Hop til indhold
Stavox

[Solved] Rente system.


HaniSkilz

Recommended Posts

Tænker det ville være en god ide med et rente system på serveren.

F.eks

 

Har du 2 milioner i banken har du en rente på 1%

Men hvis du så har f.eks 10.000 i banken så får du en rente på 2%

 

Renten skal kunne gøre så man ikke får penge, men derimod mister penge for at banken holder dem sikkert i den så kaldte ATM der står rundt i mappet.

Det ville dog os være dejligt med en ATM ude ved industri og ved Kirken.

 

Med Venlig Hilsen

       HaniSkilz

Link til kommentar
Del på andre sites

Mik889 Det var lidt for at holde noget økonomi på serveren. Dog kan det os være at man skulle få dem i rente så man tjener penge på det istedet for, tænker bare lidt dem med 20 mil eller mere vil sætte pengene ind og tjene pengene meget hurtigere.

 

Dette er dog bare et forslag ;)
Man kan gøre det på begge måder, tjene eller miste penge.

 

Med Venlig Hilsen

      HaniSkilz

Link til kommentar
Del på andre sites

6 minutes ago, SimoN said:

Banken bliver meget sjældent brugt, hvis det så skal koste penge at bruge banken falder endnu flere fra..

 

Så kunne det være vi skulle gøre så der kom rente på? Altså at man TJENTE pengene istedet for? ;)
Men lave det i smug så at ikke ALLE begynder at bruge banken ;) Man skal jo os opgradere sin konto for at få plads til flere penge, hvilket vil sige man ikke kan have flere penge end det som personen har opgraderet sin konto til.

 

Med Venlig Hilsen

      HaniSkilz

Link til kommentar
Del på andre sites

22 minutes ago, SimoN said:

Det skal og kan jo ikke laves i smug. Fordi du laver et forslag betyder det ikke du skal have en fordel..

SimoN det jeg mener er at hvis det blev lavet skulle man ikke som sådan fortælle det blev lavet, dog at sige der er lavet et forslag om det kunne man godt ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

55 minutes ago, zarex unknown said:

Hvorfor skal man tjene penge af at put penge i banken?, så man kan fx. sætte 2k ind få 2,3 K tilbage putte 2,3 K ind osv. ??

 

For at gøre det lidt mere RP agtigt, vi havde en lille snak omkring det før idag på teamspeak. Dog synes jeg det ville være en god idet men på en måde ikke. Det kan jo lave en dårlig økonomi på serveren men også en god økonomi hvilket jo gør dette forslag til lidt af begge dele.

Link til kommentar
Del på andre sites

8 minutes ago, Jan T said:

Er der ingen der ved hvordan en bank virker i virkeligheden? Bankene giver dig penge for at du har dine penge sat ind hos dem igennem en fast/varierede rente.

Flere og flere banker er faktisk ved at overgå til en negativ rentesats i modsætning til den positive faste* rente der oftest gives til private konti.

Desuden får vi, som server, ikke rigtig noget ud af at folk har deres penge i banken, og selvom man selvfølgelig kan sige at det skal afspejle virkeligheden, så vil det blot være skadende for serveren at give de rige endu flere penge.

Link til kommentar
Del på andre sites

Just now, DyNATO said:

Flere og flere banker er faktisk ved at overgå til en negativ rentesats i modsætning til den positive faste* rente der oftest gives til private konti.

Desuden får vi, som server, ikke rigtig noget ud af at folk har deres penge i banken, og selvom man selvfølgelig kan sige at det skal afspejle virkeligheden, så vil det blot være skadende for serveren at give de rige endu flere penge.

Jeg har faktisk ikke læst nogen af kommentarerne herinde syntes bare de så negative ud.

 

Just now, DyNATO said:

negativ rentesats

Det vidste jeg ikke ;) Tak for info.

Link til kommentar
Del på andre sites

Just now, Jan T said:

Jeg har faktisk ikke læst nogen af kommentarerne herinde syntes bare de så negative ud.

 

Det vidste jeg ikke ;) Tak for info.

Ydermere, vil det bremse forbruget af penge, da tilgængeligheden til ens bankkonto er mere begrænset, end når du har dem i din pung.

Det vil derfor resultere i, at folk får flere penge (fordi de bruger færre), som på et tidspunkt vil fjerne formålet med at spille for nogle.

Link til kommentar
Del på andre sites

Just now, DyNATO said:

Ydermere, vil det bremse forbruget af penge, da tilgængeligheden til ens bankkonto er mere begrænset, end når du har dem i din pung.

Det vil derfor resultere i, at folk får flere penge (fordi de bruger færre), som på et tidspunkt vil fjerne formålet med at spille for nogle.

Det har du nok ret i. Jeg mangler hele tiden penge ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Nu er det mit forslag og jeg tror vi skal stoppe forslaget her ;)

Som jeg har forstået det og set det på andre servere og gravet lidt dybere i selveste dette rente noget, synes jeg ikke det er noget der vil høre hjemme på stavox. Folk mangler penge meget som Jan T skriver her -

39 minutes ago, Jan T said:

Jeg mangler hele tiden penge ;)

 

Hvilket jeg vil give ham ret i der.

Mit forslag skal ikke accepteres synes jeg selv, eftersom vi har hørt nogle få og @DyNATO's virkelighed så er det sådan at det skal være det skal afvises ;)
I må gerne tage det op igen, hvis i vil.

Link til kommentar
Del på andre sites

Arkiveret

Dette emne er nu arkiveret og er lukket for yderligere svar

Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar
×
×
  • Tilføj...

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK PÅ STAVOX.DK

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privatlivspolitik - Vilkår for brug.