Hop til indhold
Stavox

[Solved] fart måler / kamara i politi bilerne


Recommended Posts

Har lukket det andet, nu hvor du har lavet et nyt.

Hvordan synes I det skal fungere? Skal man kunne måle bilen foran sig, eller se hastigheden på biler omkring sig.

Hvis vi "bare" laver en forudpegene radar, bliver det nok ret svært for jer som betjente at måle folk.

Forestil jer en ranger welded på en bil. Hvor stor sandsynlighed er der for at i rammer en bil foran jer med strålen? Hvor langt skal den kunne måle?

Link til kommentar
Del på andre sites

12 minutes ago, Dynn said:

Har lukket det andet, nu hvor du har lavet et nyt.

Hvordan synes I det skal fungere? Skal man kunne måle bilen foran sig, eller se hastigheden på biler omkring sig.

Hvis vi "bare" laver en forudpegene radar, bliver det nok ret svært for jer som betjente at måle folk.

Forestil jer en ranger welded på en bil. Hvor stor sandsynlighed er der for at i rammer en bil foran jer med strålen? Hvor langt skal den kunne måle?

Måske kunne man gøre sådan, at vis der er to personer i bilen, kan person i passager sædet, styre kameraet.

Man kunne eventuelt, lave det sådan at han kigger ud af forruden, at kan kigge rundt med courseren, og peje det på biler.

Link til kommentar
Del på andre sites

45 minutes ago, Dynn said:

Har lukket det andet, nu hvor du har lavet et nyt.

Hvordan synes I det skal fungere? Skal man kunne måle bilen foran sig, eller se hastigheden på biler omkring sig.

Hvis vi "bare" laver en forudpegene radar, bliver det nok ret svært for jer som betjente at måle folk.

Forestil jer en ranger welded på en bil. Hvor stor sandsynlighed er der for at i rammer en bil foran jer med strålen? Hvor langt skal den kunne måle?

Det med at den viser farten på dem der er i nærheden synes jeg virker smartest.

Link til kommentar
Del på andre sites

34 minutes ago, maxx0758 said:

Det med at den viser farten på dem der er i nærheden synes jeg virker smartest.

Problemet med dette er bare at det er ret urealistisk, plus en kæmpe fordel for politiet. Hvis man placerer en patrulje ved et lyskryds kan den måle fire forskellige direktioner, hvis fartmåleren i bilen altså får en radius den kan måle i.

Link til kommentar
Del på andre sites

1 minute ago, WeirdBanana said:

Problemet med dette er bare at det er ret urealistisk, plus en kæmpe fordel for politiet. Hvis man placerer en patrulje ved et lyskryds kan den måle fire forskellige direktioner, hvis fartmåleren i bilen altså får en radius den kan måle i.

Jaja men som Dynn siger vil det være svært at ramme en bil med en ranger.

Link til kommentar
Del på andre sites

På 20/3/2017 den 2:48 PM , Kurdi Hurdi skrev:

Måske kunne man gøre sådan, at vis der er to personer i bilen, kan person i passager sædet, styre kameraet.

Man kunne eventuelt, lave det sådan at han kigger ud af forruden, at kan kigge rundt med courseren, og peje det på biler.

Jamen hvad hvis ingen betjente vil køre med en? 

Link til kommentar
Del på andre sites

4 minutes ago, Vanja Klaus said:

Jamen hvad hvis ingen betjente vil køre med en? 

Jeg er ret sikker på, at hvis vi implementerede Kurdis ide ville betjentene lære at køre sammen - hvis ikke er det nok den individuelle spiller som er problemet.  

Link til kommentar
Del på andre sites

On 20/3/2017 at 14:34, Dynn said:

Har lukket det andet, nu hvor du har lavet et nyt.

Hvordan synes I det skal fungere? Skal man kunne måle bilen foran sig, eller se hastigheden på biler omkring sig.

Hvis vi "bare" laver en forudpegene radar, bliver det nok ret svært for jer som betjente at måle folk.

