Hop til indhold
Stavox

[Solved] Klage over OpK


Recommended Posts

Dit ingame navn: Fizzministeren
Staff ingame navn: OpK
Dit SteamID: STEAM_0:1:16866819
Staff SteamID:STEAM_0:1:54142694

Forklar situationen:

Jeg havde som politi bedt en tidligere betjent (Emil Pedersen) fjerne en prop han havde sat som blockerede PD's garage dør fra at lukke. Til det brugte jeg OOC chatten til at få fat i ham, dels fordi at han ikke længere var politi og dels fordi at jeg tænkte det var den relevante kanal siden at det ikke var en ingame, rollespils relevant forespørgsel. Kort efter bliver jeg Slayed af OpK og derefter skriver jeg og spørger hvad årsagen var. Han fortæller mig at det er fordi jeg brugte OOC til RP, og at han havde advaret om det. Mit problem er at de advarsler han havde givet har været i OOC til alle og ikke specifikt rettet mod mig. Derudover så var det første besked om de props (så vidt jeg kunne finde i chatten) jeg havde skrevet i OOC, og så straffen, altså slay’et, kom virkelig ud af det blå og uden advarsel for mig.

Jeg havde været mere forstående overfor slayet hvis han enten var dukket op ved mig og havde givet mig en mundtlig advarsel, eller f.eks. pm'et mig direkte og sagt "Hey, Fizzministeren, stop med at bruge OOC til RP" Jeg vidste nemlig ikke at snak om props på den måde skulle gælde for RP og da jeg så ikke kunne finde reglen der omtaler det henviser OpK til regel 1.2 om brug af sund fornuft. Det er bare ikke almen fornuft i min verden, da jeg på alle måder mente det som en ofgame forespørgsel.

Så jeg bare ikke at man kan tolke OpK's advarsler i OOC som advarsler til mig, dels fordi det var min første besked til Emil om propsn'e og dels fordi det ikke var muligt for mig at vide at snak om Props er RP og derfor ikke er velkommen i OOC chatten.

Min klage bunder mest i at være blevet straffet for noget jeg til dels ikke mener var regelbrud, og til dels ikke er blevet advaret om. Har selvfølgelig fuld forståelse for at OpK måske har været træt af den RP chat der har været i OOC kanalen, men vil gerne klage over hans måde at definere min besked som RP og at han slay’ede mig uden advarsel eller forklaring, specielt det at jeg selv var nød til at skrive og spørge hvad der var galt.

Undskylder lige til den admin der får casen for den mur af tekst jeg har skrevet, kunne bare ikke få kortet det mere ned uden at miste detaljer.

 

På forhånd tak for jeres tid
Fizzministeren / Mattigeez


Bevis: Jeg har vedhæftet en serie af screenshots som er min besked i OOC samt den følgende samtale med OpK

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

OpK's advarsel i OOC 1.jpg

OpK's advarsel i OOC 2.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

  • Bot

Tak for at give din mening til kende. Vi forsøger hele tiden at forbedre vores arbejde.

For at få mest ud af din klage, beder vi dig være sikker på, at du har inkluderet alt nødvendigt information, samt fulgt den påkrævede skabelon.


Staff-klagen håndteres af Emoyly

Link til kommentar
Del på andre sites

Svar på staffklage:

 

Davs, jeg har forståelse for din fustration om at blive slayed.

Som du også selv ved, var der meget lort i OOC på daværende tidspunkt, hvilket jeg skulle sidde med helt alene med en masse personer indblandede.

 

Props er som regel en stor del af rp, da de kan benyttes til mange forskellige ting, til at styrke RP. 

I dette tilfælde er der snakke om en prop der mangler at blive fjernet i PD. Jeg siger til mange personer at de bør PM i stedet for, at hele serveren skal kunne se det. Men da jeg op til flere gange tidligere i chatten har skrevet min fremtidige forudsigelse for hvad der sker med "OOC brydere", Bør alle på serveren tage dette som en verbal varsel. (Dette indkluderer også dig).

Når du så RP-Relateret spørger om han ikke lige fjerner sin prop, ser jeg ingen grund til at tøve med straf, for dit forkerte brug af chatten.

 

Forstår sagtens at du gerne vil have en mere direkte advarsel, men når man holder styr på 10+ spillere der bruger chatten forkert, så bliver jeg nødtil at træde i aktion med en stor varsel til alle.

Var en smule presset, men kan sagtens se, at et slay måske skulle have været en advarsel i stedet.

 

// OpK

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej OpK

Tak for dit svar, har fuld forståelse for at du havde travlt og var træt af det forkerte brug af OOC chatten. Grunden til klagen var også mest bare at jeg var efterladt med en følelse af "Øhm hvad skete der lige der?" fordi jeg ikke var klar over at det blev tolket som RP chat at bede ham fjerne proppen. Jeg sørger for en anden gang at pm'e folk omkring lignende ting. Bare lige for afklaring, hvis de ikke får svaret på de pm's, så er det legitimt nok at bede en admin om hjælp til at fjerne den ikke?

Igen tak for dit svar OpK, på baggrund af det du har skrevet er jeg helt ok med at tråden bliver lukket og sagen her glemt :) 

Mvh
Fizzministeren / Mattigeez

Link til kommentar
Del på andre sites

Arkiveret

Dette emne er nu arkiveret og er lukket for yderligere svar

Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar
×
×
  • Tilføj...

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK PÅ STAVOX.DK

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privatlivspolitik - Vilkår for brug.