Hop til indhold
Stavox

[Accepteret] Staff ansøgning - Jan T


Jan T

Recommended Posts

Ingame navn: Mit nuværende ingame navn er Jan T
SteamID: STEAM_0:0:64510696
IRL fornavn: Mit navn er Jan Tuck
Alder:  Jeg er født den 20. juli 2001, hvilket vil sige jeg er 16 år.

Har du tidligere erfaring med administrative jobs i et spilcommunity?: 

Jeg har meget erfaring med administrative jobs i andre spil communities. Det første administrative job i et spil community jeg fik var et job som en minecraft admin, som en minecraft admin modtog jeg en del ros, og jeg lærte hvordan mindreårige børn skal håndteres så de forstår hvad man siger til dem.

Efter jeg forlod minecraft gik jeg hen og fik et administrativt job i Gmod på en Sandbox warserver. Denne warserver startede jeg ud som en mod, men blev senere promoted til Admin. Warserveren var en meget custom og sjov server, spillerne var okay glade for mig det var de andre staff også. Denne sandbox server gik ud på at du skulle skynde dig at bygge en base før du blev skudt, du fik adgang til Wiremod dog var en del af toolsne blokeret inklusivt E2. Efter jeg havde spillet på denne server i over 300+ timer, begyndte den så småt at lukke ned. Ejeren stoppede med at putte penge i serveren og levede af donationer fra andre spillere. Serveren sluttede endeligt senere hen, hvilket jeg på det tidspunkt var meget ked af.

Efter serveren sluttede blev jeg opslugt af Stargate og joinede en af de mindre CAP spacebuild servere, her blev jeg hurtigt staff. Jeg var meget aktiv og arbejdede hårdt, efter 1 måned blev jeg gjort superadmin. Denne server lukkede aldrig helt ned, dog blev den så inaktiv og ejeren stoppede med at spille derinde. Så jeg forlod den og efterlod en besked til ejeren. Han forstod godt hvorfor jeg forlod den og vi er stadigvæk venner til denne dag.

Efter CAP serveren tænkte jeg at jeg egentlig gerne ville prøve nogle af de danske servere. Så jeg joinede en dansk server, efter noget tid på denne server fik jeg også admin her. Dog var den ikke så stor, og ejeren lukkede den efter et par måneder. Jeg forstod ikke på dette tidspunkt hvorfor folk ikke gad at spille på den, men da den lukkede ned joinede jeg vores alt elskede Stavox. På dette tidspunkt havde jeg en pæn erfaring med administrative jobs i spil communities, dog ikke på en dansk server endnu. På dette tidspunkt ejede Horizon den og John var vistnok Developer/superadmin på dette tidspunkt, men Horizon besluttede sig for at flytte serveren efter et par måneder og stavox mistede næsten alle deres spillere. Jeg tror John købte den af Horizon på dette tidspunkt, lidt efter John havde fået den op og køre fik jeg lavet en ansøgning og blev accepteret af Hansi. Efter et par uger som moderator blev jeg gjort admin og mødte endda Dynato da han blokerede en spillers dør med sin bil (Hvilket ikke er imod reglerne). Jeg bedte ham bare om at respektere andre spillere og fortsatte mit arbejde. På dette tidspunkt havde jeg ingen idé om at Dynato var den originale founder af Stavox. Et par dage/uger efter blev Dynato så ejer og stavox begyndte faktisk at blive til noget. På dette tidspunkt var jeg stadigvæk admin og fortsatte mit arbejde på stavox. Det var på dette tidspunkt at jeg blev hooked på World of Warcraft og forlod serveren. Nu syntes jeg mere WoW er blevet noget pladder med en helt ny planet...

 

Tl:dr Jeg har erfaringer indenfor både administrering af forums samt ingame spil. Jeg har også været staff på flere servere heriblandt Stavox.

 

