Hop til indhold
Stavox

[Solved] Nogle forslag


BareMaxx

Recommended Posts

1. Gør så den håndholdt fartmåler ikke kan give en person en bøde for at køre 1 km/t for hurtigt. Man skal kun kunne få en bøde ved at køre 3 eller flere km/t for hurtigt.

2. Ændre Borgmesterens navn til statsminister eller lign. Det giver ingen mening at en borgmester bliver kørt i en limo, med livvagter omkring sig og blink.

Link til kommentar
Del på andre sites

18 minutter siden, Maxx0758 skrev:

1. Gør så den håndholdt fartmåler ikke kan give en person en bøde for at køre 1 km/t for hurtigt. Man skal kun kunne få en bøde ved at køre 3 eller flere km/t for hurtigt.

Det ville hjælpe meget da man tit oplever at folk brokker sig i OOC eller PM over at de har fået en bøde over at køre 1 km/t for hurtigt så skriver de fx. "Hvorfor fuck har jeg fået en fartbøde jeg kørte 36 og man skal køre 3 km/t hurtigere end det man må før man kan få en fartbøde!!" 

Link til kommentar
Del på andre sites

Det der med fartmåleren er blevet diskuteret mange gange, og kan forstå på alle at de hader den måde vi gør det på nu. Dog er der lige et par ting som i må forstå.

 

Grunden til at politiet trækker fx 4 km/t fra, er fordi de ikke kan garantere at deres måleudstyr er 100% rigtigt. Hvis jeg ikke er helt forkert på den, så trækker de også mere fra ved højere hastigheder. Den måde vi måler på at sjovt nok 100% rigtig, og der er derfor ikke grund til at skulle trække noget fra. Hvis vi med vilje gjorde at man skulle køre 4 km/t for stærkt før det gav bøde, så vil alle køre efter den fart, i stedet for det som endelig står på skiltene.

Link til kommentar
Del på andre sites

1 time siden, DetBareMads skrev:

Det der med fartmåleren er blevet diskuteret mange gange, og kan forstå på alle at de hader den måde vi gør det på nu. Dog er der lige et par ting som i må forstå.

 

Grunden til at politiet trækker fx 4 km/t fra, er fordi de ikke kan garantere at deres måleudstyr er 100% rigtigt. Hvis jeg ikke er helt forkert på den, så trækker de også mere fra ved højere hastigheder. Den måde vi måler på at sjovt nok 100% rigtig, og der er derfor ikke grund til at skulle trække noget fra. Hvis vi med vilje gjorde at man skulle køre 4 km/t for stærkt før det gav bøde, så vil alle køre efter den fart, i stedet for det som endelig står på skiltene.

Det er rigtig nok. Men det er bare pisse irriterende, at bruge cruisecontrol, som står 1 km/t over fartgrænsen, og så får man en bøde. Hvis der bare var en nemmere måde at komme op og ned i fart med fartpiloten ville det også gøre det.

Link til kommentar
Del på andre sites

1 time siden, Maxx0758 skrev:

Det er rigtig nok. Men det er bare pisse irriterende, at bruge cruisecontrol, som står 1 km/t over fartgrænsen, og så får man en bøde. Hvis der bare var en nemmere måde at komme op og ned i fart med fartpiloten ville det også gøre det.

 

Kan man så ikke bare gøre sådan man kan indstille farten med pil op pil ned istedet?

ADVKBWRD.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
1 minut siden, DetBareMads skrev:

8hb4Hya.png

 

Jeg har godt set den. Den fart-indikator du påpeger svinger mellem 48-51, så den er jo ikke brugbar. Eftersom der popper et stort "Cruising at 48 km/h", så vælger jeg at bruge den. 

Link til kommentar
Del på andre sites

1 minut siden, Middi-Pulsen skrev:

 

Jeg har godt set den. Den fart-indikator du påpeger svinger mellem 48-51, så den er jo ikke brugbar. Eftersom der popper et stort "Cruising at 48 km/h", så vælger jeg at bruge den. 

Vi kan som mange nok ved ikke gøre noget ved vcmod som noget af det eneste. Det er selvfølgelig irriterende at den går lidt op og ned hele tiden, men eftersom du faktisk kørte 51 km/t er det jo ikke forkert det jeg siger

Link til kommentar
Del på andre sites

Lige nu, DetBareMads skrev:

Vi kan som mange nok ved ikke gøre noget ved vcmod som noget af det eneste. Det er selvfølgelig irriterende at den går lidt op og ned hele tiden, men eftersom du faktisk kørte 51 km/t er det jo ikke forkert det jeg siger

Altså, du har ret eftersom fartmåleren virker 100% Men når din fart den svinger mellem 48 og 51 alt i mens den indikere, at du kører 48 km/t så ville det måske være godt at trække 4 km/t fra?

Link til kommentar
Del på andre sites

20 timer siden, Middi-Pulsen skrev:

Altså, du har ret eftersom fartmåleren virker 100% Men når din fart den svinger mellem 48 og 51 alt i mens den indikere, at du kører 48 km/t så ville det måske være godt at trække 4 km/t fra?

Fartbegrænseren og fartkontrollen i min bil irl får den også til en sjælden gang imellem

 at komme 1km over det valgte. Det er umuligt at forhindre det 100%, men af den årsag kunne det selvfølgelig give god mening at tilføje en tolerance-værdi til fartmåleren.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 4 weeks later...
På 09/07/2018 den 1:45 AM , Gavs B skrev:

I følge loven må man ikke gå over de 5%, da jeg kigger 51 ud af 50, 1000 KR! Det er da under 5%! Hvis i kan lave det til det rigtige ville jeg være tilfreds 🙂

Hvor får du de 5% fra?

Link til kommentar
Del på andre sites

På 09/07/2018 den 1:45 AM , Gavs B skrev:

I følge loven må man ikke gå over de 5%, da jeg kigger 51 ud af 50, 1000 KR! Det er da under 5%! Hvis i kan lave det til det rigtige ville jeg være tilfreds 🙂

Det er korrekt at de normalt ikke giver bøder for at køre meget lidt over. Typisk giver de bøder ved en overtrædelse på over 10%, men det betyder ikke at det er lovligt at køre 51 i en 50 zone

Link til kommentar
Del på andre sites

Arkiveret

Dette emne er nu arkiveret og er lukket for yderligere svar

Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar
×
×
  • Tilføj...

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK PÅ STAVOX.DK

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privatlivspolitik - Vilkår for brug.