Hop til indhold
Stavox

[Solved] Tilføj flere detaljierede regler


kurt kong

Recommended Posts

Dette er ikke en staffklage på nogen måde og jeg vil derfor ikke nævne navne på nogen staffs.

 

Jeg spillede som politi og var sammen med min makker ved en base. Porten ved basen var åben og vi gik derfor ind for at kigge. Efter vi havde kigget der lidt opdagede vi nogle printere hvor jeg efter lavede warrant og smadrede printerne. Vi bliver efter sendt i case fordi de mener at vi har brudt regel nr. 2 ved politi som lyder=2.Du må kun warrant folk hvis du har set de har printere, ulovlige våben eller taget folk som gidsel mm..

 

Dem der havde basen mente at vi ikke havde nogen grund til at lave warrant for hvordan skulle vi vide at de havde printere. Vi forklarer så at døren var åben og at vi af ren nysgerighed gik derind. Det får vi så at vide af admin at vi heller ikke må. Vi spørger så admin om at henvise til den regel som siger at vi ikke må gå ind i folks baser hvis døren er åben. (der var heller ikke noget byggerskilt, KOS skilt eller bare et skilt hvor der stod "privat område" eller lign.) Admin sagde at det gik ind under regel 1.2 som siger at man skal bruge sin sunde fornuft. Der var heldigvis ingen der fik jail eller ban. 

 

Hvad jeg vil have tilføjet: Problemet ved situationen er at hvis der var en regel der hed "x.x= Man må ikke tilfældigt trænge sig ind på andres baser, kun hvis der er en grund til det eller at man har fået lov" Havde situationen ikke været sket. Jeg synes at det er træls at hvis man har gjort noget som admin mener er forkert at admin enden ikke kan henvise sig frem til reglen der siger at det er forkert eller kun bruger reglen 1.2 som regel for hvad man har gjort forkert. Jeg hader altid når Admins henviser sig til regel 1.2 for jeg ender tit op med ikke engang at vide hvad det er jeg har gjort forkert. Jeg læser tit reglerne igennem da jeg gerne vil have den bedste RP-oplevelse og det er træls når "usynlige regler" som denne kommer til at give mig ban/jail selvom jeg ville have kunnet undgå at bryde den hvis den bare havde stået sammen med de andre regler.

 

Situationen kan selvfølgelig godt hænge sammen med at bruge sin sunde fornuft (1.2) for hvorfor skulle vi gå ind i en kæmpe sort bygning uden grund? (som admin og dem der havde lavet basen også sagde)=

  1. Vi vidste ikke at det var en base for som sagt stod det ingen steder og der var hverken KOS eller privat område skilte.
  2. Argumentet kunne også bruges på butikker? Man kunne tro at en bygning var en butik og derfor komme til at gå ind i den.
  3. Porten var åben og stedet virkede meget velkommende + at stedet hvor basen var i virkeligheden var en mekanikers værksted.

 

Dette gælder ikke kun denne situation. Jeg har haft mange situationer hvor jeg er blevet taget af en admin og henvist til regel 1.2 fordi jeg åbenbart havde brudt noget som ikke kunne henvises til en specifik regel. Det kan godt være at man måske abuser systemet på en måde som mods og admins ikke har set før og derfor henviser til 1.2 men når man ligesom mig kommer i admin case i 10 min. fordi man har brudt en regel som ikke står ved de andre regler synes jeg at man burde skrive reglen ned efter disse situationer. Jeg har skam ikke noget imod admins for de gør bare deres arbejde. Men hvis disse regler bare havde stået der med de andre havde de måske hellere brugt tiden på folk der bliver rdmet eller cdmet for hvis reglen havde stået der tror jeg ikke at jeg og mange andre ville have havnet i disse situationer.

 

Tak fordi du læste mit forslag 😊

 

TL:DR= Tilføj mindre regler som ikke står sammen med de andre regler så man slipper for at havne i Admin case.


Link til kommentar
Del på andre sites

Prøv lige at læse mit forslag igen 😉 vi vidste ikke at det var et hus... Jeg troede (som sagt) at det var en butik eller en mekaniker. Og nej jeg vil ikke have at admins skal skære reglerne ud i pap. Og at du bruger "virkeligheden" som et eksempel. Selv i jeres egen trailer siger i at man tager rollen som en anden person. Nej jeg ville ikke gå ind i et tilfældigt hus i virkeligheden. Men personen som jeg roleplayer som ville måske ??? OG hvis det så er at man ikke må det synes jeg at det skal stå i jeres regler sådan at jeg ikke laver fejlen igen... Jeg dømmer INGEN og vil egentlig bare have en bedre RP oplevelse inde på serveren. 

 

Prøv lige næste gang at læse mit forslag inden du spiller smart og tager ting jeg siger ud af kontekst 🙂

Link til kommentar
Del på andre sites

Som politibetjent er du underlagt politiloven som du kan læse på politiets hjemmeside via tabletten. Det er ikke en regel, det er en RP-lov, som vi har implementeret for at skabe retningslinjer for, hvad man må og ikke må som politibetjent. Hvis jeg husker helt rigtigt, så står der også, at du skal have en ransagningskendelse for at tilgå andre spilleres baser eller huse, medmindre de har foretaget noget kriminelt og søger tilflugt i huset. Så må du godt rende med ind.

 

Men læs loven. Så tror jeg mange af dine spørgsmål måske bliver besvaret.

Link til kommentar
Del på andre sites

Lige nu, Noah skrev:

Henvis gerne til reglen for jeg kan ikke finde den nogen steder 🙂

 

Det er ikke en regel vi har stående under "regler". Den står som en lov som du er underlagt som politibetjent. Det er for at skabe retningslinjer for betjentene, så der er et grundlag til fx, demotions.

 

Læs loven via tabletten.

Link til kommentar
Del på andre sites

Okay. Det er nu også lang tid siden at jeg havde været på serveren så jeg vidste ikke rigtigt hvordan politiappen virkede... Jeg mener dog stadig at det er ringe at ingen ved min admincase igår kunne henvise sig til den regel og at staff directoren gør det for dem på et forum... 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Arkiveret

Dette emne er nu arkiveret og er lukket for yderligere svar

Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar
×
×
  • Tilføj...

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK PÅ STAVOX.DK

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privatlivspolitik - Vilkår for brug.