Hop til indhold
Stavox

[RELEASE] Autogunshop - Forum (UPDATED)


Zenoxxi

Recommended Posts

Hej alle Stavox Medlemmer

 

Jeg har nu lavet en ny og forbedret autogunshop, denne gunshop er lavet specielt til Forum, så lad vær med at sige at Du har lavet den, når vi alle godt er klar over det ikke passer. 


Denne gunshop har en fed funktioner som jeg personligt syntes mange andre mangler.

 

Egenskaber: 

- Du har mulighed for at vælge flere våben på en gang. 

- Du kan lukke og åbne gunshop via chat commands. 

- Du kan se hvor mange våben du har solgt.

- Regner selv våben navn og pris ud.

- Du kan ændre hvor meget du vil tjene via chat commands. 

- Simpelt.

- Login System

- Logger personen ud, hvis han/hun går for langt væk.

 

Kommende egenskaber: 
- Login System

- Kvittering (Ikke sikkert dette bliver en mulighed)

- Bedre design

- Flere våben slots

 

Chat commands: 

Skriv !close for at lukke din gunshop

Skriv !open for at åbne den din gunshop

Skriv !opfyldning for at lukke gunshoppen, hvor der står opfyldning på skærmen

Skriv !profit for at ændre hvor meget du vil tjene eller miste

Skriv !sold for at tjekke hvor mange våben du har solgt

 

Code: 

http://pastebin.com/UPkK9YZF

 

 

 

 

Endelig kom med Feedback

Video Tutorial: 

4000_screenshots_20160717151007_1.jpg

 

download (5).jpg

download.jpg

download (1).jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
1 hour ago, HyperDrengenDK said:

ja

Jeg kommer på senere idag. 

Jeg har lige testet e2'en, så hvis der ikke er flere som har problemer, må det vel kun være dig, som ikke kan finde ud af at sætte den op. 

Kontakt mig ingame lidt senere, hvis du er på.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
On Monday, August 22, 2016 at 18:54, Jakob Unknown said:

Casper, der er en ret så for at være ærlig stor fejl med gunshoppen, hvis jeg fx vælger det billigste våben og trykker på køb eller hvad der nu står, hvis min ven så trykker på alle de guns der er så skal jeg ikke andet end at acceptere og så får jeg alle våbenene for det billigste våbens pris...

Men hvis du ligesom bruger den nyeste kode, vil der jo ikke være andre end ham som har logget ind, som kan betale eller trykke på skærmen.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
Quote

if(Said[1,string]=="!profit"){Profit = Said[2,string]:toNumber()}

 

if(Said[1,string]=="!close"){
    EGP:egpClear()
    EGP:egpBox(1,vec2(256,256),vec2(512,512))
    EGP:egpMaterial(1,"console/background02")
    EGP:egpText(2,"Gunshoppen er lukket",vec2(250,100)) EGP:egpAlign(2,1) EGP:egpSize(2,50) EGP:egpColor(2,vec(0,0,0))
    EGP:egpText(3,"Kom tilbage senere",vec2(250,150)) EGP:egpAlign(3,1) EGP:egpSize(3,50) EGP:egpColor(3,vec(0,0,0))
}
 
if(Said[1,string]=="!opfyldning"){
    EGP:egpClear()
    EGP:egpBox(1,vec2(256,256),vec2(512,512))
    EGP:egpMaterial(1,"console/background02")
    EGP:egpText(2,"Gunshoppen er lukket",vec2(250,100)) EGP:egpAlign(2,1) EGP:egpSize(2,50) EGP:egpColor(2,vec(0,0,0))
    EGP:egpText(3,"Vi fylder v"+aa()+"ben op",vec2(250,150)) EGP:egpAlign(3,1) EGP:egpSize(3,50) EGP:egpColor(3,vec(0,0,0))

}

 

runOnChat(1)

 

Optimalt?

Triggers if "owner()" hasn't typed anything else, and other players type "anything at all"

 

 

returns ops()>9000

 

 

 

Du laver en nyinstance af functionen hver gang du kører igennem koden

 

function loggedin(){
    EGP:egpClear()
    EGP:egpBox(1,vec2(256,256),vec2(512,512))
    EGP:egpMaterial(1,"console/background02")
   
    EGP:egpText(2,"AUTOGUNSHOP",vec2(250,10)) EGP:egpAlign(2,1) EGP:egpSize(2,50) EGP:egpFont(2,Font) EGP:egpColor(2,vec4(0,0,0,255))
   