Hvorfor skal du være en del af staff-teamet? Hvorfor er du mere kvalificeret end andre ansøgere?: Grunden til at jeg skal være en del af staff teamet er. Jeg er en utrolig sød person som er en utrolig empatisk person i virkeligheden. Dette påvirker dog ikke min judgement. Mine forhold til spillerne på serveren har altid været okay i min mening. Jeg har været uvenner med et par stykker dog har det ikke varede længere end en ordentlig snak om vores problemer med hinanden. Spillere har altid svinet mig til, dog tager jeg bare det som en del er deres rp/dårlige humor. Så det rører mig ikke rigtigt mere, jeg ved udmærket at unge spillere skjuler deres følelser i grimt sprog. Det er dog ikke kun unge spillere nogen af de ældre gør det også, derfor er det vigtigt at man ved at de skal snakkes til med en stille og rolig stemme. Hvis du begynder at råbe bliver de bare mere ophidset og du ender nok med at skulle give dem et ban/jail så de kan køle ned. Jeg vil sige at jeg altid har været god til at håndtere pressede situationer. Dog da jeg var mindre havde jeg lidt problemer med det utal af små børn der svinede mig til. Nu til dags har jeg virkeligt intet problem med noget af dette. Udover alt ovenstående har jeg også 1,5k timer som administrator i Gmod. Hvilket er et stort + ifølge mig. Jeg har også 600+ timer på stavox. Hvor en stor del af dem er som staff herinde, så jeg kender til de fleste commands samt en del af de custom. Jeg har også store erfaringer med både ulx/darkrp. Hvilket i mit hoved er et ekstra +, udover ULX og DarkRP forstår jeg mig også på E2, samt koden der får både ULX og DarkRP til at fungere. Jeg har før skrevet små e2er der har hjulpet mig i cases.

Jeg tænker også i lige ville høre nogle eksempler på håndtering af diverse cases.

Så lad os sige en spiller han hedder i dette tilfælde Bent, kører Bob over. Bob kalder så på admin og siger at Bent har cdmet ham. Hvad ville jeg gøre?

I dette tilfælde vil jeg bruge Dynato’s scenarios til at tjekke det sted hvor Bob døde. Det mest åbenlyse vil være var Bob på vejen? Hvis Bob er på vejen hvor hurtigt kører bilen så, hvis bilen kører pænt hurtigt og kører lige, er det 1 af 2 ting. Det kan enten være CDM eller Bob som prøver at få en straf til en spiller som ikke skal have en straf. For at finde en løsning til dette, tper jeg til Bent og spørger ind til dette. Som en spiller der ikke vil have en straf siger Bent noget i stil med ”Han løb ud foran mig på vejen og så kom jeg til at køre ham over”. Jeg tper så til Bob og fortæller ham hvad Bent har sagt. Bob fortæller at han havde faktisk shadowplay kørende i mens han var afk. Han var ikke helt sikker på hvorfor han endte på vejen som AFK, dog skete det. Jeg beder så Bob om videon og det viser sig at han stod afk i hele 2 minutter. Og ifølge regel 1.15, så er det førerens job at holde øje med vejen og prøve at forhindre at køre folk ned. I dette tilfælde har Bent valgt at lyve for mig samt cdme, så han får en 300 sekunders jail og 25mins carban for at lyve samt en lille note på hans spiller der siger at han har løjet for staff. Dette er en meget mild straf fordi det ikke var en så slem løgn dog var det stadigvæk en løgn. (Normalt vil jeg give dem 1 uge, men det her var en mild løgn så det er fint.) Har han brudt disse regler før forlænges straffen.

Lad os tage endnu et eksempel.

Endnu engang hedder spillerne Bent og Bob. Bob er politi og har i dette tilfælde taget Bents bil for at holde ulovligt. Bent kalder på admin og melder Bob for at tage en bil der holdt lovligt i en parkeringsbås.

I ovenstående tilfælde har Dynato også lavet et scenario som jeg kan gøre brug af. Først checker jeg hvor Bents bil stod da Bob rammede den åben. Står den i båsen? Hvis den gør dette ville jeg tpe til Bob og fortælle ham at han har taget en bil som han ikke skulle. Hvis Bob siger noget lign. ”Men den stod midt på vejen” Vil det være en direkte løgn til et staff member og jeg vil give ham jail. Men hvis Bob erkender hans fejl, vil jeg nok nøjes med at give ham en verbal advarsel, og give bilen tilbage til Bent. Hvis Bob før har brudt denne regel og modtaget samme straf skal straffen selvfølgelig forlænges.

Jeg ved at alt staff håndterer cases anderledes, dog vil jeg håndtere ovenstående cases som jeg har skrevet.

Har du kendskab og/eller tidligere erfaring med ULX?: Jeg tidligere erfaringer med ULX, ULX er det mest normale admin system på Gmod servere nu til dags. Selvfølgelig varierer brugen af det fra server til server. Dog har jeg en god universal erfaring samt en god erfaring med ULX på stavox. Udover ULX har jeg også erfaring med Stavoxes custom commands som scenarios, og deres custom logs.

