Hop til indhold
Stavox

[Solved] Diskussion omkring FearRP


Recommended Posts

Diskussion omkring FearRP

 

Nu efter mange diskussioner omkring FearRP og generelt adfærd overfor fx. politi, har vi valgt at tage denne diskussion om med jer. Hvad syntes i? Her er nogen af alle de forskellige scenarier omkring FearRP. Kom gerne med flere scenarier hvis det er muligt

 

 

Generelt omkring at skyde politiet.

  • Har man lov til at skyde, bare for at blive stoppet?
  • Har man lov til at skyde hvis de sigter med deres stungun?
  • Nogen ting at tilføje?

 

 

Generelt omkring det med at trække våben.

  • Må man trække våben, hvis politiet sigter på dig?
  • Må man trække våben under kidnap? (Under gunpoint)
  • Generelt når man går rundt på gaden og ser en med våben mod dig. Har man så lov til at skyde igen?

 

 

Hvad vil i syntes om, at folk havde synlige våben på ryggen.

  • Vil det gøre RP bedre, eftersom du nu skal til at skjule dine våben?
  • Vil det gøre politiarbejde for nemt?
  • Nogen ting at tilføje hvis det blive aktuelt?

 

Kidnap regler

  • Skal ting som fx. "Dine hænder er bundet" siges, eller bare skrives?
  • Må man kidnappe på åben gade, eller skal det gøres mere skjult?
  • Hvor går grænsen med, hvad man kan?

 

 

Jeg syntes personligt, at det er for let at skyde politiet, og generelt har det meget svært som politi. Inden man overhoved har stoppet en bil, har man fået 20 bønner i ægget. Syntes helt klart, at man skal have en samtale med dem man kører efter, istedet for bare instant at skyde på hindanden.

 

Omkring det med at trække våben generelt. Jeg syntes personligt at det er latterligt, at man bare kan trække våben når man føler sig "Truet", og syntes helt klart, at våben skulle taget lidt væk fra almindelig vandren rundt på gaden, og istedet for bruge dem under de diverse raids, eller kidnaps.

Redigeret af DetBareMads
Link til kommentar

Kidnap regler:

Ting som feks. "dine hænder er bundet" synes jeg skal siges, da det ikke er alle der læser chatten.

Må man kidnappe på åben gade: Det må man vel godt, men det kunne være sjovt at gøre så man ikke måtte.

Hvor går grænsen med, hvad man kan: Du skal jo feks. ikke få en person til at synge

 

- Bare lige mine inputs

Link til kommentar
5 hours ago, SimoN said:

Ting som feks. "dine hænder er bundet" synes jeg skal siges, da det ikke er alle der læser chatten.

Er helt fuldt enig med dig, omkring det med at alt skal siges. Folk nu til dags har binds til alt, og ser det meget forkert, at man kan skrive alt muligt til et kidnap. Jeg syntes næsten det går ind under det, med at skrive flere ting af gangen som /advert Raid/Carjack/Teamraid. Syntes at Kidnap er kidnap, og at hvis de skal gøre noget, så skal du sige det til dem.
 

5 hours ago, SimoN said:

Må man kidnappe på åben gade: Det må man vel godt, men det kunne være sjovt at gøre så man ikke måtte.

Jeg syntes også helt klart, at man skal skjule det en del mere, end det bliver nu. De få gange det nu sker i IRL, sker det jo ikke foran politiet, eller på åben gade.

Link til kommentar

Kidnap regler

  • Skal ting som fx. "Dine hænder er bundet" siges, eller bare skrives?
  • Må man kidnappe på åben gade, eller skal det gøres mere skjult?
  • Hvor går grænsen med, hvad man kan?

Jeg tænker helt klart at hvis folk skal "binde deres hænder" skal de i det mindste bruge /me "binder navn's hænder med strips" eller andet.

Tænker at der skal være noget imod at gøre det på åbem gade det, det overhovedet ikke er sandsynlig overhovedet.

 

Hvad vil i syntes om, at folk havde synlige våben på ryggen.