    EGP:egpBox(3,vec2(250,65),vec2(400,10)) EGP:egpColor(3,vec4(0,0,0,255))
    EGP:egpBox(4,vec2(250,455),vec2(400,100)) EGP:egpColor(4,vec4(0,0,0,200))
    EGP:egpText(5,"INGEN V"+aaL()+"BEN VALGT",vec2(250,435)) EGP:egpAlign(5,1) EGP:egpSize(5,40) EGP:egpFont(5,Font)
    EGP:egpText(50,"Kopiert af:"+owner():name()+" | Lavet af: CasperDK | Offentliggjort p"+aa()+" forum",vec2(250,0)) EGP:egpSize(50,10) EGP:egpAlign(50,1)
   
    for(I=1, 6){EGP:egpBox(5+I,vec2(250,45+(I*55)),vec2(400,50)) EGP:egpColor(5+I,vec4(175,50,50,235))}
}
 

 

 

if(first() | clk("reset")){
    function number egpClick(CursorPos:vector2,ObjId){
        EPos = EGP:egpPos(ObjId)
        ESize = EGP:egpSize(ObjId)
        if(inrange(CursorPos, (EPos - ESize/2), (EPos + ESize/2))){
            return 1
        }
        return 0
    }  
    Font = "Marlett"
    EGP:egpClear()
    EGP:egpBox(1,vec2(256,256),vec2(512,512)) EGP:egpMaterial(1,"console/background02")
    EGP:egpBox(3,vec2(250,350),vec2(300,100)) EGP:egpColor(3,vec4(200,50,50,135))
    EGP:egpText(2,"AUTOGUNSHOP",vec2(250,10)) EGP:egpAlign(2,1) EGP:egpSize(2,50) EGP:egpFont(2,Font) EGP:egpColor(2,vec4(0,0,0,255))
    EGP:egpText(4,"LOGIN",vec2(250,325)) EGP:egpAlign(4,1) EGP:egpSize(4,50) EGP:egpFont(4,Font)
    LoginPlayer = noentity()
    Ready = 1
   
   
}
 

Lav functions i first() du skal ikke genlave functions selvom du bruger en clk("reset")

Idé Pseudo code.

if first() then
	//Functions
end

if clk("reset") then
	//Reset
end

 

 

if(~User & User:keyUse() & ops()<200 & Ready == 1){
    Cursor = EGP:egpCursor(User)
    if(egpClick(Cursor,3)){
    loggedin()
    timer("rest",800)
    LoginPlayer = User
    }
}
 

Seperat fra det første if statement? Why?

if(~User & User:keyUse() & ops()<200 & Ready == 1){
    Cursor = EGP:egpCursor(User)
    if(egpClick(Cursor,3)){
    loggedin()
    timer("rest",800)
    LoginPlayer = User
    }
}
 
if(Cbox1 | Cbox2 | Cbox3 | Cbox4 | Cbox5 | Cbox6 == 1){EGP:egpSetText(5,"Pris: "+Pris+"kr.")}else{EGP:egpSetText(5,"INGEN V"+aaL()+"BEN VALGT")}

Hvad hvorfor spørger du om Cbox6==1? E2 siger altid at et variable er korrekt hvis det er Variable>0 Ikke rigtigt at det gør noget ;)

 

Der er et par småting mere, men det her er hvad jeg så da jeg åbnede den.

 

Ellers

 

Godt arbjede! Og tak fordi du deler den med os ;)

 

On 17/7/2016 at 23:26, DetBareMads said:

Dog skal du stadig lære at lave et loop og måske også bruge tables :D 

Loops er ikke altid det bedste at bruge. Kan nogen gange forårsage højere ops.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

OMG fandt lige en awesome function.

 

  if (!Started){
        This:egpClear()
        This:egpBox(1,vec2(256,256), vec2(512,512))
        This:egpColor(1,vec(30,30,30))
        This:egpBox(2,vec2(256,0),vec2(512,100))
        This:egpText(3, "Test", vec2(256,6))
        This:egpText(4,"Test",vec2(256,75))
        This:egpSaveFrame("Start")
        Started = 1
        }
        else
        {
        This:egpLoadFrame("Start")   
        }

Link til kommentar
Del på andre sites

4 hours ago, Jan T said:

 

runOnChat(1)

 

Optimalt?

