Hop til indhold
Stavox

[Solved] Ny Mekaniker regel.


Jan T

Recommended Posts

9 minutes ago, maxx0758 said:

Tænker også der burde være en regel med at hvis der er nogen mekanikere på at så skal politiet kalde på os hvis de skal konfiskere en bil. De skal bare sige om den skal hen til os eller politiet.

Dynato er i gang med at lave et system med dette formål.

Link til kommentar
Del på andre sites

Quote

Der må meget gerne komme en midlertidlig regel der handler om Mekanikerens arbejde og politiets biler, således at Mekanikeren ikke kan kræve penge af politiet for at holde i vejkanten.

Hvis de jo bruger en normal bil uden blink på også parkere den ulovligt og går væk fra den, så har vi som mekaniker jo ret til at tage den og konfiskere den. Dermed tage penge for bilen?

Med Venlig Hilsen

HaniSkilz

Link til kommentar
Del på andre sites

On 7/5/2016 at 09:21, HaniSkilz said:

Hvis de jo bruger en normal bil uden blink på også parkere den ulovligt og går væk fra den, så har vi som mekaniker jo ret til at tage den og konfiskere den. Dermed tage penge for bilen?

Med Venlig Hilsen

HaniSkilz

Bestemt, men politiet kan jo altid fjerne den igennem npc-en i politikælderen. Derved ser jeg ikke et problem som sådan ved, at mekanikere tager politibiler, men kan samtidig godt se, at det er dumt at politibiler med blink bliver tow'et.

Derfor var planen egentlig, som Simon også kom ind på, at gøre så politiet, eller bilejeren selv, skal markere bilen til at blive tow'et.

Dette forhindrer også, at mekanikere bare kører rundt og fjerner biler, for selv om det skaber noget at lave, er det jo egentlig politiets arbejde.

Link til kommentar
Del på andre sites

1 hour ago, Jan T said:

Dyn: "Bestemt, men politiet kan jo altid fjerne den igennem npc-en i politikælderen. "

 

Ja, men jeg har haft flere staff ovre og prøve at skælde mig ud fordi jeg gjorde dette ????

wut

Link til kommentar
Del på andre sites

3 hours ago, DyNATO said:

Bestemt, men politiet kan jo altid fjerne den igennem npc-en i politikælderen. Derved ser jeg ikke et problem som sådan ved, at mekanikere tager politibiler, men kan samtidig godt se, at det er dumt at politibiler med blink bliver tow'et.

Derfor var planen egentlig, som Simon også kom ind på, at gøre så politiet, eller bilejeren selv, skal markere bilen til at blive tow'et.

Dette forhindrer også, at mekanikere bare kører rundt og fjerner biler, for selv om det skaber noget at lave, er det jo egentlig politiets arbejde.

Hvis det med markering kom på så synes jeg det skal være politiet der kan makere da ingen bilejere vil makere sin ejen bil så den kan blive hentet af en towtruck

Link til kommentar
Del på andre sites

21 hours ago, maxx0758 said:

Hvis det med markering kom på så synes jeg det skal være politiet der kan makere da ingen bilejere vil makere sin ejen bil så den kan blive hentet af en towtruck

Det har du nok ret i :) 

Hvad angår markering af biler.

Hvornår tænker I så det skal "afmarkeres"?

Efter noget tid giver mening, men hvad med når den er blevet tow'et og sådan.

Hvis det bliver gjort for tidligt, vil mekanikeren ikke længere kunne tow'e bilen..?

Jeg tænker de bliver unmarked hvis en person sætter sig i den, da det jo kan ske at de finder den før den bliver tow'ed.

Link til kommentar
Del på andre sites

4 hours ago, DyNATO said:

Det har du nok ret i :) 

Hvad angår markering af biler.

Hvornår tænker I så det skal "afmarkeres"?

Efter noget tid giver mening, men hvad med når den er blevet tow'et og sådan.