  • Vil det gøre RP bedre, eftersom du nu skal til at skjule dine våben?
  • Vil det gøre politiarbejde for nemt?
  • Nogen ting at tilføje hvis det blive aktuelt?

Tænker helt klart det ville være meget federe, hvis de større våben så som m4 osv ville bliver vist på ens ryg, dog skulle semi automatisk og pistoler ikke vises på ryggen.

Det vil ikke gøre det svære eller lettere for politiet på nogen måde.

 

Generelt omkring det med at trække våben.

  • Må man trække våben, hvis politiet sigter på dig?
  • Må man trække våben under kidnap? (Under gunpoint)
  • Generelt når man går rundt på gaden og ser en med våben mod dig. Har man så lov til at skyde igen?

Jeg har helt klart imod at du må trække et våben hvis politiet sigter på dig, da de allerede har deres sigtet på dig, ville de kunne nå at regere inden du overhovedet fik trukket dit eget våben.

Man skal ikke på nogen måde kunne trække et våben under kidnap i gun point, samme grund som foroven.

Tænker slet ikke at folk skal skydes fordi de går med våben, dog tænker jeg slet ikke folk skal løbe rundt med våben fremme så meget som de gør pt.

 

Generelt omkring at skyde politiet.

  • Har man lov til at skyde, bare for at blive stoppet?
  • Har man lov til at skyde hvis de sigter med deres stungun?
  • Nogen ting at tilføje?

Tænker helt klart i nogle sager er det iorden at skyde politiet hvis du bliver stoppet, dog bliver det kun hvis du er efterlyst eller at politiet har set dig med våben osv. Dog ikke fordi du bare køre for stærkt.

Tænker helt klart at du kan skyde hvis politiet har en stungun, da de altid bare kan bruge den så snart de ser et våben.

Link til kommentar

Som Maxx siger, så er der nogen der formår at bruge våben mod politiet af de mest simple årsager. Jeg synes, at rimeligheden vil blive udlignet, hvis personen, som bliver jagtet må trække våben hvis han er eftersøgt. Hvis han derimod bare er eftersat fordi han kørte for hurtigt, så synes jeg, at der skal være sær-regler 

 

Ikke eftersøgt:

  • Den kriminelle må forsøge at flygte fra politiet, (gemme sig, ell. flygte enten i bil eller til fods), men i dét hans beslutning er taget, er straffen også gået fra bøde til mulig anholdelse. Udgør han en trussel under jagten overfor fodgængere eller billister, må våben trækkes fra politiets side. Den kriminelle er derimod stadig under FearRP, så når han er stoppet, og tvunget ud af bilen, samt gunpointet må han ikke trække våben. Han skal derimod stadig have muligheden for at betale bøden - nægter han, straffes han med fængsel.
  • Sær-scenarie: Under jagten bliver den kriminelle eftersøgt, d.v.s, at han nu ikke er under FearRP ved gunpoint, og må trække våben mod politiet. Men p.g.a eftersøgningen, må politiet arrestere ham uden mulighed for betaling af bøde - (Kan først ske ved gunpoint og ikke ud fra selve eftersøgningen).

Eftersøgt:

  • Lidt ligesom sær scenariet, så må den kriminelle trække våben selvom det egentlig er under FearRP.

-

 

Link til kommentar

Generelt omkring at skyde politiet.

  • Har man lov til at skyde, bare for at blive stoppet?
  • Har man lov til at skyde hvis de sigter med deres stungun?
  • Nogen ting at tilføje?

Jeg tænker at man først har lov til at skyde hvis de har stungun fremme og giver dig bøde eller truer med arrest. For politi går rigtig rigtig tit rundt med stungun fremme for at være sikker selvom ingen har gjort noget.

 

Generelt omkring det med at trække våben.

  • Må man trække våben, hvis politiet sigter på dig?
  • Må man trække våben under kidnap? (Under gunpoint)
  • Generelt når man går rundt på gaden og ser en med våben mod dig. Har man så lov til at skyde igen?

