Hop til indhold
Stavox

Info og vejledning til de nye ting


Dynn

Recommended Posts

Så hvad er det og hvordan fungerer det?

Vi har lavet ændringer til, hvordan man køber og interagerer med ting. Det har medfødt ændringer til en del andre ting.

Ændringen er baseret på princippet om, at du nu skal bestille våben, ulovlige ting (lockpick osv.) samt weed på hjemmesider.

Disse hjemmesider kan tilgås fra din tablet, som du altid har på dig. Du kan trykke Pil Op for at åbne den in-game (og samme tast for at lukke).

Når du bestiller pakker, skal du have det vi kalder et leveringspunkt. Det betyder blot, at du skal eje et hus med en postkasse, eller være abonnent på en PakkeBoks.

Er der ingen pakkeomdelere med aktivt firma, leveres dine pakker efter et bestemt antal minutter til den valgte destination. Når pakken er leveret, kan du tage pakken ud af din postkasse/pakkeboks, og afhængig af typen enten bruge den, eller tage den i dit inventory.

 

Alle spillere har et inventory. Det bruges til at opbevare genstande som du har taget fra pakker, eller taget ud af din bil. Dit inventory kan åbnes ved at trykke F2. Folk der har VIP, har også mulighed for at overføre ting mellem sine biler og sit inventory - enten ved at sidde i bilen og trykke F2->Bagagerum eller stå udenfor bilen og trykke F2 på den.

 

For at pakkeomdelere kan levere pakker, og folk kan bestille fra dem, kræver det, at deres firma er sat op. Et firma kan som pakkeomdeler oprettes fra tabletten i PostNord-appen. Efter du har oprettet et firma, kan du ansætte andre fragtmænd til at assistere dig, samt ændre fragtpriserne i tablet-appen. For at kunne modtage pakker der skal leveres skal du have et depot. Depotet kan sættes med "Depot-placering"s-toolet der er placeret næsten i bunden af tool-menuen. Når folk bestiller ting der skal leveres, vil du som ansat/ejer af et fragtfirma få en besked om, at der er pakker der skal leveres fra depotet. Efter du har lagt pakkerne i din fragtbil, kan du imens du sidder i bilen se information om, hvor den skal leveres til. Du har også, så længe du sidder i bilen, mulighed for at åbne Kort-appen på din tablet for at få vist hvor den skal hen, hvis du ikke selv kan finde det.

 

Når du har fået leveret en pakke fra en fragtmand, kan du tage den ud af din postkasse/pakkeboks. Så snart den tages ud, kan alle spillere tage den, og tage indholdet. Du skal derfor være påpasselig med, hvornår du tager dem ud, og evt. hyre sikkerhed hvis du er våbenhandler.

 

Bestiller du ting fra Weaponscorp.com (som du kan som våbenhandler, eller som hvilket som helst job hvis der ingen våbenhandlere er) vil pakker efter levering, kunne aktiveres ved at trykke E, hvorefter de bliver til shipments som du kender dem.

Bestiller du ting fra Silkroad.com (erstatning af black market dealer og weedtablet) vil du få vist dit inventory samt indholdet af pakken når du trykker E på den. Du kan her vælge at tage ting ud af pakken - eller alternativt lade den ligge med dine genstande i indtil du skal bruge dem.

 

Hele konceptet der er blevet præsenteret her, er helt klart noget vi vil bygge videre på. Vi håber på, at I vil give feedback omkring jeres oplevelse, samt om der er ting der kunne være anderledes.

Der vil være nogen andre ting i forbindelse med opdateringen, som jeg nok ikke har beskrevet. Prøv det in-game!

