiet kunne fortælle en grunden. 

 

Det er nu ikke alle betjente jeg snakker om, men nogle synes jeg virkelig er lidt for hurtige med de ting de gør. Kunne bare være dejligt, hvis de foretog deres handlinger lidt mindre drastisk så man enlig også havde en chance for at snakke med dem.

 

3 hours ago, DoktorDim said:

I virkelighed når man får et brev om man har fået en fartbøde får man da heller ikke 3 breve fordi at man har smidt de 2 andre ud? Folk kan bare betale deres bøder på første hånd ellers er det jo deres ejet problem.

Nej det giver da mening. Men når du får brevet kan du da sagtens sidde og tænke over det, det er jo ikke noget man skal tage stilling til med det samme. Desuden har mulighed for at klage. Men det du skrev, har ikke så meget at gøre med at man skal kunne forklare sin historie. 
I gmod hvis man får en fartbøde så betaler man den jo også, men det er mere hvis man ikke har nogen anelse om, hvad man har gjort, kunne det være rart hvis politiet lige gad at forklare det, i stedet for at smide en bøde før de siger et ord. Eller i det mindste sige "Du får en bøde på 500kr for at køre for hurtigt".

Link til kommentar
Del på andre sites

10 minutes ago, CasperDK / ZeNoxXi said:

men hvis man gør noget ubevidst, så vil det være rart, hvis politiet kunne fortælle en grunden.

 

Enig, nogen betjente har det med at tage sagen på forhånd, og regner med i selv ved det. Kan godt følge dig i, at de burde oplyse jer om overtrædelsen. Og det burde også være i jeres rettigheder, at i skal have det oplyst, hvis i har gjort noget ubevidst.

 

Men at sige i skal have 3 chancer, tror jeg ikke vil hjælpe meget.

Link til kommentar
Del på andre sites

19 minutes ago, Willy said:

 

Enig, nogen betjente har det med at tage sagen på forhånd, og regner med i selv ved det. Kan godt følge dig i, at de burde oplyse jer om overtrædelsen. Og det burde også være i jeres rettigheder, at i skal have det oplyst, hvis i har gjort noget ubevidst.

 

Men at sige i skal have 3 chancer, tror jeg ikke vil hjælpe meget.

Word.

Tror det ville være smartere, hvis det bare blev en politiregl at man skulle fortælle hvad man fik bøde for, inden man gav bøden.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month later...

Jeg plejer altid at sige grunden mens jeg giver bøden. Så er det hurtigt, men de får grunden tydeligt. 

 

Og nu min mening om forslaget: Jeg bliver tilted, når de bare smider en bøde i hovedet på en. Nogle gange er man godt klar over, hvad man selv har gjort, men stadigvæk vil man gerne ha' den fulde grund. +REP

Link til kommentar
Del på andre sites

On 2/25/2017 at 16:10, MagnusDK said:

Altså i virkeligheden hvis du ikke betaler din bøde så kommer man da i retten ikke i fængsel eller er det mig der ikke har fulgt med? <.<

I virkeligheden får du bøden tilsendt og har en måned eller sådan noget til at betale. Det er ikke rigtig aktuelt her. Vi bliver nødt til at se bort fra virkeligheden i denne situation.

Link til kommentar
Del på andre sites

On 25/2/2017 at 12:59, Kaninoz said:

Jeg tænker at der ville komme en masse cases omkring dette: 

"@Han gav mig ikke 3 chancer!!!!"

"@HAN SKAL GIVE MIG 3 CHANCER!!"

"@Hej staff, jeg blev arrested og jeg fik kun en chance til at betale min bøde og i reglerne står der at man skal have 3."

"@HAN ARRESTEDE MIG BARE!! KUN 1 CHANCE!!"

(De alle havde intet bevis, og derfor kan det spilde staffs tid og sådan nogen cases vil der opstå mange af.)

Fun fact: Det gør der allerede, selvom det slet ikke er en regel.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 months later...

Arkiveret

Dette emne er nu arkiveret og er lukket for yderligere svar

Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar
×
×
  • Tilføj...

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK PÅ STAVOX.DK

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privatlivspolitik - Vilkår for brug.