Dette er et populært indlæg West Skrevet November 18, 2023 Dette er et populært indlæg Del Skrevet November 18, 2023 Hey, hvad tror i egentligt der gik galt for Stavox? Hvordan gik serveren fra 3 næsten fyldte servere til nu at peak på 10 spillere på hvad der plejede at være de mest travle øjeblikke førhen? Jeg har i hvert fald nogen forslag selv: 1) Stavox's spillere blev voksne og kunne ikke længere lægge samme indsats i deres gameplay 2) Opdateringer såsom weed-opdateringen, der gjorde hvad der plejede at være et simpelt alternativ til gameplay for besværligt 3) Krigen imod staff og spillere 4) Alt for meget tøven omkring regelsættet fra staffs siden 5) Overdreven brug af regelsættet af spillere - Flere spillere ville bøje enhver regel de kunne til deres fordel og derved øge mængden af nødvendige regler for en spillevenlig oplevelse 6) Andre spil blev mere populære såsom Fortnite i 2017, Minecraft i 2019 og så meget andet. 14 5 Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Dette er et populært indlæg Emoyly Besvaret November 18, 2023 Dette er et populært indlæg Del Besvaret November 18, 2023 Spil stiger og falder i popularitet. Nu for lige en uge siden, var der lige pludseligt mange spillere, nu er der ikke. Det kan godt have lidt at gøre med, at Garry's Mod blacklistede serveren for nyligt (den er un-blacklistet nu igen), fordi vi havde vores Content Downloader, som nu er imod deres TOS. Men det er nok ikke hele forklaringen. Mange af de ting du skriver her, kan bestemt have en indvirkning (nu snakker jeg generelt, og ikke blot indenfor de seneste uger), men nogle af dem påvirker i værste fald kun nogle få spillere. Der har altid været både meget unge, og relativt voksne spillere på serveren, selv tilbage da jeg startede med at spille i 2014. Og der er bestemt også mange meget unge spillere i dag (well, lige nu er der to spillere online, men du ved hvad jeg mener) Vi har alt for mange regler, og det har vi haft i mange år. Man skal nærmest læse en roman, før man kan komme i gang med at spille. Men det er også svært at undgå. Har vi færre regler, er der folk der bøjer den mindre mængde regler til deres fordel, og så ender vi med uskrevne regler. Det er jo det der har forårsaget den kæmpe mængde regler. Det er lidt en lose-lose situation. På den anden side, er der mange der bare lader være med at læse alle reglerne, og bare ikke rigtigt forholder sig til dem. Og der er også andre spil/servere med lignende lange regelsæt, hvor det fungerer fint for dem. Så alt i alt tænker jeg faktisk heller ikke, at det er en særlig stor del af forklaringen. Garry's mod selv falder og stiger også i popularitet, især i Danmark. Engang kunne vi let fylde to servere nærmest hver dag. Men dengang var der også mange andre danske servere. Nej, de havde ikke det samme spillertal, men flere havde da en 10-30 stykker. Især der tænker jeg at FiveM har snuppet en del spillere. Og nej, selvom der altid går rygter om det, er der altså ingen større konspiration fra SX, om at lukke alle andre servere. Selvfølgelig vil vi helst have, at vi har flest spillere. Men flere servere får faktisk typisk bare flere spillere til Gmod, som så ender inde på SX på et eller andet tidspunkt. At der findes mindre servere, er kun godt for SX. Der har selvfølgelig været individuelle spillere og staff, der har set sig sure på andre servere, men ærligt det har de nu også ofte haft grund til. (Personligt har jeg skrevet til flere forskellige serverejere gennem tiden, og bedt dem fjerne indhold de har stjålet fra mig. Det kan man godt blive lidt træt af...) Alt det her er blot for at sige, at jeg ikke tror på at der er en dybere forklaring bag det. Blot at spil bliver let kedelige, når man har prøvet alting de kan tilbyde. Og det tænker jeg bare er sket for rigtig mange på Stavox. Så finder man noget nyt, og mere spændende at spille. Btw, tak for at lave et opslag omkring det her emne, der ikke er ekstremt negativt og åndssvagt. Du har nogle oprigtige forslag til hvad der kan være sket, og formulerer det ikke på en træls måde. 5 1 3 1 1 Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Dette er et populært indlæg Kasper Besvaret November 19, 2023 Dette er et populært indlæg Del Besvaret November 19, 2023 (rettet) Personligt var der flere grunde til, at jeg selv valgte at stoppe med at spille på serveren. Først og fremmest begyndte mange af de fællesskaber jeg var med i, at dø ud. Dette er fællesskaber som dem der lavede E2 og mit gang. Da dem jeg