Hop til indhold
Stavox

Hvordan Man Nemt Kan Ændre Positionen af EGP Ting!


Maloni

Recommended Posts

Hejsa

 

EGP:egpBox(1, vec2(256, 256), vec2(300, 100))

I den øverste kode har jeg en lille simpel kasse som er 300 pixels høj og 100 pixels bred

Vis jeg ønsker at rykke dens position eller størelse med et bestemt antal pixels ville jeg normalt bruge en lommeregner men E2 er så smart at man kan nemt lave en funktion

Ok vis jeg nu ønsker lad os sige at rykke kassen 43 pixels til venstre kan man lave en local nummer, i koden under kan i se at jeg har sat den locale nummer til 43 (Du behøves ikke at skrive navnet på den i starten af e2en eller noget kun der hvor at du bruger den eller ændre dens værdi)

local X = 43
EGP:egpBox(1, vec2(256, 256), vec2(300, 100))

Og nu vil jeg bruge nummert til at ændre X aksen af kassens position

 

local X = 43
EGP:egpBox(1, vec2(256-X, 256), vec2(300, 100))

Og sådan. Nu er kassen rykket 43 pixeler til venstre. Du kan faktiskt bruge dette til meget mere for eksempel at ændre forskellige tal af din kode uden af bruge for meget arbejde. Du kan også bruge bruge -X på det samme tal flere gange ligesom her

 

local X = 43
EGP:egpBox(1, vec2(256-X-X, 256), vec2(300, 100))

Så nu er kassen rykket til venstre med 86 pixeler, OBS(Du skal have bestemt nummert inden du bruger det og du kan skifte det lige så mangen gange igennem din kode uden at skade noget som helst)

Link til kommentar
Del på andre sites

Arkiveret

Dette emne er nu arkiveret og er lukket for yderligere svar

×
×
  • Tilføj...

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK PÅ STAVOX.DK

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privatlivspolitik - Vilkår for brug.