Benito Skrevet Marts 27, 2017 Del Skrevet Marts 27, 2017 Hey alle! Jeg er begyndt at lære mig selv e2 og jeg ville derfor gerne vide, hvordan man laver en "button", som når man trykker på den, så kommer der en moneyrequest ud. Hvad er koden eller er det ikke så simpelt? Har kigget lidt på andres e2'er, men det er lidt svært, når man ikke ved hvad man skal kigge efter Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
DetBareMads Besvaret Marts 27, 2017 Del Besvaret Marts 27, 2017 Nok ikke så nemt her fra mobilen, men prøver er lige @inputs Btn Btnuser:entity if(Btn & ~Btn){ moneyrequest(Btnuser, 10000000, "Giv mig penge skøge", 10) } Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jan T Besvaret Marts 27, 2017 Del Besvaret Marts 27, 2017 19 minutes ago, DetBareMads said: Nok ikke så nemt her fra mobilen, men prøver er lige @inputs Btn Btnuser:entity if(Btn & ~Btn){ moneyrequest(Btnuser, 10000000, "Giv mig penge skøge", 10) } Fortæl ham i det mindste hvordan det virker. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Kurdi Hurdi Besvaret Marts 27, 2017 Del Besvaret Marts 27, 2017 Kom på ts senere, så hjælper jeg dig Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Benito Besvaret Marts 27, 2017 Forfatter Del Besvaret Marts 27, 2017 24 minutter siden, Kurdi Hurdi skrev: Kom på ts senere, så hjælper jeg dig Skal liger tage bussen, så er jeg der Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Zenoxxi Besvaret Marts 27, 2017 Del Besvaret Marts 27, 2017 @inputs Btn Btnuser:entity if(Btn & ~Btn){ moneyRequest(Btnuser, 10000000, "Giv mig penge skøge", 10) } Btn er knappen - Btnuser:entity er personen der klikker på knappen. Hvis knappen bliver trykket på, spørger den om penge moneyRequest(Btnuser er entitiet, altså personen der klikker på knappen, efter kommaet er det beløbet du vil spørge om, Efter kommaet igen, er det stringen, altså Teksten der står på moneyrequesten, efter kommaet igen er hvor lang tid moneyrequesten skal vare. moneyRequest(entity player,number amount,string,number time) Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Benito Besvaret Marts 27, 2017 Forfatter Del Besvaret Marts 27, 2017 3 minutter siden, CasperDK / ZeNoxXi skrev: @inputs Btn Btnuser:entity if(Btn & ~Btn){ moneyRequest(Btnuser, 10000000, "Giv mig penge skøge", 10) } Btn er knappen - Btnuser:entity er personen der klikker på knappen. Hvis knappen bliver trykket på, spørger den om penge moneyRequest(Btnuser er entitiet, altså personen der klikker på knappen, efter kommaet er det beløbet du vil spørge om, Efter kommaet igen, er det stringen, altså Teksten der står på moneyrequesten, efter kommaet igen er hvor lang tid moneyrequesten skal vare. moneyRequest(entity player,number amount,string,number time) Tak for hjælpen den der bølgestreg (~) hvad bruges den til? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
DetBareMads Besvaret Marts 27, 2017 Del Besvaret Marts 27, 2017 21 minutes ago, Ålbaek said: Tak for hjælpen den der bølgestreg (~) hvad bruges den til? Det gør at den kun registerer når du klikker, og ikke når du må klikker og slipper Du kan teste det ved bare at lave en simpel print inde i den Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Dynn Besvaret Marts 27, 2017 Del Besvaret Marts 27, 2017 4 hours ago, Ålbaek said: Tak for hjælpen den der bølgestreg (~) hvad bruges den til? Mere præcist så returnerer den 1 (true) når der er sket en ændring i variablen den sættes før. I ovenstående eksempel vil det være både når man trykker på E og når man slipper, da dit knapinput går fra 0 til 1 til 0. Derfor tjekkes der også om knappen er 1 [if(Btn)], så koden kun kører én gang, nemlig når dens stadie går fra 0 til 1. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Benito Besvaret Marts 27, 2017 Forfatter Del Besvaret Marts 27, 2017 15 minutter siden, Dynn skrev: Mere præcist så returnerer den 1 (true) når der er sket en ændring i variablen den sættes før. I ovenstående eksempel vil det være både når man trykker på E og når man slipper, da dit knapinput går fra 0 til 1 til 0. Derfor tjekkes der også om knappen er 1 [if(Btn)], så koden kun kører én gang, nemlig når dens stadie går fra 0 til 1. Tak dynn Stort set tak til alle, men kurdi hjalp mig og jeg fandt ud af at det slet ikke var det jeg ville tror jeg Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jan T Besvaret Marts 28, 2017 Del Besvaret Marts 28, 2017 18 hours ago, Dynn said: Mere præcist så returnerer den 1 (true) når der er sket en ændring i variablen den sættes før. I ovenstående eksempel vil det være både når man trykker på E og når man slipper, da dit knapinput går fra 0 til 1 til 0. Derfor tjekkes der også om knappen er 1 [if(Btn)], så koden kun kører én gang, nemlig når dens stadie går fra 0 til 1. 13 En ændring vil bare være changed(Var) hvorimod ~ fortæller dig hvis koden blev triggered af en ændring i det variable eller ej. Hvis button ikke var en input vil der altid blive returned 0 fordi den kan ikke trigger e2en. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
DetBareMads Besvaret Marts 28, 2017 Del Besvaret Marts 28, 2017 2 hours ago, Jan T said: En ændring vil bare være changed(Var) hvorimod ~ fortæller dig hvis koden blev triggered af en ændring i det variable eller ej. Hvis button ikke var en input vil der altid blive returned 0 fordi den kan ikke trigger e2en. Vigtig viden. Ligegyldig info! Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jan T Besvaret Marts 28, 2017 Del Besvaret Marts 28, 2017 54 minutes ago, DetBareMads said: Vigtig viden. Ligegyldig info! Ligegyldig fakta. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts
Arkiveret
Dette emne er nu arkiveret og er lukket for yderligere svar