Hop til indhold
Stavox

[Solved] Hjælp til ordblinde


Peanut

Recommended Posts

Der er jo nogle folk der er ordblinde, hvilket de selvfølgelig ikke kan gøre for. Jeg tænkte om man kunne lave en "play button" så man kunne få læst alle regler op. Så er der sikkert nogen der siger "Jamen, de har jo CDord." Altså Ja, Men kunne man ikke alligevel hjælpe dem? En af mine venner spørg mig tit "må man..." Og jeg kan jo ikke sidde og læse alle regler op for ham. Så jeg tænkte at det kunne være smart, hvis i ville lave så man kan få læst reglerne op 1 sektion af gangen. (Play gang regler. Play job regler...) Måske kunne en af jer indtale dem, så man ikke har den der "google oversæt stemme."

 Fortsæt goddag

-Peanut

Link til kommentar
Del på andre sites

4 minutes ago, I Eath You <3 said:

Vil også være et stort arbejde, når en regel laves om eller ny tilføjes skal de laves om igen. Men smart tænkt. 

Det er jo rigtigt nok, men ellers lave en lille play button ud fra hver regel, så man kun læser den ene regel op. Er godt klar over, at det måske vil se lidt mærkligt ud, og kræve lidt mere arbejde men, det kunne være en idé.

Link til kommentar
Del på andre sites

2 minutes ago, I Eath You <3 said:

Vil også være et stort arbejde, når en regel laves om eller ny tilføjes skal de laves om igen. Men smart tænkt. 

Tænker helt klart at de skal deles op i mindre afsnit, så det er nemmere at ændre i dem.

 

6 minutes ago, Peanut said:

Der er jo nogle folk der er ordblinde, hvilket de selvfølgelig ikke kan gøre for. Jeg tænkte om man kunne lave en "play button" så man kunne få læst alle regler op. Så er der sikkert nogen der siger "Jamen, de har jo CDord." Altså Ja, Men kunne man ikke alligevel hjælpe dem? En af mine venner spørg mig tit "må man..." Og jeg kan jo ikke sidde og læse alle regler op for ham. Så jeg tænkte at det kunne være smart, hvis i ville lave så man kan få læst reglerne op 1 sektion af gangen. (Play gang regler. Play job regler...) Måske kunne en af jer indtale dem, så man ikke har den der "google oversæt stemme."

 Fortsæt goddag

-Peanut

Flere folk har fået at vide, at de må bruge et program til det ja, men som en også rigtigt nok sagde, har de fleste ikke programmet på deres stationær.

Link til kommentar
Del på andre sites

Just now, I Eath You <3 said:

Vi kan skrive i toppen af regel sætter at http://www.adgangforalle.dk er gratis at installere og benytte og kan læse tekster op? 

selvfølgelig,  men alligevel ser det bare bedre ud hvis at I har lavet det. Så skal man ikke til at installere et program fordi serveren allerede er klar på, hvis der er ordblinde. 

Link til kommentar
Del på andre sites

1 minute ago, Dynn said:

85% af vores spillere er ordblinde, når vi spørger, om de har læst reglerne.

Netop derfor kan i bare sige "det er fint at du er ordblind, men vi har altså play button's så i kan få læst reglerne op." så er det jo slut med de undskyldninger.

Link til kommentar
Del på andre sites

personligt er jeg ordblind men fordi man er ordblind betyder det ikke at man ikke kan læse der er flere former for ordblind nogen kan ikke læse så godt og andre staver ikke så godt (jeg kan fint læse men staver ikke godt og ved ikke hvordan man sætter , og .) men syntes det er en mega god ide peanut og det med at det gratis program vidste jeg personligt ikke har altid fået at vide af skolen at der man kunne få kostede penge og det var det man fik af skole

Link til kommentar
Del på andre sites

22 minutes ago, Spider pig said:

personligt er jeg ordblind men fordi man er ordblind betyder det ikke at man ikke kan læse der er flere former for ordblind nogen kan ikke læse så godt og andre staver ikke så godt (jeg kan fint læse men staver ikke godt og ved ikke hvordan man sætter , og .) men syntes det er en mega god ide peanut og det med at det gratis program vidste jeg personligt ikke har altid fået at vide af skolen at der man kunne få kostede penge og det var det man fik af skole

Jeg ved godt, at der er flere former af "ordblindhed" eller hva' det nu hedder. Men min ven kan foreksemplet ikke skriv/stave til sætningen "Jeg har en gård, med syv grise og en ko"

Link til kommentar
Del på andre sites

Arkiveret

Dette emne er nu arkiveret og er lukket for yderligere svar

Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar
×
×
  • Tilføj...

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK PÅ STAVOX.DK

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privatlivspolitik - Vilkår for brug.