Hop til indhold
Stavox

[Solved] Donation's E2'ere


keal me

Recommended Posts

Jeg syntes det kunne være mega fedt at må have donations e2'ere som fx. hjemløs.

altså  istedet for at folk skulle sende over mobile pay(og altså kigge/søge efter dit navn)

hvilket kan være ret besværligt en gang imellem.

så igen jeg syntes det kunne være mega fedt, at man måtte lave donations E2'ere, for både at gøre det nemmere at være hjemløs g nemmere at give penge til de hjemløse

Link til kommentar
Del på andre sites

41 minutter siden, Aske skrev:

Hvis du tænker realistisk så sidder en hjemløs ikke bare på gaden med en skærm der 1m x 1m hvor der står klik her for at donere penge 

hvis vi går efter at det skal være realistiske så burde de hjemløse ikke engang have en telefon/tablet.

samme om gunshops osv. rettelse (altså med 1m x1m skærm)

 

men et fint argument 🙂

Hilsen, Keal

Link til kommentar
Del på andre sites

18 minutter siden, keal me skrev:

 så burde de hjemløse ikke engang have en telefon/tablet.

Bare fordi man er hjemløs kan man da sagtens have en mobil/tablet

18 minutter siden, keal me skrev:

samme om gunshops osv.

Hvorfor skal gundealere og andre jobs ikke have det

 

Og hvis du nu er lidt doven er der mange måder man kan bruge chatten til hurtigt at sende/give penge 

 

/Credits <person> <beløb> (sender penge)

/dropmoney <beløb> (smider penge på jorden)

/give <beløb> (giver personen du kigger på penge)

/check <person> <beløb> (laver en Check til personen)

Link til kommentar
Del på andre sites

33 minutter siden, Aske skrev:

Bare fordi man er hjemløs kan man da sagtens have en mobil/tablet

Hvorfor skal gundealere og andre jobs ikke have det

 

Og hvis du nu er lidt doven er der mange måder man kan bruge chatten til hurtigt at sende/give penge 

 

/Credits <person> <beløb> (sender penge)

/dropmoney <beløb> (smider penge på jorden)

/give <beløb> (giver personen du kigger på penge)

/check <person> <beløb> (laver en Check til personen)

du snakkede om realisme og det er jo ikke realistisk at en hjemløs person har mobile pay eller at en gunshop har en 1m x 1m skærm som gør du kommer ind på mobile pay

 

Link til kommentar
Del på andre sites

3 minutter siden, keal me skrev:

du snakkede om realisme og det er jo ikke realistisk at en hjemløs person har mobile pay eller at en gunshop har en 1m x 1m skærm som gør du kommer ind på mobile pay

 

Okay så hjemløse skal ikke kunne bruge MobilePay men kun få fra folk der laver /give , /check eller /moneydrop  

 

Og at en gunshop kan bruge en skærm hvor man  betaler med MobilePay  så vidt jeg ved tager lige over 70% af alle butikker i Danmark MobilePay 

Link til kommentar
Del på andre sites

det 

1 minut siden, Aske skrev:

Okay så hjemløse skal ikke kunne bruge MobilePay men kun få fra folk der laver /give , /check eller /moneydrop  

 

Og at en gunshop kan bruge en skærm hvor man  betaler med MobilePay  så vidt jeg ved tager lige over 70% af alle butikker i Danmark MobilePay 

det er ikke så meget det med gunshop's bruger mobile pay, det er mere at de bruger en 1m x 1m skærm ( da dit originale argument var realisme).

Link til kommentar
Del på andre sites

2 minutter siden, keal me skrev:

det er ikke så meget det med gunshop's bruger mobile pay, det er mere at de bruger en 1m x 1m skærm ( da dit originale argument var realisme).

 

Så du synes ikke, at det er realistisk, at man kan vælge hvad man gerne vil købe på en touchskærm og derefter betale for det via MobilePay.

Har du nogensinde været på McDonalds? 😅

Link til kommentar
Del på andre sites

3 minutter siden, keal me skrev:

det er ikke så meget det med gunshop's bruger mobile pay, det er mere at de bruger en 1m x 1m skærm ( da dit originale argument var realisme).

 

57 minutter siden, Aske skrev:

Hvis du tænker realistisk så sidder en hjemløs ikke bare på gaden med en skærm der 1m x 1m hvor der står klik her for at donere penge 

 

Så vidt jeg kan se var  mit originale argument at det ikke gav mening at en hjemløs havde en gigantisk skærm 

Link til kommentar
Del på andre sites

jeg gad gerne se den form for gunshop du har været i/hørt om.

2 minutter siden, Houston skrev:

Så du synes ikke, at det er realistisk, at man kan vælge hvad man gerne vil købe på en touchskærm og derefter betale for det via MobilePay.