Syntes det skal være sådan at du først må skyde den person der går rundt på gaden med en gun hvis han har sigtet direkte på dig og ikke bare svinget gunnen forbi dig

 

 

Hvad vil i syntes om, at folk havde synlige våben på ryggen.

  • Vil det gøre RP bedre, eftersom du nu skal til at skjule dine våben?
  • Vil det gøre politiarbejde for nemt?
  • Nogen ting at tilføje hvis det blive aktuelt?

Tror måske det ville gøre politiarbejde for nemt, men evt. gøre sådan at politiet har en kikkert og de skal være zoomed ind på din ryg i lidt tid og så alle dem tæt på person får en besked eller sådan noget med at en bliver kigged på i nærheden med kikkert (beskeden skal self. først komme når betjenten er igang ellers ville der komme utrolig spam og ham der bliver kigged på får den også) og at de kun kan se /få en besked om personen har ulovlige våben ( dog syntes jeg kun det skal være våben som m3 m82 m4 man kan se )

 

 

Redigeret af zarex unknown
Link til kommentar
6 hours ago, Willy said:

Som Maxx siger, så er der nogen der formår at bruge våben mod politiet af de mest simple årsager. Jeg synes, at rimeligheden vil blive udlignet, hvis personen, som bliver jagtet må trække våben hvis han er eftersøgt. Hvis han derimod bare er eftersat fordi han kørte for hurtigt, så synes jeg, at der skal være sær-regler 

 

Ikke eftersøgt:

  • Den kriminelle må forsøge at flygte fra politiet, (gemme sig, ell. flygte enten i bil eller til fods), men i dét hans beslutning er taget, er straffen også gået fra bøde til mulig anholdelse. Udgør han en trussel under jagten overfor fodgængere eller billister, må våben trækkes fra politiets side. Den kriminelle er derimod stadig under FearRP, så når han er stoppet, og tvunget ud af bilen, samt gunpointet må han ikke trække våben. Han skal derimod stadig have muligheden for at betale bøden - nægter han, straffes han med fængsel.
  • Sær-scenarie: Under jagten bliver den kriminelle eftersøgt, d.v.s, at han nu ikke er under FearRP ved gunpoint, og må trække våben mod politiet. Men p.g.a eftersøgningen, må politiet arrestere ham uden mulighed for betaling af bøde - (Kan først ske ved gunpoint og ikke ud fra selve eftersøgningen).

Eftersøgt:

  • Lidt ligesom sær scenariet, så må den kriminelle trække våben selvom det egentlig er under FearRP.

-

 

Det der er problemet med den der eftersøgt ting det er at os der har en fartmåler automatisk eftersøger personen. Det kan vi kun se når man står uden for bilen. Hvis vi sidder i vores bil kan vi ikke se om personen er eftersøgt eller ej. Men så er der det når de bliver eftersøgt og vi holder ved fartmåleren og ved præcis hvilken bil det er gælder den regl som du foreslår så eller går den under det første med at de selv skal tage beslutningen?

Link til kommentar

Men den problemstilling kan stilles ved kommunikationen i Politiet. Måske man kunne spørge om personen i det pågældende køretøj er eftersøgt - i så fald, kan du tage din forholdsregler og planlægge en fremgangsmetode på personen.

Link til kommentar
  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Hvis jeg må komme med et input ... så kan jeg slet ikke forstå mange af tingene her ... man kan sætte det op sådan her 

 

1 Skyder du en betjent hvis han stopper dig for at kører for stærk i virkeligheden (NEJ)

2 Skyder du en betjent hvis han stopper dig for at kører for stærk dog her har du begået et mord som du er wanted for . ( ja) ivertfal vær på vagt 

3 kører du overfor rødt og politiet ligger sig i røven af dig kører du så os væk i virkeligheden (Nej)

4 kommer en betjent overfor at snakke med dig og du har weed i dit hjem så skyder man ham heller ikke men man skal være på vagt!

