Hop til indhold
Stavox
  • -3

Ret til at tage folk i håndjern.


Suk Macok
 Del

Spørgsmål

Jeg synes man skal kunne have lov til at sætte folk i håndjern lige efter de har lavet en ulovlig handling.

Forskellige grunde:

1. De kan have våben.

 

2. De kan hoppe ind i bilen og stikke af.

 

3. Forhindre at de prøver at suicide.

Jeg kan ikke forstå hvorfor man ikke må sætte dem i håndjern, da de lige har lavet en ulovligt handling.
Hvorfor skulle man blot risikere at de gentager sig ved at de for eksempel skyder eller stikker af fra sig/betjenten.

Link til kommentar
Del på andre sites

10 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
1 minut siden, BareMaxx skrev:

Du kan ikke lave et forslag, og så ikke beskrive forslaget på en måde så vi ved hvad der er sket/hvad der er galt? Så ved du det vel ikke engang selv?

Jeg mener at man godt må sætte en i håndjern uanset om han bare har kørt ind i en kantsten

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
4 minutter siden, Kunichiwa Bing Chilling skrev:

Jeg mener at man godt må sætte en i håndjern uanset om han bare har kørt ind i en kantsten

Her tænker jeg heller ikke at man skal smides i håndjern.
Hvis man har kørt meget hazarderet, flygter, osv tænker jeg nemt man kan smide folk i håndjern med det samme.
Hvis en person har en fartbøde, eller stopper med det samme og er samarbejdsvillig og står stille, så giver det ikke mening og smide folk i håndjern. Ja de kan trække et våben, men det er en af de risikoer man kommer til at opleve som betjent.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Altså tænker der er nok ting til at stoppe folk i at smide folk tilfældigt i håndjern, man skal gennem en god håndfuld ting inden du kan gøre det.

1. Du skal stoppe bilen / personen, hvilket kræver et grundlag eftersom der ikke må laves stik prøver
2. Du skal have et grundlag for at taze personen
3. Du skal så have et grundlag for håndjernene

Er det ikke nok at have alle de andre steps inden, du vil ikke kunne nå til step 3 uden at hove opfyldt kravene for 1 og 2.
Ser ikke nogen situationer hvor at hvis du har opfyldt både 1 og 2 at du ikke kan opfylde 3

Link til kommentar
Del på andre sites

 Del

×
×
  • Tilføj...

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK PÅ STAVOX.DK

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privatlivspolitik - Vilkår for brug.