spillede med, stoppede, mistede jeg selv interessen i at spille. Jeg manglede folk at snakke med og endte til sidst bare med at hoppe rundt i spawn uden noget at lave. Til sidst stoppede jeg så med at hoppe rundt i spawn, da jeg slet ikke kom ind på serveren længere. Det næste, der fik mig til at forlade serveren, var de mærkelige opdateringer, som ikke rigtig var efterspurgt. Dette er ting som for eksempel weed-systemet. Kan godt se pointen bag, hvorfor det blev ændret, da jeg har forstået det som om, man gerne ville have det til at være en gang aktivitet, hvor flere fra ganget var indblandet (hvilket i har lykkedes med). Dog har det gjort det meget mere besværligt. Når en person før i tiden lavede weed, brugte den person ofte flere timer på det, hvis ikke en hel dag. Det kan man ikke på samme måde længere, da man nu er afhængig af andre spillere, også vil bruge hele sin dag på at lave weed, sammen med dig. Personligt tror jeg, dette er den største grund til, at det nye weed-system har fejlet. Den sidste grund, som nok også er den største, var, at jeg blev træt af spillet. Efter alt for mange timer løb jeg tør for ting at lave. Det blev kedeligt, hvilket fik mig til at troll. Dette syntes jeg måske også bliver set på lidt forkert. Personligt har mange af mine bedste oplevelser på serveren netop været, når jeg har rendt rundt og trollet med mine venner. Det er selvfølgelig ikke okay at troll, dog syntes jeg staffs skal blive bedre til at identificere, hvornår det rent faktisk skader andre spillere, og måske tillade lidt mere. Når man bliver straffet for at troll med sine venner, uden at det reelt skaber problemer for andre, føles det som om personen kun straffer en, fordi han/hun kan gøre har magten til det (her vil man nok ofte høre, at personen bliver kaldt ”magt liderlig”). En ting, som jeg selv har oplevet en smule af, og har hørt rigtig mange klage over, er hvordan staff-teamet holder sammen, specielt i de høje ranks. Ikke fordi der er noget galt i at man på et staff-team holder sammen. Tværtimod SKAL man holde sammen på et staff-team, da man er en form for kollegaer. Det er mere måden, det bliver gjort på, der er forkert. Det føles som om, når man kommer op at diskutere med folk i staff-teamet, at de ikke gider se problemet fra andres perspektiv, fordi de gerne vil beskytte den staff, det omhandler. En af grundene til, at jeg personligt tror dette er et problem, er fordi alle i de høje ranks er venner på et lidt personligt plan (det er i hvert fald sådan det føles). Kan tydeligt huske den gang Vito var HOS og tillod rigtig mange små regelbrud i Gamesense. Her var der dog stadig staffs som BareMaxx, som ikke var bange for at kalde Vito ud, på de ting som han nok ikke burde tillade. Det føler jeg personligt, at serveren mangler. Altså en staff, der ikke er bange for at gå imod de andre staffs, selvom de er ”kollegaer”. Personligt tror jeg også at jeres fokus på at mindske regelsættet er forkert prioriteret. Da jeg startede på serveren læste jeg ikke én eneste regel. Selv da jeg blev staff læste jeg ikke regelsættet, og jeg nåede helt op i senioradmin, som på det tidspunkt var lige under HOS. Dette har jo ikke været et problem eftersom jeg i min tid som staff kun fik 1 (meget useriøs) staffklage. Måden jeg lærte reglerne på, var igennem andre, og ved at bryde dem. Kunne være meget sjovt at høre om jeg er den eneste der har gjort det på den måde. Kunne jo godt være det bare er mig der er speciel. I sidste ende tror jeg, at den største grund til, at spillertallet er dalende, er fordi spillet i sig selv har et dalende spillertal. Spillet er efterhånden meget gammelt, og det kan godt mærkes på flere måder. Det dalende spillertal er en af de måder. Redigeret November 19, 2023 af Kasper 14 Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Dette er et populært indlæg Polle Besvaret November 19, 2023 Dette er et populært indlæg Del Besvaret November 19, 2023 Personligt for mig var det en gruppe spiller som rottede sig sammen og decideret bare gik efter en. Dette er sket af flere omgange, selvfølgelig skal der jo være plads til at man kan køre på hinanden og jeg er her heller ikke for at brokke mig. Men når nok var nok og man ikke kunne få ro så gider man jo heller ikke rigtig bruge tid der inde. Personligt finder jeg det meget nostalgisk at vende tilbage til tider og bare rende lidt rundt, dog er lysten der bare ikke mere. Ligeså så mange andre så har man bare fundet nogle andre spil, hobbyer og et reelt liv med et job. Jeg startede jo med at spille herinde da jeg, hvad jeg tror, var 11 år. I dag er jeg 19, så 8 år hvor jeg on and off har spillet på Stavox. Men jeg skal da være ærlig og sige at communityet også har lært mig en masse lort.... F.EKS. IKKE AT GØRE VISSE TING <.