Expel Skrevet April 11, 2020 Del Skrevet April 11, 2020 hvordan får jeg en e2 til at tjekke om en dør(smart door eller fading door) er åben eller om den er lukket. altså skal have en box til at være rød hvis den er åben og grøn hvis den er åben Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
WimBlim Besvaret April 11, 2020 Del Besvaret April 11, 2020 20 minutter siden, ibex123 skrev: rød hvis den er åben og grøn hvis den er åben Hvad mener du med dette? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
MRBennetsen✔ Besvaret April 11, 2020 Del Besvaret April 11, 2020 24 minutter siden, ibex123 skrev: altså skal have en box EGP skærm formoder jeg @WimBlim Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Expel Besvaret April 11, 2020 Forfatter Del Besvaret April 11, 2020 ja nogle der har en løsning? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Scaled Besvaret April 11, 2020 Del Besvaret April 11, 2020 Det her skulle gerne virke: function number entity:isFaded() { return This:getMaterial() == "sprites/heatwave" } Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Xean -.- Besvaret April 11, 2020 Del Besvaret April 11, 2020 Du kan bruge en ranger, tror ikke der er it output på en smart door til at se om den er åben eller lukket. edit: Scaled skrev lige samtidigt med mig, du kan også prøve det. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
MRBennetsen✔ Besvaret April 11, 2020 Del Besvaret April 11, 2020 Ved outputs skriver du Fade, så wire du din smart door med E2'en. Når det er gjort lave du en boks. Hvis Fade = 1 så er smartdoor'en åben, er Fade = 0 så er den lukket. if(Fade == 1) { EGP:egpColor(1,vec4(0,255,0,255)) }elseif(Fade == 0){ EGP:egpColor(1,vec4(255,0,0,255)) } tror det er noget lignende det der. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Expel Besvaret April 11, 2020 Forfatter Del Besvaret April 11, 2020 @MRBennetsen✔ ja tænkte også det ville være sådan men det virker ikke den bliver ved med at være 1 den bliver ikke 0 Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
MRBennetsen✔ Besvaret April 11, 2020 Del Besvaret April 11, 2020 Det er den metode jeg bruger, mød min på evocity, så hjælper jeg dig der. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Expel Besvaret April 11, 2020 Forfatter Del Besvaret April 11, 2020 Ok @Scaled eller @Mic kan i prøve at forklare mig hvad jeg skal skrive i mit if statement fordi min siger fejl vedrørende "No such function: number:isFaded(void) at line 58, char 15" det her er min kode @name Base kontrol @inputs EGP:wirelink User:entity @outputs Printer Raiddoor1 @persist VRaiddoor1 @trigger function number entity:isFaded() { return This:getMaterial() == "sprites/heatwave" } function number wirelink:egpButton(Index:number,Player:entity){ Pos=This:egpPos(Index) Size=This:egpSize(Index)/2 return inrange(This:egpCursor(Player),Pos-Size,Pos+Size) } function home(){ EGP:egpClear() EGP:egpBox(1, vec2(256,206), vec2(700,700)) #box 1 EGP:egpBox(2, vec2(256,100), vec2(350,150)) EGP:egpColor(2,50,50,50,250) EGP:egpBox(3, vec2(256,39), vec2(350,25)) EGP:egpColor(3,0,0,0,250) EGP:egpText(8,"D"+oe()+"re", vec2(230,25)) EGP:egpSize(8,25) #box 2 