Hop til indhold
Stavox

Status på nylige crashes


Dynn

Recommended Posts

Som faste spillere vil have bemærket, har vi lidt af en del crashes de seneste måneder.

Mængden af dem er meget varierende, men jeg vil tro, at det i gennemsnit er et crash om dagen.

Det er selvfølgelig ikke optimalt, hvilket er derfor vi har været i tæt samarbejde med Facepunch-teamet der vedligeholder Gmod.

 

Det har imidlertid ikke vist sig at være løseligt for dem, på trods af den ellers store mængde information vi sender til dem.

Ifølge dem, er det weld-toolet der er skyld i størstedelen af de crashes vi har oplevet. Førhen har det været rope-toolet, som af den grund er blevet blokeret for jer spillere. Nu er det så weld-toolet (svejseværktøjet tror jeg det hedder for nogen af jer?). Desværre er det ikke bare at blokere dette tool, da de fleste af jer bruger det til at welde jeres base sammen så I kan dupe det. Det er de færreste der er bekendt med, at man kan holde Alt inde for at vælge flere props at dupe uden at welde dem sammen først.

 

Vi har derfor søgt til alternative idéer, og er nu kommet frem til den løsning vi fortsætter med.
I løbet af de kommende dage vil vi færdiggøre et nyt tool døbt "Link-toolet" der fungerer lidt på samme måde som weld-toolet. Dog vil dette tool ikke anvende constraints, som er det weld toolet bruger til at sætte props sammen. Den store forskel på dette er, at props førhen blev sat sammen på sådan en måde, at de flyttede sig sammen og lignende. Da dette ikke længere er relevant, fordi det kræver at alle props der er welded sammen skal være unfrozen for at blive flyttet, er dette ikke et krav. Det vil dog betyde, at I kan flytte det enkelte prop selvom det er "Linked" - som førhen ikke var muligt med weld-toolet. Om dette er ønsket eller ej, må vi afstemme efter det er blevet færdiggjort og afprøvet af jer spillere.

 

Selve løsningen lyder simpel, men det kræver større modificeringer til advanced duplicator toolet. Vi skal selvfølgelig nok gennemteste det før det bliver tilgængeligt for alle, men blot vær opmærksom på, at der kan komme problemer i starten. Eksisterende dupes vil ikke blive påvirket, og vi håber på en let overgang. - Vi satser på at dette vil ændre markant på mængden af crashes, samt bringe forbedret ydeevne til serveren.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det vil i forbindelse med det nye Link-tool også blive muligt at linke alle jeres props(/entities) sammen med et klik på en knap i stedet for at I manuelt skal stå og gøre det. I fremtiden kan det være at det kan blive områdebestemt, men det er i hvert fald planen at få det med.

Link til kommentar
Del på andre sites

 @DyNATO @Pwedmy 

 

 

husk og gør sådan man ikke kan link penge sedler og printere sammen til andre props, og man så kan lave en advanced dupe med dem og få uendelig penge.

Ligesom man engang kunne med weld!

 

undskyld for at skrive dett(hvis i allerede ved/huskede det men det er bare en rigtig vigtig ting. Siden folk hurtig ville kunne finde på at misbruge det.

 

er temmelig sikker på i har helt styr på det 

 

-zarex

:)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Altså jeg syntes toolet er en del bedre, med den knap der hedder "Link all entities" - Hader at skulle weld hele lortet sammen, og derefter finde ud af, at man glemte noget. 

Så stort +, og ikke opdaget nogle fejl. 

Det eneste som kan være lidt irreterende, er nok at tingene ikke sidder sammen, så man sagtens kan rykke dem, men det tror jeg bare er noget man lige skal vænne sig til. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg syntes det er luksus med link all my enities  og det er mega fedt at man kan bygge uden at være bange for man mister alt når man er halvvejs pga. crash , kæmpe + fra mig      

 

Kunne dog godt tænke mig at man Kunne lave unlink all my enities 

 

-Zarex :)

Link til kommentar
Del på andre sites

6 hours ago, zarex unknown said:

Jeg syntes det er luksus med link all my enities  og det er mega fedt at man kan bygge uden at være bange for man mister alt når man er halvvejs pga. crash , kæmpe + fra mig      

 

Kunne dog godt tænke mig at man Kunne lave unlink all my enities 

 

-Zarex :)

Ganske fin idé :)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 6 months later...

Arkiveret

Dette emne er nu arkiveret og er lukket for yderligere svar

Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar
×
×
  • Tilføj...

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK PÅ STAVOX.DK

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privatlivspolitik - Vilkår for brug.