Hop til indhold
Stavox

SSD - HDD -HARDDRIVER- HARDDISK


LotuA

Recommended Posts

Hej jeg tænkte på hvad jeg skal købe nu hvor jeg gerne vil have mere plads på min computer.

Er det SSD eller harddisk eller harddriver eller HDD eller der det noget femde. jeg tænker ikke rigtig på mærker men bare hvad der kan holde plads til spil osv.

Link til kommentar
Del på andre sites

Altså en SSD er meget hurtig og god til at loade alt ting hurtigt, som f.eks. spil, flytte rundt film i 4k, styresystem osv. Men de er også ret dyre hvis man skal have dem med en stor mængde plads.

En HDD bliver typisk brugt, hvis du har en masse ting, der kraver meget plads. Og hvis du gerne vil have måske 60 spil? på din pc, så kraver det meget plads.

Så som svaret kommer lidt an på om du har mange penge, og gerne vil købe en hurtig SSD med meget plads, eller en normal HDD som også har meget plads, men som ikke kan håndterer data ligeså hurtig.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

De er til 3,5” disks. Altså den formfaktor de normale HDDs typisk er i. Kan godt være det er mig der er blind, men det ser ikke rigtig ud til at der er nogen i forvejen, så hvis du stadig har en disk i, sidder der nok en ssd på bagsiden af væggen til dit bundkort  (åbn anden side af kabinettet).

Når du skal købe endnu en disk, skal du, som de andre har skrevet, overveje hvad du vil bruge den til. Der er to typer der er relevante for dig. 2,5” SSD (hvor du enten stripper den i dine 3,5” skuffer, eller har den på bagsiden, og HDD hvor det kun anbefales at du kigger efter 3,5”. Hybriddisks skal du ikke røre ved (ssd og hdd combi)

Uden at vide det, ser det ud som om din computer nok ikke lige er toppen i klassen, så en HDD vil nok være fin her, og give dig rigeligt for pengene. Der vil være nogle spil, som vil have lidt langsommere load med en HDD end hvis du valgte en SSD, men det er ikke noget voldsomt. Hvis det er til film, er der INGEN grund til at bruge penge på en SSD, medmindre du har behov for at kunne kopiere dem frem og tilbage vildt hurtigt, lol ( @Sekondløjtnant Sand )

Link til kommentar
Del på andre sites

20 minutter siden, LotuA skrev:

Men du siger at det er en 2,5" SSD jeg Kan putte i og hvor det virker til store spil.???

 

Kablerne til en 2.5" og 3.5" harddisk er de samme, også uanset om det er en traditionel harddisk eller SSD.

 

Før du går ud og investerer i en SSD/HDD/SSHD ville jeg anbefale at du lige tjekker at du har et ekstra strømkabel ledigt, og et ekstra SATA kabel ledigt.

 

Hvis du ikke har sådan 2 ledige kabler, kan du som regel bare tage dem fra dit DVD drev, såfremt du har et.

 

De ser sådan her ud:

6NeQgX6.jpg

 

Link til kommentar
Del på andre sites

5 minutter siden, LotuA skrev:

Okay men hvis vi siger jeg mangler både SSD'en og strøm kablet og så det der SATA stik/kabel. hvad syntes i så jeg skal købe(altså både et ssd og de 2 kabler).

Du har jo allerede en harddisk til dit styresystem? Hvis du allerede har stik i din computer behøver du ikke at købe. Prøv og kig om du faktisk har de kabler til rådighed som Metro viser.

Link til kommentar
Del på andre sites

4 minutter siden, Martus skrev:

Du har jo allerede en harddisk til dit styresystem? Hvis du allerede har stik i din computer behøver du ikke at købe. Prøv og kig om du faktisk har de kabler til rådighed som Metro viser.

jaer okay kan se hvad du mener, men kan ikke finde min nuværende harddisk. den sidder ikke i det der stativ halløjsa.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

33 minutter siden, LotuA skrev:

jaer okay kan se hvad du mener, men kan ikke finde min nuværende harddisk. den sidder ikke i det der stativ halløjsa.

 

 

Din harddisk er muligvis monteret bag dit motherboard. Kan du også tage det andet sidepanel af din computer og sende et billede af det?

Link til kommentar
Del på andre sites

Arkiveret

Dette emne er nu arkiveret og er lukket for yderligere svar

×
×
  • Tilføj...

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK PÅ STAVOX.DK

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privatlivspolitik - Vilkår for brug.