< Men for at vende tilbage til min egentlige pointe, så gjorde det sgu mit liv ret miserabelt i perioder når flere folk kørte på en, JA jeg var sgu ikke bedre selv så måske har jeg ikke noget at sige, men det var mit perspektiv. Men alle ting til side tror jeg inderst inde jeg også vil sige tak. Tak for 8 år med spas og sjov, nedture og alt midt i mellem, og tak til alle som jeg har haft fornøjelsen af at "vokse" op med. 4 4 Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Dette er et populært indlæg Metro Besvaret November 20, 2023 Dette er et populært indlæg Del Besvaret November 20, 2023 (rettet) Som mange andre skriver så tror jeg udfordringen måske er at da GMod var på sit højeste, var de fleste af spillerne også unge. Nu er spillet ikke lige så hyped mere, og de spillere der var der dengang, er blevet voksne. Jeg er selv blevet rigtig voksen med et fuldtidsarbejde, og jeg har andre mål i livet der kræver at jeg også er væk fra skærmen. Det som vi efterspørger er konkrete tiltag vi kan lave, som kan gøre spillet spændende for tidligere spillere så de har lyst til at komme retur, og så der også kan tiltrækkes nye spillere. Jeg kan godt lave 20 custom biler og playermodels, men jeg tror vi skal ud i at ændre spillets mekanikker osv., ligesom der f.eks. bliver forsøgt med bygnings- og basemechanics. Det generelle tema jeg hører er at ting skal simplificeres, men kan vi være endnu mere konkrete? Og er der ting man kunne gøre mere komplekse for at give bare lidt udfordring? Her tænker jeg f.eks. printere som jo faktisk er ret "dumme" og simple lige nu. Redigeret November 20, 2023 af Metro 6 Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Po_ Besvaret November 20, 2023 Del Besvaret November 20, 2023 På 19/11/2023 den 4:13 PM , Kasper skrev: Den sidste grund, som nok også er den største, var, at jeg blev træt af spillet. Efter alt for mange timer løb jeg tør for ting at lave. Det blev kedeligt, hvilket fik mig til at troll. Dette syntes jeg måske også bliver set på lidt forkert. Personligt har mange af mine bedste oplevelser på serveren netop været, når jeg har rendt rundt og trollet med mine venner. Det er selvfølgelig ikke okay at troll, dog syntes jeg staffs skal blive bedre til at identificere, hvornår det rent faktisk skader andre spillere, og måske tillade lidt mere. Når man bliver straffet for at troll med sine venner, uden at det reelt skaber problemer for andre, føles det som om personen kun straffer en, fordi han/hun kan gøre har magten til det (her vil man nok ofte høre, at personen bliver kaldt ”magt liderlig”). Synes det er spot on^ Men generelt tror jeg ikke det var fordi der ikke er mere at lave, men mere et problem at man blev begrænset af regelsætte for at lave alternativt rp. For ikke super lang tid tilbage prøvet jeg at spille som bus chauffør hvor en af mine venner var vagt, dette blev ret hurtigt stoppet af stafs pga. Det ikke er tiltænkt at vagter skal beskyde bus chauffør. Jeg ved godt af de staffs som vi snakket med ikke gjorde noget forkert fordi de bare fulgte regelsættet. men jeg tror en af de største udfordinger er hvor "fast låst" man er i nogle rp roller. Fra mit perspektiv kan det løses på to måder: 1) slet endnu flere "fyld regler" 2) blive beder til at vurdere vær case mere individuelt. Jeg ved godt dette kan gøre det svært at sikker at alle spiller følger samme relger. men ifht hvor mange uskrevne regler som der er i forvejen tænker jeg ikke det kommer til at have den største påvirkening Det er ikke for at hænge nogle ud jeg skriver denne besked bare mit synspunkt så håber ikke jeg træder nogle over tæren 2 1 Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Polle Besvaret November 20, 2023 Del Besvaret November 20, 2023 12 timer siden, Metro skrev: Som mange andre skriver så tror jeg udfordringen måske er at da GMod var på sit højeste, var de fleste af spillerne også unge. Nu er spillet ikke lige så hyped mere, og de spillere der var der dengang, er blevet voksne. Jeg er selv blevet rigtig voksen med et fuldtidsarbejde, og jeg har andre mål i livet der kræver at jeg også er væk fra skærmen. Det som vi efterspørger er konkrete tiltag vi kan lave, som kan gøre spillet spændende for tidligere spillere så