EGP:egpBox(4, vec2(256,256), vec2(350,150)) EGP:egpColor(4,50,50,50,250) EGP:egpBox(5, vec2(256,195), vec2(350,25)) EGP:egpColor(5,0,0,0,250) EGP:egpText(9,"Adgang", vec2(215,180)) EGP:egpSize(9,25) #box 3 EGP:egpBox(6, vec2(256,412), vec2(350,150)) EGP:egpColor(6,50,50,50,250) EGP:egpBox(7, vec2(256,352), vec2(350,25)) EGP:egpColor(7,0,0,0,250) EGP:egpText(10,"Lockdown", vec2(215,337)) EGP:egpSize(10,25) } function doors(){ EGP:egpClear() EGP:egpBox(1, vec2(256,206), vec2(700,700)) EGP:egpBox(2, vec2(256,100), vec2(350,40)) EGP:egpColor(2,50,50,50,250) EGP:egpText(9,"Raid d"+oe()+"r 1", vec2(100,90)) EGP:egpSize(9,25) EGP:egpBox(10, vec2(270,100), vec2(60,30)) EGP:egpBox(11, vec2(375,100), vec2(60,30)) if(Raiddoor1:isFaded()){ print("hej") } EGP:egpBox(3, vec2(256,150), vec2(350,40)) EGP:egpColor(3,50,50,50,250) EGP:egpBox(4, vec2(256,200), vec2(350,40)) EGP:egpColor(4,50,50,50,250) EGP:egpBox(5, vec2(256,250), vec2(350,40)) EGP:egpColor(5,50,50,50,250) EGP:egpBox(6, vec2(256,300), vec2(350,40)) EGP:egpColor(6,50,50,50,250) EGP:egpBox(7, vec2(256,350), vec2(350,40)) EGP:egpColor(7,50,50,50,250) EGP:egpBox(8, vec2(256,400), vec2(350,40)) EGP:egpColor(8,50,50,50,250) } if(first()){ home() } if(EGP:egpButton(2,User)){ doors() } ved godt at koden måske er lidt shit men er ikke så god til e2 igen. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Scaled Besvaret April 11, 2020 Del Besvaret April 11, 2020 18 minutter siden, ibex123 skrev: Ok @Scaled eller @Mic kan i prøve at forklare mig hvad jeg skal skrive i mit if statement Hvis du bruger den funktion jeg har skrevet kan du f.eks. bare skrive følgende for at finde ud af om Prop er faded - og prop skal være en entity. if(Prop:isFaded()) { print("yes") } Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Expel Besvaret April 11, 2020 Forfatter Del Besvaret April 11, 2020 ok @Scaled nu siger den ikke fejl med den detecter stadig ikke om døren er åben eller ej @Scaled jeg kan ikke linke min smart door op til min e2 når den er sat som et entity i @outputs Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Scaled Besvaret April 11, 2020 Del Besvaret April 11, 2020 35 minutter siden, ibex123 skrev: ok @Scaled nu siger den ikke fejl med den detecter stadig ikke om døren er åben eller ej @Scaled jeg kan ikke linke min smart door op til min e2 når den er sat som et entity i @outputs Den jeg gav dig in-game for lidt siden virker - hvis den ikke virker for dig er det fordi, at du gør noget andet forkert, men jeg ved ikke hvad. Jeg testede den på både smart door og fading door og der var ingen problemer overhovedet. Den printede "yes" så snart døren var åben. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Xean -.- Besvaret April 12, 2020 Del Besvaret April 12, 2020 @ibex123 @inputs P:entity if ( first() ) { function number entity:isFaded() { return This:getMaterial() == "sprites/heatwave" } } if ( P:isFaded() ) { print( P:isFaded() ) } interval(500) Hvis du gør brug af Scaled's function som virker perfect, skal du bare lige huske at den ikke opdatere E2'en. Hvis du gør brug af det eksempel jeg har skrevet opdatere E2'en 2 gange i sekundet, pga. intervallet i bunden. Hvorimod hvis du brugte en ranger ville den gøre det for dig, hvis det giver