Hvis det bliver gjort for tidligt, vil mekanikeren ikke længere kunne tow'e bilen..?

Jeg tænker de bliver unmarked hvis en person sætter sig i den, da det jo kan ske at de finder den før den bliver tow'ed.

Hvad mener du med hvis det bliver gjort for tidligt?

Vil mekanikerne så få en notifikation eller lign. ang. at en bil er blevet markeret af politiet til at den skal towes eller skal vi selv køre rund og lede efter de biler?

Vil vi stadig have mulighed for at bruge vores boxe så vi kan tjene penge på det eller kommer der en eller anden "pris" når man tager den hen til mekanikeren?

Link til kommentar
Del på andre sites

Når en bil bliver markeret, og altså bliver gjort tilgængelig for tow-ing skal den jo afmarkeres igen på et tidspunkt. Det er det jeg stiller spørgsmålstegn ved.

For hvis jeg f.eks. afmarkerer den så snart den er blevet attached til krogen, vil mekanikeren jo ikke kunne detache og attache krogen igen, eftersom den så ikke er markeret mere.

Link til kommentar
Del på andre sites

12 minutes ago, DyNATO said:

Når en bil bliver markeret, og altså bliver gjort tilgængelig for tow-ing skal den jo afmarkeres igen på et tidspunkt. Det er det jeg stiller spørgsmålstegn ved.

For hvis jeg f.eks. afmarkerer den så snart den er blevet attached til krogen, vil mekanikeren jo ikke kunne detache og attache krogen igen, eftersom den så ikke er markeret mere.

Ahh nu forstår jeg bedre.

Link til kommentar
Del på andre sites

Mekanikere burde ikke have lov til at bugsere politibiler som holder dårligt. De burde kun måtte tage en politibil hvis betjenten der ejer bilen selv ber dem om det, og de skal give den tilbage til ham uden betaling, ved mindre han selv vil betale for det self.

 

Og jeg syntes ikke markering burde fungere på den måde at et køretøj ikke kan bugseres når det ikke længere er markeret. Hvad så med ulovligt parkerede biler som der ikke er markerede, eller biler på bunden af søen der heller ikke er markeret? Markeringen burde ikke være et lås/lås op system, det burde bare kunne markere hvor der holder biler som politiet ønsker fjernet/bugseret. En bil burde automatisk blive af-markeret når den er blevet sat på krogen af en mekaniker.

 

Man skal manuelt kunne af-markere en bil, men kun som betjent, og kun hvis det er dig selv der har sat markeringen (eller hvis du er indsatsleder).

Link til kommentar
Del på andre sites

7 hours ago, Metro said:

Mekanikere burde ikke have lov til at bugsere politibiler som holder dårligt. De burde kun måtte tage en politibil hvis betjenten der ejer bilen selv ber dem om det, og de skal give den tilbage til ham uden betaling, ved mindre han selv vil betale for det self.

 

Og jeg syntes ikke markering burde fungere på den måde at et køretøj ikke kan bugseres når det ikke længere er markeret. Hvad så med ulovligt parkerede biler som der ikke er markerede, eller biler på bunden af søen der heller ikke er markeret? Markeringen burde ikke være et lås/lås op system, det burde bare kunne markere hvor der holder biler som politiet ønsker fjernet/bugseret. En bil burde automatisk blive af-markeret når den er blevet sat på krogen af en mekaniker.

 

Man skal manuelt kunne af-markere en bil, men kun som betjent, og kun hvis det er dig selv der har sat markeringen (eller hvis du er indsatsleder).

