Hop til indhold
Stavox

[Solved] RDM 101


Mamacita

Recommended Posts

Dit ingame navn:
Covert

Staff ingame navn:
Emoyly

Dit SteamID:
STEAM_0:0:160163846

Staff SteamID:
STEAM_0:0:56939043

Forklar situationen:
Min primære mål er at få det hele stoppet som en helhed.
"situationen" er en gruppe af folk, som render rundt med deres jobnavn/ingame navn skiftet til "giv mig bly", "skyd mig" og lign. hvor de så spørger folk, om enten hvad deres navn eller job er.
Dem som de nu spørger siger jo så hvad deres navn/job er hvorefter de så skyder dem. Bare fordi at man siger hvad dit navn/job er giver det dig ikke ret til at skyde folket. Det er dig selv som har valgt det navn/job, og bare fordi at folket remser det op giver det dig ikke ret til at skyde dem.
Hvis det kan hjælpe på nogen som helst måde så ved jeg ihvertfald også at "DoktorDim" er enig (da vi talte sammen om det).
Bevis:
https://youtu.be/NbgqU0djt70
https://www.youtube.com/watch?v=C5qlyefkFUM

Jeg undskylder at i ikke kan høre mig...

Link til kommentar
Del på andre sites

  • Bot

Tak for at give din mening til kende. Vi forsøger hele tiden at forbedre vores arbejde.

For at få mest ud af din klage, beder vi dig være sikker på, at du har inkluderet alt nødvendigt information, samt fulgt den påkrævede skabelon.


Staff-klagen håndteres af Willy

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg kan sagtens se det er irriterende at blive dræbt på den måde.

Jeg fortalte Dim at det jo som sådan ikke var imod reglerne, men det mere bare var et spørgsmål om at tænke sig om, før man beder folk om at dræbe en.

 

Jeg ser intet galt i det, men hvis folk gør det, kan man vel også bare skyde dem, for at hedde skyd mig. Så stopper folk hurtigt med at gøre det.

Jaja, det er idiotisk, men man skal altså ikke tænke sig meget om, for at regne ud at man bliver skudt, når man siger "skyd mig".

 

Man ville selvfølgeligt godt kunne lave en regel mod det, men jeg ser bare ingen større pointe i det.

Link til kommentar
Del på andre sites

9 minutter siden, Axel Aaes skrev:

Efter MIN definition så var det som i gjorde, ikke sund fornuft!!

  

 Hvilket er en af reglerne...

 

Hvad man gør skal heller ikke "være sund fornuft".

Man skal bare bruge sin sunde fornuft, inden for rimelighedens grænser, da det jo bare er et spil...

Det er f.eks ikke "sund fornuft" at løbe ud på vejen for sjov skyld, eller bare løbe når nogen stikker et våben op i ansigtet af en, men det gør folk jo alligevel.


Personligt ville jeg da sige, at det ikke er sund fornuft hvis man rent faktisk svarer "skyd mig", når en person spørger hvad deres eget navn er.

Det kræver ikke meget at regne ud, at det ikke er en god ide at sige "skyd mig", når omkring 90% af de online spillere på serverne har våben på sig.

Link til kommentar
Del på andre sites

Når man ser på situationen RP mæssigt så kunne man jo sagtens tro at personen var dement eller lign. Derfor svarer man nok. At i så vælger at hedde "skyd mig" og lign. hvilket ikke er i nærheden af et nogenlunde fornuftigt navn ødelægger jo lidt det hele da i så derefter trækker jeres våben frem og giver dem noget bly!!

Jeg vil personligt selv mene at det er mere fornuftigt at rende hovedløst rundt midt på vejen end at hedde "skyd mig" (eller have det som job).

Link til kommentar
Del på andre sites

Overordnet set bør man ikke kunne bruge ens jobtitel eller navn som tilladelse til at skyde andre, fordi en spiller uden videre eftertanke kommer til at sige "skyd mig" fordi du proaktivt beder dem om at sige det. Det kan godt være "det bare er et spil", men vi skal også holde os inde for de principper og rammer vi har for vores RP.

 

Hvis det er tilladt for spillere at hedde det her, samt benytte det som jobtitel - så giver vi dem i princippet gratis adgang til at skyde andre, fordi de enten proaktivt beder en spiller om at sige deres navn, eller hvis en spiller ved en fejl kommer til at sige det. Det vil skabe forvirring og vrede hos dem det går ud over, uden tvivl. Jeg ser ikke nogen grund til endnu flere regler, men rettere et ønske om, at folk skal bruge hovedet til at skabe RP, ikke gør det irriterende og toxic.

Link til kommentar
Del på andre sites

Her føler jeg det er vigtigt at forstå, at dem der gjorde det, gik rundt med deres ID kort fremme, og spurgte hvad de hed/arbejdede som.

Det var ikke fordi de brugte hvad der stod over deres hoved, eller noget i den stil.

Det kan sammenlignes med at rende rundt med et stort stykke papir hvor der står spark mig.

Jeg er meget uenig i at det gør RP hverken mere toxic eller irriterende, da det simpelthen bare er et spørgsmål om at bruge hovedet.

 

Det er selvfølgeligt kun min mening, og du har selvfølgeligt ret til at være uenig.

Jeg ser det bare ikke som noget større problem, og føler bare at vi bør være mindre strikse overfor regler som faktisk slet ikke eksisterer.

Folk gør det trods alt ikke længere, da det stoppede med at være sjovt, da folk begyndte at skyde igen.

 

Hvis folk i stor stil begynder at bruge det som en undskyldning til at ødelægge RP over længere tid, så ja, så bør vi have en regel imod det.

Dog giver det bare ingen mening, at blive ved med at bruge "Amen regel 1.2 siger jo at man skal bruge sin sunde fornuft", da folks definitioner af sund fornuft, er meget forskellige.

 

Som jeg før har nævnt, er det at vi bruger regel 1.2 som en undskyldning for alt, er simpelthen bare åndssvagt.

Jeg siger ikke vi skal have en million regler, men simpelthen bare at 1.2 ikke kan være en undskyldning for alt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er enig i, at vi ikke kan eller skal forhindre noget som ikke er et større problem endnu.

 

Det jeg så var, at nogen havde ændret deres navn til det pågældende - og gik derfor ud fra, at de benyttede det som en taktik til at skyde folk, hvilket jeg ikke mener er rimeligt taget i betragtning af, at navne i nogle sammenhænge vil blive udtalt i en RP-situation.

 

Det jeg beskriver her er et scenarie der aldrig har fundet sted, og der er heller ingen grund til at se spøgelser over alt på grund af lidt sjov og spas. Men jeg kan samtidig godt se for mig, hvordan en mindre demografi af spillerne kunne finde på at benytte dette som en taktik i andre sammenhænge med en RP-situation.

 

Jeg lader det her være de sidste ord. Det var et kreativt forsøg på sjov og spas, intet andet. Bliver det er problem senere, må vi diskutere det til den tid.

Link til kommentar
Del på andre sites

Arkiveret

Dette emne er nu arkiveret og er lukket for yderligere svar

Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar
×
×
  • Tilføj...

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK PÅ STAVOX.DK

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privatlivspolitik - Vilkår for brug.