Hop til indhold
Stavox

[Solved] Afskaffelse af advertering af kriminelle handlinger


Teta

Recommended Posts

I dag køre vi efter det system der hedder, laver du en kriminel handling, skal dette adverteres ud til hele serveren. 
Min holdning til dette har altid været lidt skeptisk, i det at men lader hele serveren vide man laver en kriminel handling

(metagaming) som folk derved kan handle udfra dette opslag. Det kunne eksempelvis være som følgende senarie: 


Et gang ønsker at befri sine venner fra fængslet, og advertere "PD Raid" 

 

Ved at de advertere, gør de altså politiet opmærksomme på at de har tænkt sig at bryde ind i PD, så politiet derved kan gøre sig klar mod indtrængen, eller sætte kurs mod PD.

For mig svare det til at tage hen på politistationen i virkeligheden, og gøre opmærksom på at man vil røve en bank??????????

 

Mit forslag vil lyde på at man helt droppe alt dette adverteringsmetagaming, og i stedet benytter sig af /me commandet når man laver en kriminel handling, i det af /me kun gør folk i

nærheden af den kriminelle handling opmærksomme på hvad der sker, samt bruge disse alarmer man kan få, som fx når bankboksen bliver røvet, lang mere og derfor er langt mere realistisk.

 

Jeg håber I vil tage mig forslag til jer, og kommentere hvad I tænker ;-)

 

-Teta

Link til kommentar
Del på andre sites

Dog skal du også tænke på, hvis alt politi er ude af byen er der jo ingen til at være nede i pd. Tænker at det bliver alt for nemt at bryde ind i f.eks PD.

Dog synes jeg ikke at politiet må gå efter Adverts f.eks: Hvis en persons skriver Carjack eller Raid, og de kun står ved bilen eller basen med hænder fremme, så har politiet ikke ret til at arrestere dem/ham. 

 

Men kan godt se hvor du vil hen, dog synes jeg stadig bare at man skal planlægge det taktisk istedet for. Saml et gang, eller mange personer. Så burde det ikke være svært.

Taroux og Jeg har ofte base, og raider tit folk. Vi er kun 2 personer, dog har vi nogle gode taktikker, og ved hvordan det er nemmest at komme ind i baser. Vi benytter os dog også af folks uvidenhed :)

 

Hvad så med den nye regel, at man skal advert Raid over. Hvordan skal folk så vide, når raidet er over.

1. Man kan ikke se deathlog.

2. Man kan ikke bare gå ned i pd igen, så vil det jo være NLR.

Vil du så bare have, at man først skal gå derned efter 15 minutter?

 

Ville du have at man skal droppe at skrive advert helt, når man udøver en kriminel handling?

 

Kan enlig godt lide din Idé, men synes at der skal tilføjes flere ting, der indikerer at de er i gang med den kriminelle handling, som f.eks: Når de lockpicker den første dør i pd. Jeg synes at vi har et rimelig godt system, som det er lige nu.

 

Konklusion

 

Tænker at det ville blive alt for nemt at udøve sine kriminelle handlinger, såsom Carjack og Raid. Det kan i forvejen være ret nemt. 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Selvom det ville være optimalt ikke at adverte kriminelle handlinger, ved jeg ud fra erfaring, at det er utrolig svært at administrere hvis det ikke er der. Vi forsøgte det for lang tid siden, og det var langt fra en succes - og det var før folk kaldte admin for så små ting som at du kigger forkert på dem.

Selvom man bare kunne sige: "hey, vi gør bare så kun staff kan se det", så vil folka uvidenhed om hvad der sker rundt omkring dem få dem til at tro at der sker noget der ikke burde.

 

Et andet problem jeg ser ved den manglende advert er, at jeg kan gå op til en spiller og skyde ham, uden egentlig at have nogen grund til det. Når han så kalder admin, som de jo altid gør, så siger jeg da bare at jeg muggede ham.

Dette kan selvfølgelig løses med /me, men jeg tror der er en hel del scenarier, hvor det ikke vil være nok.

 

Darkrp var oprindeligt ikke tænkt som at handlinger skulle advertes, men der er en grund til at stort set alle servere er gået i den retning. Jeg tror simpelthen det bliver umuligt at ændre folks opfattelse af hvordan det skal være, især når det måske ikke er alle der udelukkende spiller på vores server, men skifter imellem et par stykker, hvor det så vil være anderledes.

Link til kommentar
Del på andre sites

Arkiveret

Dette emne er nu arkiveret og er lukket for yderligere svar

Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar
×
×
  • Tilføj...

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK PÅ STAVOX.DK

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privatlivspolitik - Vilkår for brug.