Hop til indhold
Stavox

[Solved] Renter på Bank kontoen?


Tarry

Recommended Posts

Hej folk på forum!

Jeg tænkte på, der er jo en "bank/ bankkonto (danskebank)" man hver især har, men hvorfor skulle man sætte penge ind hvis man ik får noget til gengæld?

Så hvis folk er med på at der skulle blive added en for for rente på 0,01%   0,001% eller noget i den stil hved time eller hver anden time, så skriv en kommentar så vi kan få dether gennemført!

Jeg tager imod både gode og dårlige kommentare.

VH. Anomymous DK

Link til kommentar
Del på andre sites

Lige nu, Jan T skrev:

Jeg tror der er 3 forslag omkring dette allerede.

Det er da bare godt, så kan du se at vi brænder for dether emne...! (y):speechless

Lige nu, TheBadCop skrev:

Sæt 5 millioner  ind på din konto > stil dig afk > Boom > Nu er du rig 

 

Så derfor -rep desværre 

Så kunne det blive lavet sådan at hvis folk har stået stille i mere end 5 min (hvor der også popper en lille bar op nederst på din akærm) så modtager du ik renter længere?

MABY????

Link til kommentar
Del på andre sites

1 minut siden, Anonymous WTF skrev:

Det er da bare godt, så kan du se at vi brænder for dether emne...! (y):speechless

Så kunne det blive lavet sådan at hvis folk har stået stille i mere end 5 min (hvor der også popper en lille bar op nederst på din akærm) så modtager du ik renter længere?

MABY????

Men stadig det hjælper jo ikke noget bare fordi i brænder for det til sidst vil alle jo løbe rundt med 35mil og så er det alt for let...

Link til kommentar
Del på andre sites

Lige nu, Bjørnen - #BAMSEBANDEN skrev:

Men stadig det hjælper jo ikke noget bare fordi i brænder for det til sidst vil alle jo løbe rundt med 35mil og så er det alt for let...

det er derfor jeg skriver 0,001% eller mindre 0,00001% i rente, det kan være hvad som hælst

Link til kommentar
Del på andre sites

2 hours ago, Anonymous WTF said:

det er derfor jeg skriver 0,001% eller mindre 0,00001% i rente, det kan være hvad som hælst

Hvis du vil have det så lavt kan du jo lige så godt lade vær med at have nogen rente. Det der gør ingen forskel på om den er lig 0 eller 0,0001%

-Rep

Link til kommentar
Del på andre sites

Just now, Maxx0758 said:

Hvis du vil have det så lavt kan du jo lige så godt lade vær med at have nogen rente. Det der gør ingen forskel på om den er lig 0 eller 0,0001%

Altså der skal ligesom være en ulempe ved at have dem på sig hvis banken skal bruges. Det kunne være at du på mystisk vis mistede 0.01% af dine penge hvis du bar dem rundt på dig hele tiden (Hver 5 time) Men det skal selvfølgelig også være muligt at sætte alle dine penge i banken.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis der skal være en renteindtægt på dine indsatte penge, skal der være mulighed for at låne penge fra (banken?). Ellers skaber vi bare endnu mere unødvendig inflation end der allerede er. Og jeg tror det bliver for besværligt med alt det bank-rente fis.

 

Eksempel:

Du indsætter 100 kroner i banken til en rente på 2% pr. 12 time. Dine 100 kroner bliver altså til 102 kroner på 24 timer. (100*1,02 = 102 quick math)

 

Jakob er en ny spiller og laver et lån i banken.på 300 kroner til en rente på 5% (5% er 2% højere end din 3% renteindtægt). For at banken kan give ham det, tager de nogle af dine 100 kroner, nogle af Marcus' og nogle af mine for at samle 300 kroner sammen til Jacob. Når Jacob har de penge begynder han at betale banken tilbage med 5% af det han lånte, så vi andre får "vores" penge tilbage.

 

Jeg håber du kan se sammenhængen. Og jeg kan ikke lige se, hvordan det skal kunne give mening i et DarkRP univers. (y)

Link til kommentar
Del på andre sites

4 minutes ago, Willy said:

Hvis der skal være en renteindtægt på dine indsatte penge, skal der være mulighed for at låne penge fra (banken?). Ellers skaber vi bare endnu mere unødvendig inflation end der allerede er. Og jeg tror det bliver for besværligt med alt det bank-rente fis.

 

Eksempel:

Du indsætter 100 kroner i banken til en rente på 2% pr. 12 time. Dine 100 kroner bliver altså til 102 kroner på 24 timer. (100*1,02 = 102 quick math)

 

Jakob er en ny spiller og laver et lån i banken.på 300 kroner til en rente på 5% (5% er 2% højere end din 3% renteindtægt). For at banken kan give ham det, tager de nogle af dine 100 kroner, nogle af Marcus' og nogle af mine for at samle 300 kroner sammen til Jacob. Når Jacob har de penge begynder han at betale banken tilbage med 5% af det han lånte, så vi andre får "vores" penge tilbage.

 

Jeg håber du kan se sammenhængen. Og jeg kan ikke lige se, hvordan det skal kunne give mening i et DarkRP univers. (y)

Jakob er mig! :smug

Link til kommentar
Del på andre sites

Arkiveret

Dette emne er nu arkiveret og er lukket for yderligere svar

Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar
×
×
  • Tilføj...

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK PÅ STAVOX.DK

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privatlivspolitik - Vilkår for brug.