Forestil jer en ranger welded på en bil. Hvor stor sandsynlighed er der for at i rammer en bil foran jer med strålen? Hvor langt skal den kunne måle?

man skal se hastidhed på den nærmeste bil hvis det kan lade sig gøre?

Link til kommentar
Del på andre sites

On 27/3/2017 at 10:17, Spider pig said:

man skal se hastidhed på den nærmeste bil hvis det kan lade sig gøre?

Tror også der bliver problemer med det... Politiet skal jo overholde fartgrænserne, så hvis der kører en bil et stykke foran en, og en bil der kører bag ved en, som er tættere på end den foran, så måler den jo den bagved.

 

EDIT: Man kunne jo gøre så bilen kun kan måle biler foran en.

Link til kommentar
Del på andre sites

21 hours ago, TacoCat :D said:

Tror også der bliver problemer med det... Politiet skal jo overholde fartgrænserne, så hvis der kører en bil et stykke foran en, og en bil der kører bag ved en, som er tættere på end den foran, så måler den jo den bagved.

 

EDIT: Man kunne jo gøre så bilen kun kan måle biler foran en.

og hvad hvis en bil så køre for hurtigt vedsiden af dig? og drejer så den ikke kommer foran?

Link til kommentar
Del på andre sites

On 20/3/2017 at 14:34, Dynn said:

Har lukket det andet, nu hvor du har lavet et nyt.

Hvordan synes I det skal fungere? Skal man kunne måle bilen foran sig, eller se hastigheden på biler omkring sig.

Hvis vi "bare" laver en forudpegene radar, bliver det nok ret svært for jer som betjente at måle folk.

Forestil jer en ranger welded på en bil. Hvor stor sandsynlighed er der for at i rammer en bil foran jer med strålen? Hvor langt skal den kunne måle?

Hvad hvis man gjorde så den målte bredt foran, svært at forklare, men at den måler frem og så måler den bredt. Hvis kan overhovdet kan gøre det sådan. Og jeg vil mene at det er lidt for sygt hvis politi kan se hvor hurtigt alle kører omkring dem. Men igen, vil mene at det kunne være fedt hvis det kunne måle frem og så bredt, og så ikke alt for langt, så at politiet skal være rimelig tæt på, så det ikke er for nemt.

 

MVH Robay

Link til kommentar
Del på andre sites

Altså normalt, når politimænd måler en bil der kører for hurtigt, så er det jo politibilens fart man tager udgangpunkt i og derefter udregner et gemmensnit, som bruges som udgangspunkt til videre udregning. Så en idé ville være at lave noget ligende.


Har brugt mine photo skills til at lave en skitse, for at forklare det bedre.

e73d75a840947f4fc3c359366388040e.png


Blå  = Politiet
Rød = Tyv


Lad os sige jeg er politiet. Jeg starter så en måling fra Position A frem til position B, og så regner den gennemsnittet ud og giver mig en eller anden form for udskrift på hvad MIN gennemsnits fart har været for at kunne følge efter ham fra A til B. Og den fart vil jeg så kunne bruge til at sigte tyven for.

Det vil på den måde give noget bedre RP efter min mening, fremfor at have en eller anden ranger der siger "TYVEN KØRER LIGE NU 100 KM/T", da man med min metode skal kunne følge med tyven en vis distance inden målingen er færdig.


Lad mig høre hvad i synes, samt om det er muligt at lave noget ligende. 
 

Link til kommentar
Del på andre sites

4 hours ago, Glen Andersen said:

Altså normalt, når politimænd måler en bil der kører for hurtigt, så er det jo politibilens fart man tager udgangpunkt i og derefter udregner et gemmensnit, som bruges som udgangspunkt til videre udregning. Så en idé ville være at lave noget ligende.


Har brugt mine photo skills til at lave en skitse, for at forklare det bedre.

e73d75a840947f4fc3c359366388040e.png


Blå  = Politiet
Rød = Tyv


Lad os sige jeg er politiet. Jeg starter så en måling fra Position A frem til position B, og så regner den gennemsnittet ud og giver mig en eller anden form for udskrift på hvad MIN gennemsnits fart har været for at kunne følge efter ham fra A til B. Og den fart vil jeg så kunne bruge til at sigte tyven for.

