Hop til indhold
Stavox

Hvad gik galt?


West
 Del

Recommended Posts

På 19/11/2023 den 4:13 PM , Kasper skrev:

Den sidste grund, som nok også er den største, var, at jeg blev træt af spillet. Efter alt for mange timer løb jeg tør for ting at lave. Det blev kedeligt, hvilket fik mig til at troll. Dette syntes jeg måske også bliver set på lidt forkert. Personligt har mange af mine bedste oplevelser på serveren netop været, når jeg har rendt rundt og trollet med mine venner. Det er selvfølgelig ikke okay at troll, dog syntes jeg staffs skal blive bedre til at identificere, hvornår det rent faktisk skader andre spillere, og måske tillade lidt mere. Når man bliver straffet for at troll med sine venner, uden at det reelt skaber problemer for andre, føles det som om personen kun straffer en, fordi han/hun kan gøre har magten til det (her vil man nok ofte høre, at personen bliver kaldt ”magt liderlig”).

Synes det er spot on^

 

Men generelt tror jeg ikke det var fordi der ikke er mere at lave, men mere et problem at man blev begrænset af regelsætte for at lave alternativt rp. For ikke super lang tid tilbage prøvet jeg at spille som bus chauffør hvor en af mine venner var vagt, dette blev ret hurtigt stoppet af stafs pga. Det ikke er tiltænkt at vagter skal beskyde bus chauffør. Jeg ved godt af de staffs som vi snakket med ikke gjorde noget forkert fordi de bare fulgte regelsættet. men jeg tror en af de største udfordinger er hvor "fast låst" man er i nogle rp roller.

 

Fra mit perspektiv kan det løses på to måder:

1) slet endnu flere "fyld regler" 

2) blive beder til at vurdere vær case mere individuelt. Jeg ved godt dette kan gøre det svært at sikker at alle spiller følger samme relger. men ifht hvor mange uskrevne regler som der er i forvejen tænker jeg ikke det kommer til at have den største påvirkening    

 

 

Det er ikke for at hænge nogle ud jeg skriver denne besked bare mit synspunkt så håber ikke jeg træder nogle over tæren 

  • +Rep 2
  • Sødt 1
Link til kommentar
Del på andre sites

12 timer siden, Metro skrev:

Som mange andre skriver så tror jeg udfordringen måske er at da GMod var på sit højeste, var de fleste af spillerne også unge. Nu er spillet ikke lige så hyped mere, og de spillere der var der dengang, er blevet voksne.

Jeg er selv blevet rigtig voksen med et fuldtidsarbejde, og jeg har andre mål i livet der kræver at jeg også er væk fra skærmen.

Det som vi efterspørger er konkrete tiltag vi kan lave, som kan gøre spillet spændende for tidligere spillere så de har lyst til at komme retur, og så der også kan tiltrækkes nye spillere. Jeg kan godt lave 20 custom biler og playermodels, men jeg tror vi skal ud i at ændre spillets mekanikker osv., ligesom der f.eks. bliver forsøgt med bygnings- og basemechanics.

Det generelle tema jeg hører er at ting skal simplificeres, men kan vi være endnu mere konkrete? Og er der ting man kunne gøre mere komplekse for at give bare lidt udfordring? Her tænker jeg f.eks. printere som jo faktisk er ret "dumme" og simple lige nu.

For mig er det ikke et spørgsmål om tiltag til serveren, men en manglende decideret lyst til spillet. Men den manglende lyst kan jo godt skyldes, at der ikke noget er at lave i ens øjne. Personligt kan jeg ikke komme på en, eller flere ting for den sags skyld, som ville give mig lyst til at komme tilbage. Nok fordi jeg bare har nogle andre ting jeg kan lide at lave.

Link til kommentar
Del på andre sites

9 timer siden, Po_ skrev:

2) blive beder til at vurdere vær case mere individuelt. Jeg ved godt dette kan gøre det svært at sikker at alle spiller følger samme relger.


Der må jeg give dig fuldstændig ret. Eller det minder mig i hvert fald rigtig meget om Nickolai-P-episoden. Hvorfra spillere lærte, at hvis de bare kalder nok gange på den samme ting, så bukker staffs under og sætter en stopper for den ting. Pludseligt begyndte fiktive-drille-ord at udløse 7, 30 og 60 dages ban, hvilket nok heller ikke har hjulpet på at vedligeholde de dengang høje spillertal.

 

Jeg var hurtigt inde og vende dette på discord, men mængden af super custombiler som kører 125 km/t med hjulfanger på og 80 km/t punkteret har nok også fået folk indvendigt til at tænke “Hvad skal jeg stille op med min Ford Focus?”

  • +Rep 3
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg synes i højere grad, at det handler om hvad Stavox har gjort rigtigt og ikke "Hvad der gik galt"

 

Faktum er bare, at influxet af nye spillere i Gmod er faldende, og vil formentligt fortsætte den nedadgående spiral. Det er bare vilkårene for et spil, som bliver ældre og ældre. Som @Emoylynævner har konkurrenter som FiveM helt sikkert også spillet en rolle, I at stjæle spillere.

 

Derfor giver det i min optik bedre mening at give Stavox et applaus for evnen til at fastholde spillere i så lang tid. Den konstante udvikling og tilføjelse af nye elementer. Havde det ikke været for Stavox ret innovative tilgang og evne til at tilpasse sig, var serveren død for læææængst. Stavox er en stor succeshistorie og det synes jeg kræver anerkendelse.

 

 

  • +Rep 3
  • Sødt 1
  • Løvebror 1
Link til kommentar
Del på andre sites

10 timer siden, JackS skrev:

Blev Helt ked af at komme herind på forum og se at der ikke er nogle der spiller på stavox mere 😞 Har ikke spillet det i et par år nu. Men håber måske de kigger efter noget rebranding inden for FiveM måske?

 

Jeg har (uden at opsøge nogen) mødt 5+ tidligere Stavox spillere på en unavngiven FiveM server, så jeg er ikke i tvivl om at de har søgt i den retning. Jeg synes FiveM kan rigtig meget, men der er søreme også steder hvor jeg ikke fatter at folk magter det spil. 

Redigeret af Metro
  • +Rep 1
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
 Del

×
×
  • Tilføj...

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK PÅ STAVOX.DK

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privatlivspolitik - Vilkår for brug.