de har lyst til at komme retur, og så der også kan tiltrækkes nye spillere. Jeg kan godt lave 20 custom biler og playermodels, men jeg tror vi skal ud i at ændre spillets mekanikker osv., ligesom der f.eks. bliver forsøgt med bygnings- og basemechanics. Det generelle tema jeg hører er at ting skal simplificeres, men kan vi være endnu mere konkrete? Og er der ting man kunne gøre mere komplekse for at give bare lidt udfordring? Her tænker jeg f.eks. printere som jo faktisk er ret "dumme" og simple lige nu. For mig er det ikke et spørgsmål om tiltag til serveren, men en manglende decideret lyst til spillet. Men den manglende lyst kan jo godt skyldes, at der ikke noget er at lave i ens øjne. Personligt kan jeg ikke komme på en, eller flere ting for den sags skyld, som ville give mig lyst til at komme tilbage. Nok fordi jeg bare har nogle andre ting jeg kan lide at lave. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
West Besvaret November 21, 2023 Forfatter Del Besvaret November 21, 2023 9 timer siden, Po_ skrev: 2) blive beder til at vurdere vær case mere individuelt. Jeg ved godt dette kan gøre det svært at sikker at alle spiller følger samme relger. Der må jeg give dig fuldstændig ret. Eller det minder mig i hvert fald rigtig meget om Nickolai-P-episoden. Hvorfra spillere lærte, at hvis de bare kalder nok gange på den samme ting, så bukker staffs under og sætter en stopper for den ting. Pludseligt begyndte fiktive-drille-ord at udløse 7, 30 og 60 dages ban, hvilket nok heller ikke har hjulpet på at vedligeholde de dengang høje spillertal. Jeg var hurtigt inde og vende dette på discord, men mængden af super custombiler som kører 125 km/t med hjulfanger på og 80 km/t punkteret har nok også fået folk indvendigt til at tænke “Hvad skal jeg stille op med min Ford Focus?” 3 Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lund Besvaret November 22, 2023 Del Besvaret November 22, 2023 Jeg synes i højere grad, at det handler om hvad Stavox har gjort rigtigt og ikke "Hvad der gik galt" Faktum er bare, at influxet af nye spillere i Gmod er faldende, og vil formentligt fortsætte den nedadgående spiral. Det er bare vilkårene for et spil, som bliver ældre og ældre. Som @Emoylynævner har konkurrenter som FiveM helt sikkert også spillet en rolle, I at stjæle spillere. Derfor giver det i min optik bedre mening at give Stavox et applaus for evnen til at fastholde spillere i så lang tid. Den konstante udvikling og tilføjelse af nye elementer. Havde det ikke været for Stavox ret innovative tilgang og evne til at tilpasse sig, var serveren død for læææængst. Stavox er en stor succeshistorie og det synes jeg kræver anerkendelse. 3 1 1 Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
JackS Besvaret November 27, 2023 Del Besvaret November 27, 2023 Blev Helt ked af at komme herind på forum og se at der ikke er nogle der spiller på stavox mere 😞 Har ikke spillet det i et par år nu. Men håber måske de kigger efter noget rebranding inden for FiveM måske? 1 1 Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Metro Besvaret November 28, 2023 Del Besvaret November 28, 2023 (rettet) 10 timer siden, JackS skrev: Blev Helt ked af at komme herind på forum og se at der ikke er nogle der spiller på stavox mere 😞 Har ikke spillet det i et par år nu. Men håber måske de kigger efter noget rebranding inden for FiveM måske? Jeg har (uden at opsøge nogen) mødt 5+ tidligere Stavox spillere på en unavngiven FiveM server, så jeg er ikke i tvivl om at de har søgt i den retning. Jeg synes FiveM kan rigtig meget, men der er søreme også steder hvor jeg ikke fatter at folk magter det spil. Redigeret November 28, 2023 af Metro 1 Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
I Eath You <3 Besvaret December 7, 2023 Del Besvaret December 7, 2023 (rettet) Stavox er stork Redigeret December 7, 2023 af I Eath You <3 1 1 1 Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Metro Besvaret December 12, 2023 Del Besvaret December 12, 2023 På 07/12/2023 den 3:10 PM , I Eath You <3 skrev: Stavox er stork Tilkald admin Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Farid NOrd Besvaret December 12, 2023 Del Besvaret December 12, 2023 ingen bryst-bevægelser = folk smuttede Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
West Besvaret December 13, 2023 Forfatter Del Besvaret December 13, 2023 8 timer siden, Farid NOrd skrev: ingen bryst-bevægelser = folk smuttede No jiggly physics 😔 Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts