Hop til indhold
Stavox

[Solved] Slot opgradering


Recommended Posts

1 hour ago, Bente said:

100p flere slots på servern! det kunne også være fedt så kom der mere gang i den.

Den er så fuld så meget at jeg hvertifald godt kunne leve med nogle crahses om dagen for at komme mere ind på servern

Link til kommentar
Del på andre sites

54 minutes ago, Kevin "Røde" Andersen said:

Så kunne man jo forbedre hosten :) alt kan løses de gider bare ikke :)

Hvis det er så nemt at løse det kan du vel komme med forslag til hvordan Dynato kan forbedre det? Er rimelig sikker på at hosten ikke skal opgraderes.. Lige nu kører begge servere på en dedicated server til 1000kr + om måneden, så tror ikke hosten er problemet... Garrys mod source engine er nok problemet 55 slots er fint, mere vil skabe lag og kræve flere admins. Server 3 kunne være løsning men ville kræve en del flere staff.

Det er bare min mening, syntes ikke der er grund til at få en bedre host 

2 hours ago, Bente said:

Den er så fuld så meget at jeg hvertifald godt kunne leve med nogle crahses om dagen for at komme mere ind på servern

Stavox er jo god pga der ikke er mange crashes, lag... Den ville ende som alle andre servere hvis den konstant crashede og laggede 

hellere have en lag fri og crash fri server end en server der crasher og lagger så flere kan komme ind?

Link til kommentar
Del på andre sites

Alex er inde på noget af det rigtige.

 

Der er en række årsager til, at det ikke "bare" er at sætte slots op.

 

Det kan virke ligetil for jer at tro, at det bare er at ændre et tal. Det er det egentlig også:

97edad701601349eab234a5b8a317fb5.png

Men det er selvfølgelig ikke så simpelt.

Vi har før eksperimenteret med flere slots på serveren. Der var det vidst også 60. Jeg vil ikke mene at der som sådan var store problemer i det, men det var det tilsynladende andre der syntes.

Da serveren sidst kørte 60 slots blev der klaget over, at folk havde dårlig fps, samt at serveren laggede. Dette var på trods af, at der måske kun var 53 inde på pågældende tidspunkt, så påstanden var ikke gyldig. Men det er sådan set lige meget. Hvis folk først har en ændring at beskylde for lag, griber de chancen. På trods af, at det er uændret.

Her er et screenshot af CPU-forbruget når serverne har henholdsvis 55/55 (#1) og 47/55 (#2) spillere.

4c781cd32b980a5f1abce6b3f6294c49.png

Det ser umiddelbart ud som om, at det serveren sagtens kan trække 10 slots mere. Og det kan den også, hvis CPU-forbruget var lineært...

 

Måske har du engang imellem bemærket, at alle folks ping stiger til over 100. Det er ikke pga. forbindelsen til serveren, men fordi serveren ikke kan følge med. På de tidspunkter ligger CPU-forbruget på 105-110%. Så hvis jeg smed 5-10 slots ekstra på en af serveren, hvordan tror I så det ville være, når den rammer de tidspunkter?

Jeg kan sagtens sætte mig ind i, at I vil have flere slots, for at mindske ventetiden. Dog vil jeg mene, at kvaliteten af dit gameplay er lidt vigtigere end at kunne proppe så mange spillere på serveren som muligt. For ud over at det oftere vil køre af skrald, vil det også give lavere fps, og mere choke. Det tvivler jeg på, at i er interesseret i.

 

Så hvad er mulighederne?

  • Yderligere optimering
  • Hardware
  • Flere servere
  • At sætte slots op, og skide på folks klager om lag.

Optimering er en evig lang proces. Jeg profiler ofte vores kode, for at finde små steder at optimere det. Problemet er, at stort set alt det der kører tungt, er lavet af andre. Det er ting som expression2, vcmod og bare generelt wiremod. Det skal selvfølgelig ikke holde mig tilbage fra at forbedre andres kode, og jeg har da også lavet store ændringer på alle fronter for at forbedre dem. Her er et screenshot af hvad der trækker mest hvis det har nogen interesse - som jeg ikke giver yderligere kommentarer på:

3cfde8cef3862b1b53d2706f80fb403c.png

 

Hardware er ikke en mulighed. Vi kører allerede med det bedst mulige hardware, hos en host der samtidig er super god til at modstå angreb fra vrede spillere :v. Så der er ikke et bedre alternativ.

 

Flere servere ser jeg ikke som en mulighed. Mine bekymringer ved dette er for stor splittelse i community'et både blandt spillere såvel som staff.

Det er da heller ikke særlig sjovt, at have flere, mindre fyldte servere at vælge imellem. Vi har allerede to servere at vælge imellem, og hvis undskyldningen for at spille på nr. 2 f.eks. er, at dine venner ikke spiller derinde, vil en server 3 jo ikke hjælpe.

