Hop til indhold
Stavox

moneyrequest?


Benito

Recommended Posts

Hey alle!

 

Jeg er begyndt at lære mig selv e2 og jeg ville derfor gerne vide, hvordan man laver en "button", som når man trykker på den, så kommer der en moneyrequest ud.

 

Hvad er koden eller er det ikke så simpelt?

 

Har kigget lidt på andres e2'er, men det er lidt svært, når man ikke ved hvad man skal kigge efter

Link til kommentar
Del på andre sites

19 minutes ago, DetBareMads said:

Nok ikke så nemt her fra mobilen, men prøver er lige

 

@inputs Btn Btnuser:entity

 

if(Btn & ~Btn){

moneyrequest(Btnuser, 10000000, "Giv mig penge skøge", 10)

 

}

 

Fortæl ham i det mindste hvordan det virker.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

@inputs Btn Btnuser:entity

 

if(Btn & ~Btn){

moneyRequest(Btnuser, 10000000, "Giv mig penge skøge", 10)

 

}

 

Btn er knappen - Btnuser:entity er personen der klikker på knappen.

 

Hvis knappen bliver trykket på, spørger den om penge

 

moneyRequest(Btnuser er entitiet, altså personen der klikker på knappen, efter kommaet er det beløbet du vil spørge om, Efter kommaet igen, er det stringen, altså Teksten der står på moneyrequesten, efter kommaet igen er hvor lang tid moneyrequesten skal vare.

 

moneyRequest(entity player,number amount,string,number time)

Link til kommentar
Del på andre sites

3 minutter siden, CasperDK / ZeNoxXi skrev:

@inputs Btn Btnuser:entity

 

if(Btn & ~Btn){

moneyRequest(Btnuser, 10000000, "Giv mig penge skøge", 10)

 

}

 

Btn er knappen - Btnuser:entity er personen der klikker på knappen.

 

Hvis knappen bliver trykket på, spørger den om penge

 

moneyRequest(Btnuser er entitiet, altså personen der klikker på knappen, efter kommaet er det beløbet du vil spørge om, Efter kommaet igen, er det stringen, altså Teksten der står på moneyrequesten, efter kommaet igen er hvor lang tid moneyrequesten skal vare.

 

moneyRequest(entity player,number amount,string,number time)

 

Tak for hjælpen :) 

 

den der bølgestreg (~)  hvad bruges den til?

Link til kommentar
Del på andre sites

4 hours ago, Ålbaek said:

 

Tak for hjælpen :) 

 

den der bølgestreg (~)  hvad bruges den til?

Mere præcist så returnerer den 1 (true) når der er sket en ændring i variablen den sættes før. 

I ovenstående eksempel vil det være både når man trykker på E og når man slipper, da dit knapinput går fra 0 til 1 til 0. Derfor tjekkes der også om knappen er 1 [if(Btn)], så koden kun kører én gang, nemlig når dens stadie går fra 0 til 1.

Link til kommentar
Del på andre sites

15 minutter siden, Dynn skrev:

Mere præcist så returnerer den 1 (true) når der er sket en ændring i variablen den sættes før. 

I ovenstående eksempel vil det være både når man trykker på E og når man slipper, da dit knapinput går fra 0 til 1 til 0. Derfor tjekkes der også om knappen er 1 [if(Btn)], så koden kun kører én gang, nemlig når dens stadie går fra 0 til 1.

Tak dynn :)

Stort set tak til alle, men kurdi hjalp mig og jeg fandt ud af at det slet ikke var det jeg ville xD tror jeg

Link til kommentar
Del på andre sites

18 hours ago, Dynn said:

Mere præcist så returnerer den 1 (true) når der er sket en ændring i variablen den sættes før. 

I ovenstående eksempel vil det være både når man trykker på E og når man slipper, da dit knapinput går fra 0 til 1 til 0. Derfor tjekkes der også om knappen er 1 [if(Btn)], så koden kun kører én gang, nemlig når dens stadie går fra 0 til 1.

 
 
13


En ændring vil bare være changed(Var) hvorimod ~ fortæller dig hvis koden blev triggered af en ændring i det variable eller ej.

 

Hvis button ikke var en input vil der altid blive returned 0 fordi den kan ikke trigger e2en.

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

2 hours ago, Jan T said:


En ændring vil bare være changed(Var) hvorimod ~ fortæller dig hvis koden blev triggered af en ændring i det variable eller ej.

 

Hvis button ikke var en input vil der altid blive returned 0 fordi den kan ikke trigger e2en.

 

 

Vigtig viden. Ligegyldig info!

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Arkiveret

Dette emne er nu arkiveret og er lukket for yderligere svar

Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar
×
×
  • Tilføj...

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK PÅ STAVOX.DK

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privatlivspolitik - Vilkår for brug.