 

Jeg vil sige gør som du ville gører i virkeligheden . og ja nu ved jeg godt der er en del af de mange spillere som ikek er specielt gamle som ville sige "JAMEN JEG VILLE SKYDE BETJENTEN VIS HAN GA MIG EN BØDE "  

 

Så jeg syntes personligt at man burde lave en regel der gør at man skal handle som man ville gører i virkeligheden ..selfølgelig skærer det ud i pap så alle forstår det 

 

Peace out :D Nicklas

Link til kommentar
14 minutes ago, Squreese said:

Jeg vil have de gamle FearRP regler tilbage, server er BROKEN uden!

Som jeg også sagde ingame, så kom med en god grund. Har lavet dette opslag til det samme. Hvis folk ikke vil give deres mening til at gøre det bedre, så er det fortsat fjernet

Link til kommentar

Altså jeg syntes også at fearprp skal sættes ind igen. Fordi så kan det jo være lige meget med at kidnappe og mug. Fordi hvis den person man mugger ikke har noget andet end et våben på sig, vil de jo altid bare prøve at skyde en og hvis han så dør, jaa så det jo bare skønt fordi han forsætter jo bare med sin rp. Og så ham der muggede har ikke andet end mindre liv og betjente i røven. Så det bliver lidt kedeligt. Tror også det vil påvirke nogen af vores faste spillere der er vant til reglerne, og er vant til at kidnappe. At de lige pludelige bliver skudt i et kidnap eller mug. Så min mening er i hvertfald at fearrp skal indsættes igen.

Link til kommentar

Mug og kidnap var alligevel en joke efter min mening. Folk løber rundt og mugger hinanden midt i byen som om der intet var galt i det. Selv med en politistyrke svarende til 20% af alle spillere er der flere mugs/kidnaps end nogen som helst andre steder.

Måske er dette bare et tegn på, at det ikke er det værd. Det endte jo alligevel med at folk blev skudt i de fleste tilfælde. Og helt ærligt, så meget tjener du heller ikke for at mugge en gang hvert femte minut.

Kidnap er mindst lige så dumt. Ingen betaler, medmindre de har rigeligt med millioner. I langt de fleste tilfælde spilder folk bare deres tid i et bur der ikke bliver set til, hvor det så ender med at de bliver skudt. Hvad godt er der ved det?

Link til kommentar
4 minutes ago, DyNATO said:

Mug og kidnap var alligevel en joke efter min mening. Folk løber rundt og mugger hinanden midt i byen som om der intet var galt i det. Selv med en politistyrke svarende til 20% af alle spillere er der flere mugs/kidnaps end nogen som helst andre steder.

Måske er dette bare et tegn på, at det ikke er det værd. Det endte jo alligevel med at folk blev skudt i de fleste tilfælde. Og helt ærligt, så meget tjener du heller ikke for at mugge en gang hvert femte minut.

Kidnap er mindst lige så dumt. Ingen betaler, medmindre de har rigeligt med millioner. I langt de fleste tilfælde spilder folk bare deres tid i et bur der ikke bliver set til, hvor det så ender med at de bliver skudt. Hvad godt er der ved det?

Fuldstændig enig. 

Link til kommentar
On 16/5/2016 at 09:40, SimoN said:

Kidnap regler:

Ting som feks. "dine hænder er bundet" synes jeg skal siges, da det ikke er alle der læser chatten.

Må man kidnappe på åben gade: Det må man vel godt, men det kunne være sjovt at gøre så man ikke måtte.

Hvor går grænsen med, hvad man kan: Du skal jo feks. ikke få en person til at synge

 

- Bare lige mine inputs

Ahahahah! 

 

Detaljen i du siger "Du kan ikke få folk til at synge" er genialt, da mig og Klovn fra AK81 altid siger vi kan bruge en god sang af dem vi har kidnapped xD 

Kan også sige at @Leonardo Synger fantastisk! (Kinda)

 

Nå men vil sige det med Våben på ryggen kunne være vildt fedt, men syntes det er noget Jimboe selv skal arbejde med så, ellers bliver det noget bugged **** 

Link til kommentar
  • 7 months later...
  • 3 weeks later...
4 timer siden, Vanja Klaus skrev:

Altså en gang blev jeg skudt af en tilfældig dude fordi jeg kiggede rundt om et hjørne i 2 sekunder i et raid og så stod han der... 