mening. Men scaled funktion er sejere end at bruge en ranger så lad være med det. -------------------- @name Base kontrol @inputs EGP:wirelink User:entity Raiddoor1:entity @outputs Printer @persist VRaiddoor1 if ( first() ) { function number entity:isFaded() { return This:getMaterial() == "sprites/heatwave" } function number wirelink:egpButton(Index:number,Player:entity) { Pos=This:egpPos(Index) Size=This:egpSize(Index)/2 return inrange(This:egpCursor(Player),Pos-Size,Pos+Size) } function void home() { EGP:egpClear() EGP:egpBox(1, vec2(256,206), vec2(700,700)) #box 1 EGP:egpBox(2, vec2(256,100), vec2(350,150)) EGP:egpColor(2,50,50,50,250) EGP:egpBox(3, vec2(256,39), vec2(350,25)) EGP:egpColor(3,0,0,0,250) EGP:egpText(8,"D"+oe()+"re", vec2(230,25)) EGP:egpSize(8,25) #box 2 EGP:egpBox(4, vec2(256,256), vec2(350,150)) EGP:egpColor(4,50,50,50,250) EGP:egpBox(5, vec2(256,195), vec2(350,25)) EGP:egpColor(5,0,0,0,250) EGP:egpText(9,"Adgang", vec2(215,180)) EGP:egpSize(9,25) #box 3 EGP:egpBox(6, vec2(256,412), vec2(350,150)) EGP:egpColor(6,50,50,50,250) EGP:egpBox(7, vec2(256,352), vec2(350,25)) EGP:egpColor(7,0,0,0,250) EGP:egpText(10,"Lockdown", vec2(215,337)) EGP:egpSize(10,25) } function doors() { EGP:egpClear() EGP:egpBox(1, vec2(256,206), vec2(700,700)) EGP:egpBox(2, vec2(256,100), vec2(350,40)) EGP:egpColor(2,50,50,50,250) EGP:egpText(9,"Raid d"+oe()+"r 1", vec2(100,90)) EGP:egpSize(9,25) EGP:egpBox(10, vec2(270,100), vec2(60,30)) EGP:egpBox(11, vec2(375,100), vec2(60,30)) EGP:egpBox(3, vec2(256,150), vec2(350,40)) EGP:egpColor(3,50,50,50,250) EGP:egpBox(4, vec2(256,200), vec2(350,40)) EGP:egpColor(4,50,50,50,250) EGP:egpBox(5, vec2(256,250), vec2(350,40)) EGP:egpColor(5,50,50,50,250) EGP:egpBox(6, vec2(256,300), vec2(350,40)) EGP:egpColor(6,50,50,50,250) EGP:egpBox(7, vec2(256,350), vec2(350,40)) EGP:egpColor(7,50,50,50,250) EGP:egpBox(8, vec2(256,400), vec2(350,40)) EGP:egpColor(8,50,50,50,250) } home() } if(EGP:egpButton(2,User)) { doors() } if( Raiddoor1:isFaded() ) { print("Doeren er aaben") } interval(500) Det er din E2, med funktionen. Det er bare ikke så smart at have et interval kørende, da det bruger mange serverresourcer når du bruger det i størrere E2'er. Hvordan er det du vil bruge E2'en? Du må jo ikke have en indicator der siger, hvis din dør er åben, da det er imod regel 3.30 Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Knudåge Besvaret April 12, 2020 Del Besvaret April 12, 2020 16 timer siden, ibex123 skrev: hvordan får jeg en e2 til at tjekke om en dør(smart door eller fading door) er åben eller om den er lukket. altså skal have en box til at være rød hvis den er åben og grøn hvis den er åben Har lavet denne e2 som du er velkommen til at bruge. Hvis du vil lave et andet design skal du nok lige lave nogen flere timers i den. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Scaled Besvaret April 12, 2020 Del Besvaret April 12, 2020 Havde sgu ikke rigtigt lige tænkt over dette, men hvis du har wired en dør som normal, burde du bare kunne skrive: @outputs Door:normal if(!Door) { print("døren er lukket") } Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts
Arkiveret
Dette emne er nu arkiveret og er lukket for yderligere svar