Triggers if "owner()" hasn't typed anything else, and other players type "anything at all"

 

 

returns ops()>9000

 

 

 

Du laver en nyinstance af functionen hver gang du kører igennem koden

 


function loggedin(){
    EGP:egpClear()
    EGP:egpBox(1,vec2(256,256),vec2(512,512))
    EGP:egpMaterial(1,"console/background02")
   
    EGP:egpText(2,"AUTOGUNSHOP",vec2(250,10)) EGP:egpAlign(2,1) EGP:egpSize(2,50) EGP:egpFont(2,Font) EGP:egpColor(2,vec4(0,0,0,255))
   
    EGP:egpBox(3,vec2(250,65),vec2(400,10)) EGP:egpColor(3,vec4(0,0,0,255))
    EGP:egpBox(4,vec2(250,455),vec2(400,100)) EGP:egpColor(4,vec4(0,0,0,200))
    EGP:egpText(5,"INGEN V"+aaL()+"BEN VALGT",vec2(250,435)) EGP:egpAlign(5,1) EGP:egpSize(5,40) EGP:egpFont(5,Font)
    EGP:egpText(50,"Kopiert af:"+owner():name()+" | Lavet af: CasperDK | Offentliggjort p"+aa()+" forum",vec2(250,0)) EGP:egpSize(50,10) EGP:egpAlign(50,1)
   
    for(I=1, 6){EGP:egpBox(5+I,vec2(250,45+(I*55)),vec2(400,50)) EGP:egpColor(5+I,vec4(175,50,50,235))}
}
 

 

 


if(first() | clk("reset")){
    function number egpClick(CursorPos:vector2,ObjId){
        EPos = EGP:egpPos(ObjId)
        ESize = EGP:egpSize(ObjId)
        if(inrange(CursorPos, (EPos - ESize/2), (EPos + ESize/2))){
            return 1
        }
        return 0
    }  
    Font = "Marlett"
    EGP:egpClear()
    EGP:egpBox(1,vec2(256,256),vec2(512,512)) EGP:egpMaterial(1,"console/background02")
    EGP:egpBox(3,vec2(250,350),vec2(300,100)) EGP:egpColor(3,vec4(200,50,50,135))
    EGP:egpText(2,"AUTOGUNSHOP",vec2(250,10)) EGP:egpAlign(2,1) EGP:egpSize(2,50) EGP:egpFont(2,Font) EGP:egpColor(2,vec4(0,0,0,255))
    EGP:egpText(4,"LOGIN",vec2(250,325)) EGP:egpAlign(4,1) EGP:egpSize(4,50) EGP:egpFont(4,Font)
    LoginPlayer = noentity()
    Ready = 1
   
   
}
 

Lav functions i first() du skal ikke genlave functions selvom du bruger en clk("reset")

Idé Pseudo code.


if first() then
	//Functions
end

if clk("reset") then
	//Reset
end

 

 


if(~User & User:keyUse() & ops()<200 & Ready == 1){
    Cursor = EGP:egpCursor(User)
    if(egpClick(Cursor,3)){
    loggedin()
    timer("rest",800)
    LoginPlayer = User
    }
}
 

Seperat fra det første if statement? Why?


if(~User & User:keyUse() & ops()<200 & Ready == 1){
    Cursor = EGP:egpCursor(User)
    if(egpClick(Cursor,3)){
    loggedin()
    timer("rest",800)
    LoginPlayer = User
    }
}
 

if(Cbox1 | Cbox2 | Cbox3 | Cbox4 | Cbox5 | Cbox6 == 1){EGP:egpSetText(5,"Pris: "+Pris+"kr.")}else{EGP:egpSetText(5,"INGEN V"+aaL()+"BEN VALGT")}

Hvad hvorfor spørger du om Cbox6==1? E2 siger altid at et variable er korrekt hvis det er Variable>0 Ikke rigtigt at det gør noget ;)

 

Der er et par småting mere, men det her er hvad jeg så da jeg åbnede den.

 

Ellers

 

Godt arbjede! Og tak fordi du deler den med os ;)

 

Loops er ikke altid det bedste at bruge. Kan nogen gange forårsage højere ops.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

OMG fandt lige en awesome function.

 

  if (!Started){
        This:egpClear()
        This:egpBox(1,vec2(256,256), vec2(512,512))
        This:egpColor(1,vec(30,30,30))
        This:egpBox(2,vec2(256,0),vec2(512,100))
        This:egpText(3, "Test", vec2(256,6))
        This:egpText(4,"Test",vec2(256,75))
        This:egpSaveFrame("Start")
        Started = 1
        }
        else
        {
        This:egpLoadFrame("Start")   
        }

 

Hej Jan

 

Jeg har allerede fixet det i mine andre e2'er, har dog ikke lige set efter det, i den her. 

Dog tak for information, vil lige få det rettet, når jeg lige gider...

Link til kommentar
Del på andre sites

Arkiveret

Dette emne er nu arkiveret og er lukket for yderligere svar

×
×
  • Tilføj...

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK PÅ STAVOX.DK

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privatlivspolitik - Vilkår for brug.