Synes du selv du er god til at formulere dig skriftligt, såvel som mundtligt? Bruger du ofte din mic?: Jeg syntes selv jeg er god til at formulere mig skriftligt og mundtligt, dog foretrækker jeg stærkt mundtligt. Jeg hader at sidde og skrive lange stile, dog er jeg nødsaget til at gøre det til prøver og afleveringer. Jeg kan godt lide og formulere mig mundtlig, jeg elsker at snakke med folk. Jeg lærer meget mere om personerne jeg taler med ved at snakke mundtligt med dem. Hvis jeg bare skriver med dem lærer jeg ikke utroligt meget. Jeg bruger min mic så meget som muligt, nogle gange kan det være at jeg ikke lige kan bruge den. Men bliver højst sandsynligt kun på TS.

På hvilken tid af dagen har du mulighed for at være på? Har du f.eks. kun mulighed for at være på i weekenden?: I hverdagen kan jeg højst sandsynligt være online fra kl. 16 til kl.21-22 stykker, dog kan det være mine forældre tager mig væk fra computeren for at lave mad osv. Min onlinetid kan også variere af mine lektier. Hvis jeg har en prøve jeg skal læse/forberede mig til, vil min online tid selvfølgelig være lavere. I weekenden kan jeg nok spille fra når jeg står op til jeg går i seng. Jeg har ikke rigtigt nogen fast sengetid i weekenden. Men jeg går nok i seng ved en kl. 1-4 stykker om morgenen. Det vil dog sige at jeg spiller mere end 10+ timer i weekenden for det meste. Alt dette afhænger selvfølgelig af arrangementer og sådan noget, hvis der ikke er nogen arrangementer vil jeg selvfølgelig holde ovenstående schedule.

 

Anden relevant information omkring dig, du synes vi skal vide?: Jeg rp’er ikke utroligt meget, dog er jeg okay glad for E2. Men ser ikke rigtig nogen grund til at lave det så meget mere. Derfor har jeg på stavox ikke rigtig så meget at lave mere, dette er en af grundene til at jeg søger om staff igen. Jeg elskede at være staff og hjælpe spillerne, det var en af de ting der gjorde min hverdag god. For det meste loggede jeg altid af med et smil på læberne. Nogen gange kunne jeg selvfølgelig godt kede mig selvom man er staff. Dog elskede jeg det og tog altid alle de cases jeg kunne. I mit virkelige liv kan jeg godt gå til et par fester her og der, dog så går jeg ikke til nogen sport lige nu. Jeg regner ikke med at starte ved nogen ny sport lige foreløbig. Jeg synes at skolen fylder meget af min fritid siden jeg skal være så lang tid i den, derfor ser jeg ikke nogen grund til at gå til noget lige nu. Hvis i skulle spørge så har jeg ikke nogen sygdomme som kan ændre min opførsel på nogen måde, selvfølgelig hvis du siger at være ”teenager” er en sygdom så er jeg skyldig. Selvfølgelig vil jeg opføre mig barnligt engang imellem, dog syntes jeg selv at jeg er en voksen person erfaringsmæssigt. Derfor ser jeg stavox som et oplagt valg til min fritid, her kan jeg arbejde med at udvikle mit mundtlige samt skriftlige sprog på en sjov måde. Som enhver teenager ser jeg skole som en plage der bare skal slutte, dog regner jeg med at tage en lang uddannelse så det sker nok ikke lige foreløbig.

Tak fordi i tog jeres tid til at læse min ansøgning, i er meget velkommen til at give jeres mening til kende i kommentarerne. (I er velkommen til at orientere mig om stavefejl i ansøgningen i bedes dog at sende mig en pm her på forum i stedet for at smide en kommentar.)

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Nå jamen jan, dit fed dyr, du har lavet en lang og god ansøning som altid, og så har du også fortjent at komme tilbage til det staff team, som du kunne tænke dig, det er fedt hvis du bliver admin igen, du er meget venlig, kan shittede men mest af alt, du kan det med at hjælp mennesker både på forum, men også indgame.

 

+Rep!

Link til kommentar
Del på andre sites

+REP

  • Du er altid så hjælpsom, og er forholdsvis aktiv.
  • Din ansøgning er perfekt, og jeg har faktisk læst den igennem, som jeg ikke gør så tit.
  • Altid flink, og ret imødekommende, du er klar til at hjælpe folk med deres problemer.
  • Du kender serverens commands, og måden at håndtere cases på, selvom du ikke er staff.
  • Du RP'er ikke rigtigt, da du hellere hjælper folk med deres problemer, som vel kun er en god ting.
  • Professionel med sit arbejde, tidligere staff på mange servere, og har derfor store administrative kompentencer. 

Alt i alt, kun +rep herfra, da du fra min side af, kun vil gavne Stavox!

Link til kommentar
Del på andre sites

Arkiveret

Dette emne er nu arkiveret og er lukket for yderligere svar

Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar
×
×
  • Tilføj...

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK PÅ STAVOX.DK

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privatlivspolitik - Vilkår for brug.