Changelog: https://stavox.dk/dash/changes.php

 

Der er tilføjet e2-bindings til de mest essentielle informationer om pakker og postkasser:

entity:getParcelStatus() | Status for en pakke. Returnerer en string af mulighederne: 'notparcel','instransit','delivered'
entity:getParcelDestination() | Destinations-entity for en pakke. Dette vil være enten en postkasse, en pakkeboks eller NULL. Du kan bruge de to nederste funktioner på denne type entities.
entity:getParcelReceiver() | Ejer-entity for en pakke. Du kan f.eks. bruge det til leveringsnotifikationer o. lign.
entity:getParcelOrigin() | String der enten er 'depot' eller 'notparcel'
entity:getMailboxName() | String med navnet på huset postkassen tilhører eller Pakkeboks-navnet.
entity:getMailboxType() | Typen på boksen den leveres til. Vil være en string af mulighederne: 'notmailbox','pakkebos','postkasse'

getMailDepot() | Returnerer dit depot. Du skal være depotejer for at anvende denne.

entity:setAutoRemoval(number time) | Sætter sekunder der går før udtrykket pakkes fjernes (mellem 5 og 90 sec som time)

Link til kommentar
Del på andre sites

9 minutes ago, Jan T said:

Super! Kunne man evt. Bestille med e2?

Ville være en vild videreudvikling af systemet.

Så ville gunshops have automatisk bestilling af våben, når der bliver udsolgt og konstant sørge for, at butikken ikke løber tør for våben. '

Dette kan man jo så videreudvikle på mange spændende måder!

 

En anden idé til udvidelse af systemet kunne være, at biler også skulle leveres via omdeling. Evt. med andre køretøjer?

Link til kommentar
Del på andre sites

18 minutter siden, Jan T skrev:

Super! Kunne man evt. Bestille med e2?

Ikke dumt tænkt :)

Kigger lige på det i aften

 

Jeg tænker der skal være mulighed for at extracte dine mulige leveringspunkter og fragtfirmaer.

Samt en liste over id'er på products?

Link til kommentar
Del på andre sites

4 minutes ago, Dynn said:

Ikke dumt tænkt :)

Kigger lige på det i aften

 

Jeg tænker der skal være mulighed for at extracte dine mulige leveringspunkter og fragtfirmaer.

Samt en liste over id'er på products?

Det lyder fint ???? og så have en like :orderProduct(“MitFirma”, “47”) Man skal selvfølgelig kunne finde ud af id’et for en m82 osv.

Link til kommentar
Del på andre sites

Lige nu, Jan T skrev:

Det lyder fint ???? og så have en like :orderProduct(“MitFirma”, “47”) Man skal selvfølgelig kunne finde ud af ideet fra en m82 osv.

Siden vores webshops er faktiske sider, har vi allerede en database med produkter. En tabel med dem, ville nok være det nemmeste.

Link til kommentar
Del på andre sites

Just now, Dynn said:

Siden vores webshops er faktiske sider, har vi allerede en database med produkter. En tabel med dem, ville nok være det nemmeste.

Ja tables er nemme så Navnet på våbnet som Key og id’et som value eller omvendt?

Link til kommentar
Del på andre sites

Lige nu, Jan T skrev:

Ja tables er nemme så Navnet på våbnet som Key og id’et som value eller omvendt?

Store har en stringid, hvert våben har et sit index som id. 

Skal nok gøre det nemt at finde ud af i tabellen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Bugs indtil videre:

  1. ejectWeapon() er nu ubrugligt
  2. Ranger kan ikke finde navn på våben kasse samt pris er ikke den rigtige
  3. Depot viser nogle gange pakker selvom der ingen er.

Tror det var det indtil videre :) Ville lige gøre dig opmærksom på dette hvis du ikke allerede vidste det @Dynn

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg vidste ikke at folk rent faktisk brugte ejectWeapon, så har ikke lige tjekket for funktionalitet til det.

Mht. punkt 2, så er det mig bekendt og det er fixed i morgen.

