Hop til indhold
Stavox

[Solved] Staffklage - Zeber


Abdi Nord
 Del

Recommended Posts

Dit ingame navn: Abdi Nord
Staff ingame navn: Zeber
Dit SteamID: STEAM_0:1:34962950
Staff SteamID: STEAM_0:1:147504743
Forklar situationen:

Jeg kommer ved en fejl til at køre op på fortovet overfor spawn. I det jeg bakker ud fra fortovet, kommer Deagle Mester kørende og rammer ind i mig. Jeg kører så videre og Deagle Mester sætter blink og sirene på. Jeg kører videre hen mod cardealeren, og får så "stop beskeden" på min skærm. Fra at "stop beskeden" kommer, og jeg kører ind til siden går der 2-3 sekunder, da jeg vil kører ind i parkeringsbåsen. Jeg hopper derefter ud af bilen og Deagle Mester løber hen og arresterer mig uden at sige et ord. 
Jeg caller derfor admin, da han føler straffen er meget uretfærdig. Zeber kommer så, men han mener at det er okay at jeg bliver smidt i fængsel, da jeg ikke stopper for hans blink/sirene. Men hvordan fanden kan jeg regne ud at han vil stoppe mig, når han ikke giver mig "stop beskeden". I det at han giver mig "stop beskeden" stopper jeg jo med det samme. Zeber referer til færdselsloven paragraf 3: "Civile bilister (borgere, vagter, våbenhandlere m.v.) kan være nødsaget til at stoppe for politiets anvisninger (sirene / blink). Ignoreres disse straffes det med en straf der stemmer overens med situationens alvor.". Jeg spørger så hvordan at fængselsstraf stemmer overens med situationens alvor. Hvor zeber mener at jeg jo flygter?

Zeber mener også at i forhold til paragraf 3, så skal man stoppe med det samme. Så hører du en sirene i byen, så skal alle biler i byen stoppe.

Samtidig overstrider Deagle Mester også regel 20.32, idet at bøden jo overhoved ikke er realistisk. Fængselstraf for at køre op på fortovet? Ej come on.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Abdi,

Du kører op på fortorvet hvilket i sig selv er grundlag nok til at stoppe dig. Herefter vælger du at bakke ud i ham, hvor han i samme sekundt sætter blink på. Trods blinket vælger du at køre videre, hvor han et sekundt efter sætter sirene på. Det er her §3 i færdselsloven kommer i spil. Fordi du vælger at fortsætte selvom han sætter blink og sirene på. Så antages det som flugt, i og med du lige har brudt loven og fortsætter selvom han har sat efter dig. 
Det er det jeg vælger at handle ud fra. 
Det er ret åbenlyst han er efter dig, da han sætter blink på imens du holder skråt ude på vejen og han har påkørt dig, fordi du lige har kørt op på fortovet. 
Jeg mener ikke at alle biler i byen skal stoppe fordi man hører en sirene, jeg mener man skal stoppe, hvis du lige har kørt ulovligt og der holder en politibil lige bag dig med blink på, og et sekundt efter med sirene. 
Ud over det ser det også ud som om du prøver at sætte din bil i garagen (Som mislykkedes fordi din ven sætter dig på førersædet), frem for at gå hen til betjenten med det samme. Så det ligner ikke, at du prøver at sammerbejde med betjenten.

Jeg har ikke mere at tilføje. Jeg betegner det du gjorde som flugt ergo arrestgrundlag.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har selv set ghostscenen igennem, og kan godt forstå at Zeber handler som han gør.

Det er tydeligt, at du ikke viser tegn på at stoppe og kører yderligere væk. Det ser endda ud til, at du giver ekstra gas på vejen hen til bilforhandleren.

 

Hvis det reelt ikke var din hensigt at flygte eller at du ikke havde set ham, vil jeg stadig mene at det er din egen skyld, da betjenten har gjort sit for at forsøge at stoppe dig.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar
 Del

×
×
  • Tilføj...

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK PÅ STAVOX.DK

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privatlivspolitik - Vilkår for brug.