Hop til indhold
Stavox

[Solved] staffklage Tente


langemanden
 Del

Recommended Posts

Dit ingame navn: Lange
Staff ingame navn:Tente
Dit SteamID:STEAM_0:1:63838432
Staff SteamID: STEAM_0:0:561752291

Tidspunkt for hændelse: 16:20 ca 
Forklar situationen: Det der sker er at jeg stopper Matheo fordi jeg ser omme bag ved, at han drifter og drejer midt på vejen så jeg tænder blinkende og stiger ud sagde os han skulle stoppe. Men da jeg stiger ud, kommer han til at kører mig ned fordi han er ligeglad med blinkende og drejer ind ( skal siges at jeg også havde kigget mig for, og træder ud da jeg da ikke forventer han kører når der holder en politibil med blink.). Jeg bliver derefter genoplevede og vil give Matheo en bøde, men det mener han ikke han skal have så jeg giver den alligevel da han har lavet uagtsomt manddrab, og ulovlig u-vending. Han vælger efterfølgende ikke at betale og jeg arrester ham. Tente hiver der efter fat i mig og mener det min egen skyld, og han ikke skal have nogle straff og giver hans ting tilbage. Det er jeg dog uenig i, for så vidt jeg ved om man kører en ned med vilje eller ej skal man have en straff. Det er også derfor at der hedder en straff i straffelovens §241 
Bevis: har kun bevis fra casen, ku ikke klippe så langt men der er vel ghost scene.

Redigeret af Zenoxxi
Link til kommentar
Del på andre sites

i kan også kigge efter 

Grundregler m.v.

  1. § 3
    Trafikanter skal optræde hensynsfuldt og udvise agtpågivenhed, så at der ikke opstår fare eller forvoldes skade eller ulempe for andre, og således at færdslen ikke unødigt hindres eller forstyrres. Der skal også vises hensyn over for dem, der bor eller opholder sig ved vejen.
Link til kommentar
Del på andre sites

Hejsa Lange =D

Jeg forklarer lige fra min side af, hvad der er opstået, så godt jeg kan huske det.

Jeg får selvfølgelig æren af at tage imod casen. Jeg tjekker ghostscenen igennem, og kan se han får 2 bøder før det for hazaderet kørsel, fair nok - han vælger at vende bilen om, og kører ind mod cardealeren, for at ville holde derinde - idet han drejer for at køre derind, kan jeg se der er et okay mellemrum mellem din politibil, og Matheoo's bil, hvor du hopper ud af bilen imens han kører derind, og du bliver derfor downed, uheldigvis, og jeg vurderer dette til at være din skyld, da du hoppede ud af bilen imens han kom kørende og skulle dreje derind - jeg hører også, at du har sagt over radioen at han skulle have en bøde for at køre dig ned, hvor i, som du skrev, diskuterede om hvor vidt han skulle have den bøde, da du ligesom var skyld i du blev kørt ned, i og med du hoppede ud imens han drejede forsigtigt ind på parkeringspladsen. Dette ser jeg som værende "uheld", og burde ikke reageres på fra begge parter, ud over at du bare skulle revives.

 

-TeNtE

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej. Nu vil jeg sige at ifølge de 2 love jeg har lagt ind, kan i se vil jeg sige det ikke er min skyld. Han ved der holder en politibil stille hvor efter jeg tænder blinkende og slukker igen, for at gøre ham opmærksom på det- det gider han ikke følge og kører derefter og overhaler stadig. Det er tydeligvis hans skyld, hvis man kigger i følgende de love jeg har lagt ind så er det på hans side at han ikke holder øje. Jeg tænker jo han holder tilbage når det er han tydeligvis ser en politibil holde foran ham, med blink tændt som jeg tænder og slukker for at han ligesom skal have øjende frem af. Han overholder jo hverken Færdselslovens § 3, stk, eller straffelovens §241. Måske i skulle tjekke op på lovende, inden du bare trækker det fra sit.

Redigeret af langemanden
Link til kommentar
Del på andre sites

Efter en mindre efterforskning, hvor jeg har skrevet med Lange og snakket med Tente, kan jeg konkludere, at der har været en gyldig grund til give Matheo en bøde. Grunden til at Tente har handlet som han gjorde i casen, var fordi at der blev fortalt, at Matheo fik en bøde for at køre en betjent ned. Tente tjekkede så ghost, og vurdere, at det ikke var Matheos skyld, at Lange døde og der blev så vurderet, at Matheo ikke skulle have en bøde og arresteres. Dog kunne Matheo få en bøde for at lave en ulovlig uvending så bøden og arrest grundlaget var helt i orden. Det var Tente ikke opmærksom på i casen, og Matheo skulle selvfølgelig ikke unarrestes og have sine ting tilbage.

 

Vi beklager episoden.

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar
 Del

×
×
  • Tilføj...

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK PÅ STAVOX.DK

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privatlivspolitik - Vilkår for brug.