Hop til indhold
Stavox

[Solved] Hvad er metagaming?


Benito

Recommended Posts

Hej alle

 

Igår kom jeg faktisk til at tænke på, hvad er metagaming?

 

Jeg kom desværre op at toppes med @Swag igår over det, så derfor ville jeg egentlig vende det med jer?

 

Hvad er metagaming?

 

Jeg bruger den huskeregl, at metagaming, er når man bruger "uRPligemidler" altså bruger ting som fx at se bilejeren eller bare generelt at at kigge i chat.

 

Men findes der "lovlig metagaming"?

 

Det jeg mener med det, er at fx kigge over hovedet, for at se hvad personen man kigger på, hedder?

 

Men jeg nævner egentlig dette, fordi jeg vil bare gøre RP for dem der vil have det så realistisk som overhovedet muligt, bedre.

 

Tak til @DetBareMads for inspirationen (Hvad er RP?)

Link til kommentar
3 minutes ago, Casper "ålen" Albaek said:

Hej alle

 

Igår kom jeg faktisk til at tænke på, hvad er metagaming?

 

Jeg kom desværre op at toppes med @Swag igår over det, så derfor ville jeg egentlig vende det med jer?

 

Hvad er metagaming?

 

Jeg bruger den huskeregl, at metagaming, er når man bruger "uRPligemidler" altså bruger ting som fx at se bilejeren eller bare generelt at at kigge i chat.

 

Men findes der "lovlig metagaming"?

 

Det jeg mener med det, er at fx kigge over hovedet, for at se hvad personen man kigger på, hedder?

 

Men jeg nævner egentlig dette, fordi jeg vil bare gøre RP for dem der vil have det så realistisk som overhovedet muligt, bedre.

 

Tak til @DetBareMads for inspirationen (Hvad er RP?)

Metagaming er .feks. at du ved en persons navn uden at personen har fortalt hans navn

Link til kommentar
2 minutes ago, I Eath You <3 said:

Metagaming er når du får noget af vide ude for dit RP, fx at jeg fortæller dig hvor din bil er OOC.

 

 

 

1.17: Metagaming er ikke tilladt.

Ja det er ikke metagaming at se folks navne, når du kan se det over hovedet på dem. Ellers havde det jo været fjernet ikke

Link til kommentar

Metagaming kan f.eks være:

 

Dine venner og dig er ude og raide, og i sidder og snakker over et tredjeparts program (Skype, Ts m.m)

En af vennerne dør, og løber så tilbage til stedet, altså holder sig på afstand, så man ikke bryder NLR.

Han fortæller så over skype/ts personernes position, hvem de er, hvor mange de er osv.

 

 

 

 

Link til kommentar

Jeg forstår metagaming således, at hvis du ekskl. er Hitman, og skyder en person hvor politiet ikke til stede, og efter følgende arrester de dig med grunden "Du har dræbt en politibetjent" Så er det metagaming på polities vegne. Så i princippet burde man ikke tage stilling til det højre hjørne, (Hvis man er politi)

Link til kommentar
24 minutes ago, Kebab said:

Jeg forstår metagaming således, at hvis du ekskl. er Hitman, og skyder en person hvor politiet ikke til stede, og efter følgende arrester de dig med grunden "Du har dræbt en politibetjent" Så er det metagaming på polities vegne. Så i princippet burde man ikke tage stilling til det højre hjørne, (Hvis man er politi)

Der er ikke kill log, så ingen andre end ham der dør, kan se hvem der har drabt personen.

Link til kommentar

Metagaming er det samme som at ghoste, kan man sige

49 minutes ago, Kebab said:

Jeg forstår metagaming således, at hvis du ekskl. er Hitman, og skyder en person hvor politiet ikke til stede, og efter følgende arrester de dig med grunden "Du har dræbt en politibetjent" Så er det metagaming på polities vegne. Så i princippet burde man ikke tage stilling til det højre hjørne, (Hvis man er politi)

Så er det jo godt de har fjernet det højre hjørne ;)

Link til kommentar

A'ight

 

Metagaming er når i bruger den viden i har som person bag skærmen (OOC) til at påføre din character en viden som den ikke har adgang til.

 

F.eks når en betjent bliver skudt, og kan kalde over radioen, hvem der dræbte ham og hvor han blev dræbt. Her ved han selv som person bag skærmen, hvad der skete - det gør hans character ikke - fordi den er død. Derfor er det metagaming.

 

Link til kommentar
6 hours ago, Willy said:

A'ight

 

Metagaming er når i bruger den viden i har som person bag skærmen (OOC) til at påføre din character en viden som den ikke har adgang til.

 

F.eks når en betjent bliver skudt, og kan kalde over radioen, hvem der dræbte ham og hvor han blev dræbt. Her ved han selv som person bag skærmen, hvad der skete - det gør hans character ikke - fordi den er død. Derfor er det metagaming.

 

Jeg har altid troet at Metagaming var hvis man kendte en persons navn uden at personen havde fortalt det til en.

Link til kommentar

Arkiveret

Dette emne er nu arkiveret og er lukket for yderligere svar

Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar
×
×
  • Tilføj...

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK PÅ STAVOX.DK

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privatlivspolitik - Vilkår for brug.