Det vil på den måde give noget bedre RP efter min mening, fremfor at have en eller anden ranger der siger "TYVEN KØRER LIGE NU 100 KM/T", da man med min metode skal kunne følge med tyven en vis distance inden målingen er færdig.


Lad mig høre hvad i synes, samt om det er muligt at lave noget ligende. 
 

Jeg syntes det er en fantastisk idé!

MEN! Så vil folk begynde at klage og calle admin, over at politiet kører alt for hurtigt, uden at have blinl på. 

Link til kommentar
Del på andre sites

5 hours ago, TacoCat :D said:

Jeg syntes det er en fantastisk idé!

MEN! Så vil folk begynde at klage og calle admin, over at politiet kører alt for hurtigt, uden at have blinl på. 

Hvis det bliver indført, så kan politiet jo enten tage kode 1 blink på, ellers kan de sige at de lavede den fart måling ^^

Link til kommentar
Del på andre sites

9 minutes ago, Glen Andersen said:

Hvis det bliver indført, så kan politiet jo enten tage kode 1 blink på, ellers kan de sige at de lavede den fart måling ^^

Tager de blink på, så holder bilen jo ind til siden, og så når du jo ikke at tage en måling, fordi den stoppede.

Link til kommentar
Del på andre sites

6 minutes ago, Glen Andersen said:

Overraskende mange holder ikke ind til siden hvis man kun har kode 1 blink på. Det er kun når man tager sirene på ^^

Det ved jeg, men det kommer til at skabe nogle ret akavet situationer til dem som rent faktisk holder ind til siden. "Er der et problem betjent?" Nej jeg prøvede bare at måle din fart.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
On 1/4/2017 at 02:01, Glen Andersen said:

Altså normalt, når politimænd måler en bil der kører for hurtigt, så er det jo politibilens fart man tager udgangpunkt i og derefter udregner et gemmensnit, som bruges som udgangspunkt til videre udregning. Så en idé ville være at lave noget ligende.


Har brugt mine photo skills til at lave en skitse, for at forklare det bedre.

e73d75a840947f4fc3c359366388040e.png


Blå  = Politiet
Rød = Tyv


Lad os sige jeg er politiet. Jeg starter så en måling fra Position A frem til position B, og så regner den gennemsnittet ud og giver mig en eller anden form for udskrift på hvad MIN gennemsnits fart har været for at kunne følge efter ham fra A til B. Og den fart vil jeg så kunne bruge til at sigte tyven for.

Det vil på den måde give noget bedre RP efter min mening, fremfor at have en eller anden ranger der siger "TYVEN KØRER LIGE NU 100 KM/T", da man med min metode skal kunne følge med tyven en vis distance inden målingen er færdig.


Lad mig høre hvad i synes, samt om det er muligt at lave noget ligende. 
 

Synes godt om din ide, men ved ikke om det er bare mig, men tror det ville gøre det rimelig svært, da vi alle sammen godt kender til at der måske kommer lag spikes i Gmod eller at politi bilen er for langsom eller at der kommer en og kører ind i politibilen... Måske er det bare mig

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 weeks later...
On ‎19‎-‎03‎-‎2017 at 15:24, Andreas transport said:

Det ville være fedt med en fart måler i politibilerne, så hvis man nu siger at der er en forand der køre forstærkt kunnu man trykke på en knap fx. o og så starter den en måling hvor der så bliver filmete en video.

er det ikke lidt Op? xD ellers fed ide, men så hellere fotovogne

Link til kommentar
Del på andre sites

Måske en den skulle måle foran hvor man skulle klikke shift for at begynde målingen og klikke shift når man skulle se den højeste fart  og en bøde de skulle have hvor man kunne skriver når man var inde i en bil !fart 75 !fart 35  

Link til kommentar
Del på andre sites

Arkiveret

Dette emne er nu arkiveret og er lukket for yderligere svar

Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar
×
×
  • Tilføj...

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK PÅ STAVOX.DK

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privatlivspolitik - Vilkår for brug.