 

Og til sidst, flere slots. Det punkt har jeg egentlig været inde på, men det er egentlig den bedste mulighed vi har, hvis vi skal vælge en. Jeg udelukker det ikke, men jeg vil godt være sikker på, at serveren kan trække det, uden at gøre oplevelsen værre. Jeg skal nok holde øje med ressourceforbruget de kommende dage, samt profile klienten for bedre fps. Indtil da må I være bedre til at fordele jer blandt serverene. 

 

Her er en tråd, fra da vi havde over 55 slots, og hvor folk klagede:

 

Her er et par andre tråde omkring samme emne:

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er enig med at der ikke skal være flere pladser, server lagger jo allerede et par få gange og med flere spillere vil det ikke hjælpe. Desuden er det længste jeg nogensinde har siddet i kø hat været i 4 min og normalt når serveren er fuld skal jeg vente 1-2 min. Så jeg ser ingen grund til at opgaredere server pladser.

Link til kommentar
Del på andre sites

26 minutes ago, JimmiGaming2908 said:

Jeg tænker at man kunne "jo bare" lave 2 server med Evocity og lave 2 med Rockfort  

Da jeg var staff manglede der virkelig tit staff på en af serveren og jeg tror at det bliver Ultra stresset at have 4 servere kørerne med 55 spillere på hver server og med alle de cases der kommer. Så bliver det måske nok for meget til at folk vil være staff.

Og hvem skal så klarer cases.

Og så laver man jo ikke bare en server på 0,5 det tar jo tid med programmering og sådan noget. Plus at det koster jo også en masse penge at kører 4 servere med 55 spillere på hver. 

Og hvis vi siger at vi laver 4 servere så er der jo plads til 220 spillere. Men så mange danskere tror jeg slet ikke spiller Gmod darkrp. Så det ville være spild af penge.

Jeg syntes ikke at vi skal have flere slots på Stavox eller en ekstra server, men et strengere AFK system.

For jeg gider ikke at rende rundt og crashe 24/7.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

16 minutes ago, Glymse said:

Da jeg var staff manglede der virkelig tit staff på en af serveren og jeg tror at det bliver Ultra stresset at have 4 servere kørerne med 55 spillere på hver server og med alle de cases der kommer. Så bliver det måske nok for meget til at folk vil være staff.

Og hvem skal så klarer cases.

Og så laver man jo ikke bare en server på 0,5 det går jo tid med programmering og sådan noget. Plus at det koster jo også en masse penge at kører 4 servere med 55 spillere på hver. 

Jeg syntes ikke at vi skal have flere slots på Stavox eller en ekstra server, men et strengere AFK system.

For jeg gider ikke at rende rundt og crashe 24/7.

 

vi har det fint med cases ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

31 minutes ago, Glymse said:

Da jeg var staff manglede der virkelig tit staff på en af serveren og jeg tror at det bliver Ultra stresset at have 4 servere kørerne med 55 spillere på hver server og med alle de cases der kommer. Så bliver det måske nok for meget til at folk vil være staff.

Og hvem skal så klarer cases.

Og så laver man jo ikke bare en server på 0,5 det tar jo tid med programmering og sådan noget. Plus at det koster jo også en masse penge at kører 4 servere med 55 spillere på hver. 

Og hvis vi siger at vi laver 4 servere så er der jo plads til 220 spillere. Men så mange danskere tror jeg slet ikke spiller Gmod darkrp. Så det ville være spild af penge.

Jeg syntes ikke at vi skal have flere slots på Stavox eller en ekstra server, men et strengere AFK system.

For jeg gider ikke at rende rundt og crashe 24/7.

 

nu var det jo bare en ide eller så kunne vi "bare få" en server til 

 

lig mærke til ""

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Der er desuden også mange, som prøver at bypass afk systemet. 

F.eks: ved at sidde i en bil har været et problem, ved ikke om det stadig er. 

Man kan også bruge macroer som får en til at gå frem og tilbage eller hoppe. Dette bliver jo ikke så tit opdaget, da folk gør det i baser osv.

Link til kommentar
Del på andre sites

7 hours ago, CasperDK - Stavox.com said:

Der er desuden også mange, som prøver at bypass afk systemet. 

F.eks: ved at sidde i en bil har været et problem, ved ikke om det stadig er. 

Man kan også bruge macroer som får en til at gå frem og tilbage eller hoppe. Dette bliver jo ikke så tit opdaget, da folk gør det i baser osv.

Men så kan folk jo goto alle anonymt og tjekke om de står afk.

Link til kommentar
Del på andre sites

4 minutes ago, CasperDK - Stavox.com said:

Ja, det er bare tidskrævende at skulle goto 55 spillere. Desuden hver gang de bruger goto gælder det vidst nok for en case.

Yep Men så kunne man vel bare spectate dem og hvis man så så noget mistænkeligt bypass af afk systemet kunne man jo goto dem. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Arkiveret

Dette emne er nu arkiveret og er lukket for yderligere svar

Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar
×
×
  • Tilføj...

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK PÅ STAVOX.DK

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privatlivspolitik - Vilkår for brug.