Har du nogensinde været på McDonalds? 😅

og mit problem er ikke at det skal være realistisk men bare at det kunne være dejligt at man måtte lave donations E2'er

Link til kommentar
Del på andre sites

citere 

1 time siden, Aske skrev:

Hvis du tænker realistisk så sidder en hjemløs ikke bare på gaden med en skærm der 1m x 1m hvor der står klik her for at donere penge 

 

 

og så kommer jeg med et modargument der hedder hvis du går ud fra at hjemløs skal være realistisk så skal det andet da også være realistisk

 

 

 

 

 

 

 

 

2 timer siden, keal me skrev:

Jeg syntes det kunne være mega fedt at må have donations e2'ere som fx. hjemløs.

altså  istedet for at folk skulle sende over mobile pay(og altså kigge/søge efter dit navn)

hvilket kan være ret besværligt en gang imellem.

så igen jeg syntes det kunne være mega fedt, at man måtte lave donations E2'ere, for både at gøre det nemmere at være hjemløs g nemmere at give penge til de hjemløse

det

@Aske

Link til kommentar
Del på andre sites

1 minut siden, MR.B ~ MRBIG skrev:

KUNNE MAN IKKE BARE;

lave en ting til spillere en slags QR kode på en lille ting, man kunne tage et billede af med sit kamera? Så går den ind på dit mobilepay og har sat informationerne ind?

ja det kunne man også 🙂 

Link til kommentar
Del på andre sites

3 minutter siden, keal me skrev:

 

og så kommer jeg med et modargument der hedder hvis du går ud fra at hjemløs skal være realistisk så skal det andet da også være realistisk

Så vidt jeg ved kommer et modargument ikke før det første argument

 

Forstår ikke rigtig hvad du mener

Link til kommentar
Del på andre sites

1 minut siden, keal me skrev:

@Aske prøv og kig på det jeg skrev. da jeg citerede dit argument oppe i samme kommentar du lige har citeret mig i 🙂 

 

Nu har jeg kigget igen du citerer 

1. Mit kommentar på original post 

2. Du citerer original post 

 

Problemer 

1. Citat nr 2. Kan ikke være modsvar til nr 1. 

2. Forstår ikke hvad du mente med hale sammen hænget

Link til kommentar
Del på andre sites

5 minutter siden, keal me skrev:

og så kommer jeg med et modargument der hedder hvis du går ud fra at hjemløs skal være realistisk så skal det andet da også være realistisk

 

Gunshops med store bestillingsskærme er da også realistiske. Det er hele pointen i McDonalds-referencen. 

Det er en teknologi der allerede findes - det eneste urealistiske er, hvis en hjemløs havde adgang til den selvsamme teknologi. 

Link til kommentar
Del på andre sites

1 minut siden, keal me skrev:

bare fordi teknologien findes betyder det ikke at det vil være realistisk at implementere det i en Gunshop eller lignende.

Bare fordi vi har kuren til en dødelig sygdom behøver vi ikke bruge den 

 

Kan du se meningen i det

Link til kommentar
Del på andre sites

5 minutter siden, Aske skrev:

Bare fordi vi har kuren til en dødelig sygdom behøver vi ikke bruge den 

 

Kan du se meningen i det

jeg siger det gør det ikke realistisk bare fordi teknologien findes da du ikke kan gå ned til en rigtig Gunshop og så vælge den gun du gerne gider at have på en stor skærm og så betaler med mobile pay bagefter.

@Aske

 

Link til kommentar
Del på andre sites

2 minutter siden, keal me skrev:

jeg siger det gør det ikke realistisk bare fordi teknologien findes da du ikke kan gå ned til en rigtig Gunshop og så vælge den gun du gerne gider at have på en stor skærm og så betaler med mobile pay bagefter.

@Aske

 

Så vidt jeg ved hoppe du ikke lige rundt i Danmark og hopper ind i en gunshops for der ligger jo bare en på alle gadehjørner 

Link til kommentar
Del på andre sites

42 minutter siden, Aske skrev:

Okay så hjemløse skal ikke kunne bruge MobilePay men kun få fra folk der laver /give , /check eller /moneydrop  

 

Og at en gunshop kan bruge en skærm hvor man  betaler med MobilePay  så vidt jeg ved tager lige over 70% af alle butikker i Danmark MobilePay 

@Aske

og har ikke specificeret hvilket land der snakkes om, da jeg aldrig har set en gunshop altså her i lille danmark.

Link til kommentar
Del på andre sites

3 minutter siden, keal me skrev:

bare fordi teknologien findes betyder det ikke at det vil være realistisk at implementere det i en Gunshop eller lignende.

Lad mig forsøge på så pædagogiskvis som overhovedet muligt at få dig til at se logikken. 

 

Hvis vi starter med McDonalds, har de en kæmpe kundegruppe stort set alle steder i verden. Det har de fordi, at folk skal spise mad, og folk er oftest dovne. Det giver mening, ikke?
Det betyder, at McDonalds skal ekspedere rigtig mange kunder hele tiden. Dette har de effektiviseret ved at lade kunderne ekspedere dem selv via touch-skærme (En forholdsvis gammel teknologi, hverken dig eller mig var født, da det blev opfundet.) Det er super smart, og McDonalds kan derfor koncentrere sig om at sørge for at lave mad nok til de mange mennesker.