 

På 14/2/2017 den 9:03 PM , RasmusXD skrev:

Jeg synes at FearRP skal tages tilbage som den var før, Kidnap er useless uden og kan ikke bruges mere :)

 

Hvorfor bringer i dette op? xD

 

Link til kommentar

Jeg tror bare, at vi må indse, at det kan være svært at få banket ordentlig RP ind i hovederne på folk, der ser DarkRP som en virtuel version af "Politiet mod røverne", og skyder politiet ved hver chance de får. 

 

Det kan da godt være, at vi kan få de faste spillere som har spillet på serveren hver dag i fireogtyve år til at RP mere, men det vil bare ikke ændre på de "løse spillere" der vandrer til og fra forskellige spil og servere. Jeg tror godt, at vi kan forbedre RPen lidt - men vi må også acceptere, at den gamemode vi spiller er som der er.

Redigeret af Houston
Link til kommentar
6 timer siden, Marcuss skrev:

Men man kunne godt gøre det lidt mere realistisk.

 

Er fuldstændig enig med dig marcuss, men hvis man vil have det til at være "mere Real life" så tænker jeg man skal spille noget SantosRP 

Redigeret af Casper "ålen" Albaek
Link til kommentar
On 7/3/2017 at 09:20, Willy said:

 

Men det er jo trods alt DarkRP.

Ja men i sidste ende kunne man vel også kalde det Cops and Robbers.  Altså fearrp ville virkelig gøre noget for rper, personligt elsker jeg at rp som betjent på servere hvor man ikke bliver skudt over en 500 $ bøde. Det er en af grundene til at jeg selv gik over til Arma 3, folk skyder dig ikke over en lille bøde, nogen vælger at flygte fair nok så får de en times fængsel. Altså grunden til folk er så ligeglade og ikke værdsætter deres liv er fordi de ikke ligefrem har noget at miste. Våben er billige, bøder skal være reslistiske (små) selvom man hurtigt tjener et par millioner.

Altså > folk har intet at miste, folk er ligeglade.

On 7/3/2017 at 15:34, Casper "ålen" Albaek said:

 

Er fuldstændig enig med dig marcuss, men hvis man vil have det til at være "mere Real life" så tænker jeg man skal spille noget SantosRP 

Gamemoden kan være lige meget uden de rette regler finder du stadig ikke rpen

Link til kommentar
3 minutter siden, Alex skrev:

Ja men i sidste ende kunne man vel også kalde det Cops and Robbers.  Altså fearrp ville virkelig gøre noget for rper, personligt elsker jeg at rp som betjent på servere hvor man ikke bliver skudt over en 500 $ bøde. Det er en af grundene til at jeg selv gik over til Arma 3, folk skyder dig ikke over en lille bøde, nogen vælger at flygte fair nok så får de en times fængsel. Altså grunden til folk er så ligeglade og ikke værdsætter deres liv er fordi de ikke ligefrem har noget at miste. Våben er billige, bøder skal være reslistiske (små) selvom man hurtigt tjener et par millioner.

Altså > folk har intet at miste, folk er ligeglade.

Gamemoden kan være lige meget uden de rette regler finder du stadig ikke rpen

 

Hvis gamemoden er ligemeget,  så kan man jo bare need for speed RP? Det er jo "kun" politi og drivere/kørere

Link til kommentar
3 minutes ago, Casper "ålen" Albaek said:

 

Hvis gamemoden er ligemeget,  så kan man jo bare need for speed RP? Det er jo "kun" politi og drivere/kørere

Tror ikke helt du forstod hvad jeg mente lad mig omformulere det

"LifeRP-Gamemoden" kan være ligemeget, har set PERP og SantosRP servere som tog det mindre seriøst end darkrp servere.

Link til kommentar
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar
×
×
  • Tilføj...

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK PÅ STAVOX.DK

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privatlivspolitik - Vilkår for brug.