Hop til indhold
Stavox

[Solved] Begrundelse for forstyrrelser igår (d.31-05)


Dynn

Recommended Posts

Som de af jer der spillede igår nok ved, var der et par gange, hvor vi var nødsaget til at lukke serveren uden videre varsel. Det samme var nødvendigt i mandags (d. 30).

Det skete i forbindelse med, at vores database hvor player-wallets og rp-navne bliver gemt, var blevet korrupt. Det betyder imidlertid at når en korrupt spiller indlæser på serveren, vil den begynde at anvende en midlertidig database til al spillerdata, som betyder at jeres wallet-ændringer ikke bliver gemt. Samtidig forårsager denne fejl andre problemer i vcmod o. lign. pga uindlæste spillere.

Vi var derfor tvunget til at slette databasen, og starte på en ny. Det virker umiddelbart ligetil, men det ville også betyde, at alle spillere mistede deres penge. Det er selvfølgelig ikke en mulighed for os.

Løsningen på problemet blev derfor, at vi lukkede serveren i et par timer, hvor vores staff-team og Jeg arbejdede på at migrere alle spilleres wallets over i en midlertidig database, hvor I så får pengene lagt over i den nye database når I joiner - dette sker selvfølgelig automatisk.

Derfor vil I også se beskeden [Penge(M)] xxx blev overført til din wallet fra migrationdata første gang I joiner efter denne episode.

Indtil videre ser det ud til at virke godt, så lad os håbe at vi slipper for problemet i fremtiden.

Link til kommentar
Del på andre sites

Vi har identificeret problemet. Lige nu bliver vi nødt til at vente på at FPtje løser problemet, da jeg som sådan ikke har noget at gøre med darkrp-koden.

 

Med de informationer jeg har givet ham, satser vi på, at problemet hurtigt bliver løst.

Vi er som sådan ikke tvunget til at være nede, men det ville være ærgerligt, hvis I mistede penge o. lign. fordi problemet ikke er løst.

Link til kommentar
Del på andre sites

Stavox's staff har gjort hvad de kunne og venter nu på svar fra FPtje som de håber at han kan løse problemet. Stavox vil helst ikke have det til at gå ud over deres spillere ( os ) og har derfor valgt at lukke serveren indtil problemet er låst, af hvad jeg ved lige pt.

 

Har du spørgsmål eller lign? Så kan i kontakte staff via teamspeak eller over forum ;)
 

Der er nu blevet snakket lidt mere og Staff er nu blevet enige om at serveren åbner lidt tid igen, om den forbliver åben vides ikke. DyNATO er igang med at se om man får signe penge når man joiner serveren hvilket de håber at man gør, så man stadig kan spille på serveren uden at miste penge eller lign.

 

12:52 er serveren blevet startet igen og man skulle gerne have de penge man os havde før. Hvis der er mistet penge på din konto inde på serveren vil staff opfordre jer til at kontakte dem.

 

Med Venlig Hilsen

      HaniSkilz

Link til kommentar
Del på andre sites

19 minutes ago, Jan T said:

Hej Hani.

 

Tak fordi du har valgt at dele denne information med os.

Hej Jan.

 

Jeg vil fremover lave en melding omkring hvad der er sket på serveren osv hver evig eneste dag i denne måned så godt som jeg kan. Hvis det er noget som i andre spillere respektere og gerne vil have jeg fortsætter med så vil jeg sætte en hjemmeside op hvor man kan læse omkring serveren og hvad der sker, samt høre nogle interwievs fra Ejerne af Stavox om hvorfor og hvordan det hele er startet.

 

Med Venlig hilsen

     HaniSkilz

  Stavox Avis

Link til kommentar
Del på andre sites

Arkiveret

Dette emne er nu arkiveret og er lukket for yderligere svar

Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar
×
×
  • Tilføj...

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK PÅ STAVOX.DK

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privatlivspolitik - Vilkår for brug.