Jeg tror det med depotet afhænger lidt af, om entity'et er inde for din pvs, men kan godt lige se om det kan være en logisk fejl

Link til kommentar
Del på andre sites

12 minutes ago, Dynn said:

Jeg vidste ikke at folk rent faktisk brugte ejectWeapon, så har ikke lige tjekket for funktionalitet til det.

 

Over halvdelen af Evocity spillerne bruger min gunshop på græsarealet, som bruger ejectWeapon...

Har allerede modtaget 7 henvendelser fra frustrerede dealers  i de 10 minutter jeg har spillet:hammered:

Det bliver en lang aften:smug

Link til kommentar
Del på andre sites

11 minutter siden, Bims skrev:

Flere Bugs:

PS: Jeg Elsker alt ved den nye update

 

Nogen gange kan man ikke samle guns op, når den har været i Inventory

Våben names

Måske at SilkRoad kunne få en Indkøbskurv, så man kan købe to badekar, to brusere i et køb fx 

Samme med Guns hjemmesiden

+ Man kan ikke gøre ting til Shipments, men kun nogen ting

Du kan kun gøre ting købt fra Stavox Weapons Corp til shipments.

Hvis du oplever problemer med de andre også, så lad mig lige vide det.

Forbedringer til større køb er planlagt.

Våbennavne kigger vi på nu.

Fejlen med at våbene ikke kan bruges har vi vores anden hotfix færdig. Hvis du har måder at reproducere ubruglige våben ud over at man forsøger at lave dem til shipments, så beskriv det endelig.

2 minutter siden, Thomads skrev:

 

Over halvdelen af Evocity spillerne bruger min gunshop på græsarealet, som bruger ejectWeapon...

Har allerede modtaget 7 henvendelser fra frustrerede dealers  i de 10 minutter jeg har spillet:hammered:

Det bliver en lang aften:smug

Forsøger lige at kigge på det, men om fixen kommer i dag afhænger meget af, om vi kan overskrive e2 funktioner live.

Link til kommentar
Del på andre sites

Forslag:

Behold adgangen for wire users til at trykke på depotet. Jeg tror, at det vil åbne et hav at muligheder for automatiserede pakkecentraler.

 

Desuden, hvad er grunden til, at pakker bliver transporteret ind i depotet igen efter x antal sekunder, de har ligget på jorden?

Link til kommentar
Del på andre sites

10 timer siden, AniTexs skrev:

Bugs indtil videre:

  1. ejectWeapon() er nu ubrugligt
  2. Ranger kan ikke finde navn på våben kasse samt pris er ikke den rigtige
  3. Depot viser nogle gange pakker selvom der ingen er.

Tror det var det indtil videre :) Ville lige gøre dig opmærksom på dette hvis du ikke allerede vidste det @Dynn

Nr1 og nr2 er fixed. Kigger lige videre på nr. 3. Har godt set det er sket, men nåede ikke lige at kigge koden igennem.

8 timer siden, AniTexs skrev:

Kunne være fedt hvis der blev tilføjet entity:isParcel()

Tilføjet

 

8 timer siden, Thomads skrev:

Forslag:

Behold adgangen for wire users til at trykke på depotet. Jeg tror, at det vil åbne et hav at muligheder for automatiserede pakkecentraler.

 

Desuden, hvad er grunden til, at pakker bliver transporteret ind i depotet igen efter x antal sekunder, de har ligget på jorden?

Hvad er dine idéer til anvendelse? Lige nu gør jeg det for at forhindre at pakkerne ikke bliver stjålet, men kan sagtens lade dem blive. Det vil dog ikke hjælpe i mange andre scenarier, da vi alligevel er nødt til at respawne den hvis man trykker E igen - medmindre du har bedre idéer til at forhindre tyveri.

Havde lidt tænkt mig at lave en menu når man trykkede E, hvor man har en oversigt over pakkerne der skal leveres, så man nemmere kan tage områder af gangen, og evt dele det ud.

 

 

Mht om våben der kan samles op eller ej burde hotfixene have løst det, og den permanente løsning er aktiv fra i morgen af.