 

Vi kigger herefter på DarkRP. Det der er vigtigt her, er at understrege, at det er en alternativ virkelighed.

I DarkRP har vi ikke behov for mad, hvad vi har behov for derimod, er våben til at beskytte os selv. Har du ikke et våben, er du pænt fucked. Får du ikke mad i virkeligheden er du ligeledes pænt fucked. Som du nok har gættet, forårsager dette at våbenbutikker i DarkRP har en kæmpe kundegruppe - alle har jo behov for et våben. Herfra gentager McDonaldshistorien sig. 

 

Hvis vi i virkeligheden havde et lige så stort behov for hele tiden at købe våben som vi har for at købe mad, ville det ikke være urealistisk at en våbenbutik indførte samme selvekspederingssystemer,

Det er en alternativ virkelighed! Det betyder ikke, at det er urealistisk for det kunne sagtens ske. Det sker dog ikke på grund af nogle interne forudsætninger - i vores tilfælde, har vi simpelthen ikke lige så stort behov for våben som man har i et computerspil.

Link til kommentar
Del på andre sites

at du siger 70% af butikker i danmark bruger mobil pay og at en gunshop hvor man kan betale med mobile pay alt i samme sætning

@Aske

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ja det har du fuldstændig ret.

men da Akses argument var realisme i forhold til den virkelige verden modargumentere jeg med ting som sker i den virkelige verden (og ved godt touch screen er gamle)

 

og jeg forstår også godt hvorfor gunshops o.s.v er som de i/på dark rp servere

@Houston

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis jeg har fået formuleret det uforståeligt kan jeg godt  forsøge det igen

 

Mit nye svar til @keal me.

 

I nutidens verden begynder flere og flere ting at blive gjort mere automatiseret og som Houston siger i hans har som eksempel

 

1. McDonalds har effektiviseret deres kasse systemer ved at bruge touch skærme til bestilling 

 

2. Bilka, ikea og andre supermarkeder har lavet betal'selv kasser hvor kunder kan scanne deres egen varer og betale for dem

 

Med de her eksempler mener jeg at de fleste i verdenen begynder at udnytte at vi hele tiden udvikler vores teknologi forståelse og bruger den i nye sammenhæng.

 

Det jeg forsøger at nå frem til er at teknologi udvikler sig og vores muligheder for at betale og bestille  udvikler sig også 

Link til kommentar
Del på andre sites

3 minutter siden, Aske skrev:

Hvis jeg har fået formuleret det uforståeligt kan jeg godt  forsøge det igen

 

Mit nye svar til @keal me.

 

I nutidens verden begynder flere og flere ting at blive gjort mere automatiseret og som Houston siger i hans har som eksempel

 

1. McDonalds har effektiviseret deres kasse systemer ved at bruge touch skærme til bestilling 

 

2. Bilka, ikea og andre supermarkeder har lavet betal'selv kasser hvor kunder kan scanne deres egen varer og betale for dem

 

Med de her eksempler mener jeg at de fleste i verdenen begynder at udnytte at vi hele tiden udvikler vores teknologi forståelse og bruger den i nye sammenhæng.

 

Det jeg forsøger at nå frem til er at teknologi udvikler sig og vores muligheder for at betale og bestille  udvikler sig også 

det har du fuldstændig ret i, men det var ikke det du sagde/skrev.

men igen du går efter den virkelige verden, ikke den alternative verden som rockford og evocity foregår i.

 

og hvis vi nu tager det som selve donations E2'en er lige som en organisation hjemmeside hvor du kan donere til de hjemløse o.s.v .

 

så det jeg prøver at sige er at du har kun brugt argumenter for tiing som sker i den virklige verden så jeg har modargumenteret med ting som sker i den virkelige verden,

men da det er som houston også siger en alternativ verden/virkelighed som rockford og evocity foregår i.

 

@Aske

 

Link til kommentar
Del på andre sites

6 minutter siden, Aske skrev:

@keal me  nu har jeg tænkt de fra siden i at det hedder RP (roleplay) hvor de forsøger at få det til at være mest muligt realistisk men du kan jo altid få den rigtige grund til hvorfor det er forbudt ved at skrive til Dynn

hvis du tror RP går ud på at være så realistisk som muligt tager du rigtig meget fejl,

da det fuldstændig kommer an på hvilken slags RP det er du referere til, da jeg selv

går til 3 forskellige slags RP ting en af dem har elver ogre o.s.v .      🙂  🙂  🙂 

Link til kommentar
Del på andre sites

Arkiveret

Dette emne er nu arkiveret og er lukket for yderligere svar

Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar
×
×
  • Tilføj...

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK PÅ STAVOX.DK

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privatlivspolitik - Vilkår for brug.