Hop til indhold
Stavox

[Solved] Folk der efterligner E2'er


Recommended Posts

Hvis der virkelig er noget som kan bringe mit pis i kog, så er det folk det efterligner ens E2'er... F.eks. har jeg lavet 'en lysene pil' som kan bruges til vejarbejde og road blocks. Men! Taroux og Maxx fra The Unknown laver dagen efter én det ligner min på en prik...

 

20160430185202_1.jpg

 

Alt i alt har jeg brugt 1 1/2 time på at lave min E2 til det, både idéudvikling, grafik og programmering. Undskyld mit sprog, men jeg er pisse irriteret over at folk bare efterligner hvad jeg laver.. Når man endelig har fundet på en mega god idé, kommer folk bare og tager den. I det mindste kunne de da spørger om lov først? Eller evt. købe den? 

 

Ved godt det lyder lidt mærkeligt, men jeg synes der burde være en regel mod at man måtte efterligne hinanden 100%. Det er selvfølgelig okay at man for inspiration, men at direkte lave 100% det samme burde være forbudt!

 

F.eks. i virkeligheden må du ikke efterligne hvad andre har lavet 100% (j.fr. Ophavsretloven) - og sådan synes jeg også det burde være på serveren.. 

 

Et krav kunne evt. være at man skulle skrive "(C) Mik Miller" nede i hjørnet af E2'en?

 

Håber I vil komme med nogle holdninger og noget feedback, eller hvad I tænker om det?

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Just now, Mik889c said:

Hvis man ser en der har lavet noget identisk med ens egen E2, kalder du på en admin og så for han en straf? Eller i det mindste bliver bedt om at slette det?

Hvordan ville staff kunne finde ud af hvilken person der har lavet den først? Det her lyder lidt upraktisk.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

6 minutes ago, DetBareMads said:

Kender det godt, og kan også godt se at det er lidt irriterende, men tænker at vi intet kan gøre ved det. Har selv lavet mange E2'er hvor at det så senere er blevet taget #SIMONE!

i cri

Link til kommentar
Del på andre sites

Just now, Andrew Miller said:

Altså normalt når man laver en E2, er det jo sådan at rigtig mange folk ligger mærke til det. Så det burde vel ikke være det største problem at finde ud af hvem der har udviklet den først.

Der vil være for mange scenarier, hvor staff ikke kan finde ud af hvem der har lavet e2en.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg kan ikke se det helt store problem. 

Jo det kan være irreterende hvis folk efterligner, meen folk har jo lavet det selv, det kan sagtens være at de har taget ideén, men kan ærlig talt ikke se problemmet, og hvorfor det skal være sådan et stort problem. 

 

Hvis du vil holde dine e2'er for dig selv, så må man holde op med at vise dem frem!

Link til kommentar
Del på andre sites

@Mik889c jeg spurgte dig igår om hvordan du havde lavet den. Du sagde jeg skulle søge på Google. Jeg søgte på google og kunne ikke finde noget. Derefter prøvede jeg mig frem hvor Jeg fik den til at blinke. Jeg kontaktede dig igen fordi den blinkede med forskellige intervaller og sendte dig min kode. Du kiggede på den men forstod ikke hvorfor den gjorde det og det var lang tid siden at du lavede din, jeg gik og prøvede mig frem igen. Jeg joinede idag og lavede videre og fik den til at virke som jeg gerne vil have. Du har ikke engang spurgt om jeg fx. vil købe den eller noget. Men jeg fik den til at virke og det var det. 

 

Jeg kan ikke se hvorfor du bliver så sur og det er en kopi. Alle gunshops, taxaservices osv må derfor også være kopier og så er der ingen der må have e2's fordi de åbenbart har taget ens ide. 

 

PS: Jeg har ikke givet den videre hvis Taroux har den er det fordi jeg gik afk og addede ham til min buddi så han kunne fjerne den når de slettede deres kontrol. 

 

Jeg kan ikke se problemet med dette da jeg selv har skrevet koden. Og jeg har fx. ikke solgt eller givet den til nogen. 

-Maxx0758 Unknown

Link til kommentar
Del på andre sites

Serveren har ingen regler vedrørende ophavsret. Det er fucking ret nederen. Jeg så også gerne at vi kunne overvåge folks E2'er og sige "fyfy! du har kopieret en anden persons E2!".

 

Selv hvis du giver/sælger din E2/Base/Dupe, og siger vedkommende ikke må slette dit "(C) Mik Miller", eller give den videre gratis til alle de kender, har vi ingen regler der siger de ikke må. På én uge blev en af mine baser givet/solgt videre 10 gange lige foran mig, jeg stod lige ved siden af da det skete et par gange. Selvom jeg blev fucking virkelig sur, så kunne jeg ikke gøre noget ved det, og jeg er endda Admin.

 

Jeg syntes vi burde have nogen regler om direkte plagiat (dvs. en fuldstændig kopi), men "efterligninger" og ting der bare har taget inspiration i din kreation kan vi ikke forhindre.

 

Jeg hader selv at sige "se det på den lyse side" fordi det er noget bullshit hestelort 9 ud af 10 gange. Men øøøh, se det på den lyse side. Når folk prøver at kopiere det du har gjort, er det fordi de syntes det du har lavet er bedre end noget de selv kunne finde på. Eller også er det fordi de er nogen uopfindsomme narrøve der bare elsker at kopiere noget man har brugt lang tid på at udvikle/designe/bygge.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Jeg ser godt problemet, men lige den E2 ser jeg ikke problemet i. Denne form for Vej pil, findes i det virkelige liv. Hvis selve designet, var fuldkommen unikt, forstår jeg dine frustrationer, men den pil, er en helt normal vejpil, der dirigere folk til en vejside, ell. lign. Du kan gå på google, og finde flere eksemplarer, af samme form. Derfor synes jeg ikke, at de mennesker du nævner laver et ripoff af dit design, men af virkelighedens design.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Syntes nu mere dette starter en konflikt og ikke en god ide.. syntes det var et fint opslag men altså tror nu ikke admin ville kunne styre dette i det hele taget ingen ville kunne gøre dette syntes du så også at alles våben shop skal lukkes for at der er 1 der kan have guns shop e2en for sig selv ?????

også dem til pd e2erne er 100% de samme valgte nu selv at lave om på min for at alle ikke hade den men tiden kommer så har folk os den......

Link til kommentar
Del på andre sites

4 minutes ago, FleXie said:

Syntes nu mere dette starter en konflikt og ikke en god ide.. syntes det var et fint opslag men altså tror nu ikke admin ville kunne styre dette i det hele taget ingen ville kunne gøre dette syntes du så også at alles våben shop skal lukkes for at der er 1 der kan have guns shop e2en for sig selv ?????

også dem til pd e2erne er 100% de samme valgte nu selv at lave om på min for at alle ikke hade den men tiden kommer så har folk os den......

Det her topic er 11 dage gammelt, så tror den er lukket - @DyNATO

Link til kommentar
Del på andre sites

Arkiveret

Dette emne er nu arkiveret og er lukket for yderligere svar

Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar
×
×
  • Tilføj...

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK PÅ STAVOX.DK

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privatlivspolitik - Vilkår for brug.