Hop til indhold
Stavox

[Solved] Aktie Investering


Abdi Aziz

Recommended Posts

Hey alle derude;
Jeg har valgt at lægge dette forslag op, da mig og @Dynn kom på nogle fede ideer.
Men syntes der godt kunne komme lidt input fra andres side, og ikke kun os to. 
Beskrivelse:

 

Man skal kunne tilgå et aktie marked, de aktier skal så kunne købes af jer, til en fair pris i forhold til stignings chance osv.
Jeg syntes personligt ikke selv, at det skal være 100% basseret på det rigtige marked, da det vil skabe delay, som Dynn sagde. Dette vil folk kunne misbruge, til at sælge de rigtige tidspunkter.
Aktierne skulle kunne tilgås via. f.eks. Dash. Derfra kan man se markedet, samt sin(e) egne aktier, som enten kan stige eller falde.
Det hele, i og med at det ikke er basseret på real life, skal købe på noget tilfældighed. Så den enten stiger, eller falder, på forskellige tidspunkter, med x antal %'ter. Derfor kan man ikke vide hvornår det falder / stiger.
Man skal så kunne sælge sine aktier, til enten; En anden spiller, eller til 'serveren'. 
Hvis man har en aktie, der stiger meget, kan den skabe efterspørgsel på serveren. Derfra kan man vælge den bedste handel, op i mod at man fraskriver sin(e) aktier. Man kan self også beholde dem, til de måske er mere værd, men der kan de jo også falde istedet.

Det vil skabe noget mere omløb af penge, men også en hel ny måde at bla. spille på. Det kan skabe mere rp, da der så vil være nogen der kan være "rådgiver" (Ikke at det skulle være et job i F4, men blot /job). 
Jeg syntes selv, at det kunne være fedt, med både nye former for RP, men også nye former for indtægeter, istedet for printere og weed hele tiden. 

Som sagt, kom gerne med indput! 
(Det er ikke sikkert at den kommer ind på serveren, men mere indput, viser at I er enige, så "kombardo"...)

Mvh. 
Noah / Abdi Aziz

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Arkiveret

Dette emne er nu arkiveret og er lukket for yderligere svar

Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar
×
×
  • Tilføj...

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK PÅ STAVOX.DK

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privatlivspolitik - Vilkår for brug.