9 timer siden, Bims skrev:

Flere Bugs:

PS: Jeg Elsker alt ved den nye update

 

Nogen gange kan man ikke samle guns op, når den har været i Inventory

Våben names

Måske at SilkRoad kunne få en Indkøbskurv, så man kan købe to badekar, to brusere i et køb fx 

Samme med Guns hjemmesiden

+ Man kan ikke gøre ting til Shipments, men kun nogen ting

Våben der ikke kan laves til shipments er fixed.

mht. indkøbskurv skal jeg nok lige overveje det, men det holder mere gang i leveringen hvis man skal bestille ting hver for sig

 

 

@AniTexs du nævnte noget med våbenpriser der er forkerte? Det kan jeg ikke reproducere.

Link til kommentar
Del på andre sites

8 hours ago, Dynn said:

Hvad er dine idéer til anvendelse? Lige nu gør jeg det for at forhindre at pakkerne ikke bliver stjålet, men kan sagtens lade dem blive. Det vil dog ikke hjælpe i mange andre scenarier, da vi alligevel er nødt til at respawne den hvis man trykker E igen - medmindre du har bedre idéer til at forhindre tyveri.

Havde lidt tænkt mig at lave en menu når man trykkede E, hvor man har en oversigt over pakkerne der skal leveres, så man nemmere kan tage områder af gangen, og evt dele det ud.

Jeg havde planlagt at lave en pakkecentral, hvor hver bestilte pakke ville blive trykket ud, for herefter at blive registreret i systemet af en ranger.

Pakkerene ville lægge i en kæde (opbevaring), hvor hver chauffør ville have mulighed for, ved hjælp af en EGP skærm, at vælge hvilke pakker de vil have lastet på bilen. De valgte pakker vil automatisk flyve ned ovenpå postbilen, og kunden vil have fået beskeder hele vejen igennem processen, hvis det var ønsket (Registrering af pakke, transport af pakke, chauffør osv.)

- Det måske en lidt kompliceret ide, som kan videreudvikles, men jeg synes dog stadigvæk, at ved at lade pakkerne forsvinde begrænses mulighederne for at bruge E2 funktionerne. 

 

Mht. til tyveri, ved jeg ikke hvad reglerne er ift. dette. Jeg opstiller lige et par ideer, dog skal det siges, at det er begrænset, hvor meget jeg har nået at være pakkeomdeler:

  1. Tyveri af pakker kan forbydes
  2. Blacklist brugen af Gravity Gun på pakker medmindre man er pakkeomdeler
  3. Når der trykkes E på pakken, ryger den tilbage i systemet (Det ville være fint, så bliver pakken jo bare registreret på ny) <- Tror også, det er sådan, det fungerer lige nu?
Link til kommentar
Del på andre sites

33 minutes ago, Thomads said:

Jeg havde planlagt at lave en pakkecentral, hvor hver bestilte pakke ville blive trykket ud, for herefter at blive registreret i systemet af en ranger.

Pakkerene ville lægge i en kæde (opbevaring), hvor hver chauffør ville have mulighed for, ved hjælp af en EGP skærm, at vælge hvilke pakker de vil have lastet på bilen. De valgte pakker vil automatisk flyve ned ovenpå postbilen, og kunden vil have fået beskeder hele vejen igennem processen, hvis det var ønsket (Registrering af pakke, transport af pakke, chauffør osv.)

- Det måske en lidt kompliceret ide, som kan videreudvikles, men jeg synes dog stadigvæk, at ved at lade pakkerne forsvinde begrænses mulighederne for at bruge E2 funktionerne. 

