Hop til indhold
Stavox

[Solved] Regel,roleplay,staff-ændringer


Dynn

Recommended Posts

Hej!

Jeg har den seneste tid observeret udviklingen af jeres gameplay, samt udviklingen af cases, og det går desværre i den forkerte retning.

Flere ligegyldige cases, og mere restriktivt gameplay, fordi mange spillere kalder admin for alt hvad der ikke lige falder dem ind. Det gør det umuligt at være kreativ i sin roleplay, og det giver nogle admincases der er umulige at finde hoved og hale i.

 

For et par dage siden lavede FPtje (ham der vedligeholder DarkRP) et dokument, hvor han beskriver de problemer han har set, rp har udviklet sig til.

Jeg synes han har en del god synspunkter, og tænkte jeg ville tage dem op med jer, så det måske kunne påvirke hvordan tingene fungerer herinde. Hvis der er punkter jeg ikke tager op, som du synes der skal tages op, er du velkommen til at inkludere dem i diskussionen.

 

For at diskussionen ikke bliver for bred, tænker jeg at jeg vil starte med ét punkt, som jeg synes har god relevans for det linkede dokument.

 

FailRP

## engelsk version fra dokument

FailRP is a catch all and has become a way for players to force admins to resolve disputes that would otherwise stay in-character. Example: a gun dealer steals a shipment from a fellow gundealer. The victim gundealer calls FailRP because only thieves or gangsters are allowed to steal. The thieving gundealer, however had a valid RP reason for stealing those shipments: stolen shipments have a bigger profit margin than bought shipments. Not only that, it hurts competition!

FailRP demands this gundealer to do only precisely that which the job description in the F4 menu describes. Any step out of line can be considered FailRP.
Tell people to solve such disputes with the resources that they have. Tell the victim gundealer, for example, to take revenge, to better secure their shipments or otherwise be creative in finding a solution. This way, the admin can spend less time intervening, and players are forced to solve their own problems.

## fortolket:

Begrebet "FailRP" bliver brugt som en generel regel der dækker alt I ikke synes passer ind i jeres version af rp. Det bliver brugt så snart en person afviger fra den "perfekte" rp-situation.

Et eksempel: En våbenhandler stjæler et shipment fra en anden våbenhandler. Han vælger at kalde admin for failrp fordi kun tyve må stjæle. Men i teorien har våbenhandleren vel en god grund til at stjæle shipmentet? Det skader konkurrenten, og han kan sælge det billigere.

Det er sådanne situationer der bliver forhindret af vores regelsæt, men lige så meget pga. jeres opfattelse af, hvad darkrp er.

 

Så for at precisere hvad formålet med denne post er:

  • Løsere regler der giver jer mulighed for at være kreative
  • Ændre folks synspunkt på, hvad "ægte rp" er.

Som eksemplet demonstrerer er det lige så meget vores skyld, i form af reglerne, som jeres, der ikke nødvendigvis ønsker det anderledes.

Jeg håber dette kan sætte gang i lidt diskussion.

Link til kommentar

Jeg synes det er ærgerligt at man ikke må:

 

  • Lave E2'er som politi som styrker roleplayen: Eksempel: Der bliver lavet en E2 samt et kontor, hvor man kan få et gratis kørekort, hvor du så ville kunne få klip i kørekortet, og når man så har 3 klip bliver ens bil konfiskeret i omkring 10 minutter, indtil dit ene klip udløber. Har man ikke et kørekort, bliver ens bil konfiskeret i X antal minutter.

       

 Så vidt som jeg kan forstå pt. er der en som har fået straf for at lave noget lignende det. Der er desværre nogle ulemper ved dette, da det nok burde informeres 30 minutter Inden man går igang med at konfiskere folks biler, så folk har en chance for at få det.

         

 Ser kun et andet problem end dette, og det er at folk joiner, imens man er i gang med kørekort osv. De ved ikke at man skal have et kørekort, og kører derfor rundt uden. Kunne forestille mig det ville skabe en del cases, som er ærgerligt da jeg tror det ville styrke rp en hel del.

 

21 minutes ago, DyNATO said:

En våbenhandler stjæler et shipment fra en anden våbenhandler. Han vælger at kalde admin for failrp fordi kun tyve må stjæle. Men i teorien har våbenhandleren vel en god grund til at stjæle shipmentet? Det skader konkurrenten, og han kan sælge det billigere.

Det er sådanne situationer der bliver forhindret af vores regelsæt, men lige så meget pga. jeres opfattelse af, hvad darkrp er.

   

Jeg tror det ville være fedt, hvis man godt måtte stjæle våben fra en våbenhandler, men at det skulle være hvis de spawnede våben på gaden. Det ville være urealistisk, hvis der stod en våbenhandler og lurkede inde i en andens butik indtil der kom en og købte et våben.

 

Dog skulle det kun være våben man måtte stjæle, og ikke printere.

Link til kommentar
37 minutes ago, DyNATO said:

Et eksempel: En våbenhandler stjæler et shipment fra en anden våbenhandler. Han vælger at kalde admin for failrp fordi kun tyve må stjæle. Men i teorien har våbenhandleren vel en god grund til at stjæle shipmentet? Det skader konkurrenten, og han kan sælge det billigere.

Det er sådanne situationer der bliver forhindret af vores regelsæt, men lige så meget pga. jeres opfattelse af, hvad darkrp er.

Fuldstændig enig. Har oplevet flere gange, at lignende episoder er sket, hvor f.eks. en lejemorder stjæler et våben, hvortil der bliver kaldt admin for netop "FailRP". Efterfølgende bliver personen, som tilkaldte admin sur, hvorefter han/hun bryder flere regler og kalder andre spillere og admins for 'ting og sager', som i sidste ende resulterer i et ban til personen, som i første omgang blev "udsat for failRP".

 

Problemet kan eventuelt imødegås ved at lave klare retningslinjer om dette. Samtidig skal der være en straf, hvis man inden for kort tid, tilkalder admin for samme (eller lignende) forkerte situation vedr. "failrp", som man tilkaldte for tidligere.

Link til kommentar
3 hours ago, DyNATO said:

 

Begrebet "FailRP" bliver brugt som en generel regel der dækker alt I ikke synes passer ind i jeres version af rp. Det bliver brugt så snart en person afviger fra den "perfekte" rp-situation.

Et eksempel: En våbenhandler stjæler et shipment fra en anden våbenhandler. Han vælger at kalde admin for failrp fordi kun tyve må stjæle. Men i teorien har våbenhandleren vel en god grund til at stjæle shipmentet? Det skader konkurrenten, og han kan sælge det billigere.

Det er sådanne situationer der bliver forhindret af vores regelsæt, men lige så meget pga. jeres opfattelse af, hvad darkrp er.

 

 

Syntes at alle skal kunne stjæle et våben, for en normal borger kan også stjæle fra buttiker. De skal ikke kunne stjæle biler printere osv. Men skulle stadig kunne stjæle et våben fra en butik.

Link til kommentar

Arkiveret

Dette emne er nu arkiveret og er lukket for yderligere svar

Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar
×
×
  • Tilføj...

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK PÅ STAVOX.DK

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privatlivspolitik - Vilkår for brug.