Måske skulle man gøre sådan at når politiet markere en bil kommer der en lille "menu" op hvor du fx. Kan skrive "søen" og så kommer der en pop-up op et sted på mekanikeren's skærm. Det kræver dog en del arbejde @DyNATO at få det ind, og det kan godt være det er for meget arbejde for , for lidt men det vil dog være en mulighed 

Link til kommentar
Del på andre sites

36 minutes ago, zarex unknown said:

Måske skulle man gøre sådan at når politiet markere en bil kommer der en lille "menu" op hvor du fx. Kan skrive "søen" og så kommer der en pop-up op et sted på mekanikeren's skærm. Det kræver dog en del arbejde @DyNATO at få det ind, og det kan godt være det er for meget arbejde for , for lidt men det vil dog være en mulighed 

Havde egentlig tænkt mig at gøre at mekanikeren kan, sandsynligvis med en kommando, se alle biler der er markeret igennem world. Jeg skal nok prøve at få et udkast klar over middag, så I kanmse hvad jeg mener.

Link til kommentar
Del på andre sites

4 minutes ago, Jan T said:

Evt. Gør så mekanikeren kan markerer men at den laver et ulx scenario. Hvor staff kan gå over og se præcis hvordan bilen holdte.

Mekanikeren skal ikke markere biler, det skal enten ejeren eller politiet.

Link til kommentar
Del på andre sites

1 hour ago, Jan T said:

Evt. Gør så mekanikeren kan markerer men at den laver et ulx scenario. Hvor staff kan gå over og se præcis hvordan bilen holdte.

Meningen går lidt fra det, hvis mekanikeren selv markerer biler.

Indtil videre har der ikke været problemer med folk, der har towed tilfældige biler - i så stor grad i hvert fald.

Jeg tænker lidt at anvende vores visualize death system til dette i et postdraw hook så man kan se igennem vægge, og mekanikeren på den måde kan se hvor den er.

Kun politiet kommer til at kunne markere biler, og så tænker jeg det kan være en god idé at politiet også kan se hvilke biler der er markeret, så det ikke er alle betjente der kører forbi en bil der holder ulovligt, som prøver at markere den.

Poster screenshots om 3-4 timer hvis alt går efter planen. Skal lige have fri først :) 

Link til kommentar
Del på andre sites

45 minutes ago, zarex unknown said:

YES! måske skulle du lave sådan at det kun er politi+indsatsleder, mekaniker og ejeren der kan se bilen er markeret (hvis du ikke allerede har gjort det) for ellers bliver det måske lidt irriterende for folk som går rundt i spawn og ser (måske en del) eller en rød markeret bil heletiden?

Tænker ikke at ejeren skal se at den er markeret, fordi hvis de kan de så vil de jo bare sætte sig ind i deres bil og så ud så markeringen forsvinder med det samme. Det ville jeg i hvert fald gøre.

 

@DyNATO Jeg synes at det ser rigtig godt ud men jeg synes at den røde streg var lidt svær at se når man stod tæt på den. 

Link til kommentar
Del på andre sites

17 minutes ago, maxx0758 said:

Tænker ikke at ejeren skal se at den er markeret, fordi hvis de kan de så vil de jo bare sætte sig ind i deres bil og så ud så markeringen forsvinder med det samme. Det ville jeg i hvert fald gøre.

 

@DyNATO Jeg synes at det ser rigtig godt ud men jeg synes at den røde streg var lidt svær at se når man stod tæt på den. 

Hmm men ejeren plejer jo ikke og være ved bilen i den situation hvor politi og mekanikeren er omkring den. Og så vil markeringen jo være en reminder på ejeren skal flytte den..... Men jeg kan godt se hvad du mener 

Link til kommentar
Del på andre sites

17 minutes ago, zarex unknown said:

Hmm men ejeren plejer jo ikke og være ved bilen i den situation hvor politi og mekanikeren er omkring den. Og så vil markeringen jo være en reminder på ejeren skal flytte den..... Men jeg kan godt se hvad du mener 

Har tit prøvet som mekaniker enten at blive skudt eller så hopper de bare ind i deres bil og kører væk.

Link til kommentar
Del på andre sites

Arkiveret

Dette emne er nu arkiveret og er lukket for yderligere svar

Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar
×
×
  • Tilføj...

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK PÅ STAVOX.DK

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privatlivspolitik - Vilkår for brug.