 

Mht. til tyveri, ved jeg ikke hvad reglerne er ift. dette. Jeg opstiller lige et par ideer, dog skal det siges, at det er begrænset, hvor meget jeg har nået at være pakkeomdeler:

  1. Tyveri af pakker kan forbydes
  2. Blacklist brugen af Gravity Gun på pakker medmindre man er pakkeomdeler
  3. Når der trykkes E på pakken, ryger den tilbage i systemet (Det ville være fint, så bliver pakken jo bare registreret på ny) <- Tror også, det er sådan, det fungerer lige nu?

Jeg synes personligt at det er hamrende irriterende, at pakken forsvinder efter et x antal sekunder. Altså jeg kan godt lide idéen med at den forsvinder, når man klikker E på den igen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har et input til pakke-systemet!.
 

Da jeg kørte rundt og prøvet det at se det nye pakke-system her igår, hvor jeg så kalde mig for "PostMinisteriet`s Detektiv" som politi.

Da jeg så kører rundt på en tur, så ser jeg henne ved butik 1 at der var TOTALT kaos. "https://gyazo.com/8be9996649750b0fcca51abd284edc90"8be9996649750b0fcca51abd284edc90.jpg

Pga der låg hvad jeg vil mene var ca 40-50 pakker på EN! adresse, og da jeg og en anden betjent så går hen og tjekker hvad der sker.

Så opdager vi at der ligger 3 forskellige "Weedseeds" i alle pakkeren, så ejeren må altså havde bestilt ca 150 ulovlige weedseeds pr.pakke.

Og da vi så mener at det jo er ulovligt, og at andre borger ikke skal gå hen og tage det.

Så prøver vi så 2 politi at konfisker dem allesammen, men pga du skal ind og trykke "tag alle", så tog det en evighed.

Og vi bliver så også beskudt imens vi konfisker det, pga ejer bliver sur over at vi har opdaget ham og også wanted ham.
 

Så jeg tænkte, at vis man måske kan lave en form for funktion til politiet.

Så de kan fx bruge stun-stave til at konfisker en hel pakke af gange. så vis der er nogle som finde tomme pakker på gade.

Eller der ligger fx som her "50 pakker" på gaden med ulovlige ting, så kan man hurtigere konfisker det? Kun det være en ide?.

 

 

//Mvh Kaktus Hansen

Link til kommentar
Del på andre sites

10 minutes ago, Kaktus Hansen said:

Jeg har et input til pakke-systemet!.
 

Da jeg kørte rundt og prøvet det at se det nye pakke-system her igår, hvor jeg så kalde mig for "PostMinisteriet`s Detektiv" som politi.

Da jeg så kører rundt på en tur, så ser jeg henne ved butik 1 at der var TOTALT kaos. 

Pga der låg hvad jeg vil mene var ca 40-50 pakker på EN! adresse, og da jeg og en anden betjent så går hen og tjekker hvad der sker.

Så opdager vi at der ligger 3 forskellige "Weedseeds" i alle pakkeren, så ejeren må altså havde bestilt ca 150 ulovlige weedseeds pr.pakke.

Og da vi så mener at det jo er ulovligt, og at andre borger ikke skal gå hen og tage det.

Så prøver vi så 2 politi at konfisker dem allesammen, men pga du skal ind og trykke "tag alle", så tog det en evighed.

Og vi bliver så også beskudt imens vi konfisker det, pga ejer bliver sur over at vi har opdaget ham og også wanted ham.
 

Så jeg tænkte, at vis man måske kan lave en form for funktion til politiet.

Så de kan fx bruge stun-stave til at konfisker en hel pakke af gange. så vis der er nogle som finde tomme pakker på gade.

Eller der ligger fx som her "50 pakker" på gaden med ulovlige ting, så kan man hurtigere konfisker det? Kun det være en ide?.

 

 

//Mvh Kaktus Hansen

 

Totalt ikke mig og hashmatias som gjorde det...

Link til kommentar
Del på andre sites

Arkiveret

Dette emne er nu arkiveret og er lukket for yderligere svar

×
×
  • Tilføj...

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK PÅ STAVOX.DK

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privatlivspolitik - Vilkår for brug.