Hop til indhold
Stavox

[Solved] Tilføjelse til E2 (PlaceHolder næsten functions)


Jan T

Recommended Posts

Lige nu er E2 meget brugeligt, men der er stadigvæk store ops begrænsninger så derfor kunne det være dejligt at tilføje en ting der lod os skippe noget kode. Jeg ved du kan lave en function og så køre over den kode 1 gang, men ville det ikke være nemmere bare at have nogen placeholders i koden og så kunne sprænge til dem ved events som du bestemmer?

 

F.EKS.

@name E2 Eksempel

if (chatclk(owner())&&lastsaid()=="Jeg hedder Jan!") { e2PlaceHolder("PlaceHolder") }
if (chatclk(owner())&&lastsaid()=="Jeg hedder ikke Jan!") { e2PlaceHolder("PlaceHolder2") }
if (chatclk(owner()){e2PlaceHolder("PlaceHolder3")}
exit()

:PlaceHolder2
print("Det er Løgn.")
exit()

:PlaceHolder
print("Det er korrekt.")
exit()

:PlaceHolder3
print("Jeg ved ikke hvad du prøver at fortælle mig)
## Jeg tror det her er E2
for (I=1, players:count()){
	print(players[I,player]:name() + " er en spiller!")      
}
exit()

 

 

 

 

Nu er jeg meget ked af hvis syntaksen i e2en er forkert, det er et stykke tid siden jeg har lavet e2. Men tænkte det ville hjælpe en del hvis der lige hurtigt blev sat noget sammen så du kan vælge at køre bestemte dele af e2en, i stedet for at skulle køre den hele igennem hele tiden.

 

Eksemplet ovenover er ikke helt brugbart da print ikke er krævende, men hvis der skulle hundrede linjer kode ville det være nemmere at process noget af det i stedet for det hele. Lige nu er If statements nogenlunde the samme, men jeg tænker at det her kunne blive brugt meget kreativt. Eksemplet er mere sådan en henviser for at det skal være brugbart er der brug for meget mere kode man kan køre igennem.

 

Til alle jer E2 elskere, lad os håbe Dynato ser på det som noget brugbart og ikke noget værre lort. Hvis det tager på serveren mere end at løbe hele koden igennem så bare afslut forslaget.

 

Men jeg tænker at sprænge en del af koden over vel er meget praktisk.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg tror, at arbejdet i at lave de "placeholder" du snakker om, er for stort kontra udbyttet. 

Funktioner har stort set samme funktion, og de skal alle sammen kun laves én gang, før de kan køres på kommando, og spare serveren for udnødvendig ressourceforbrug. 

Jeg kan ellers godt se pointen i det du siger, så jeg forholder mig neutral :) 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month later...

Arkiveret

Dette emne er nu arkiveret og er lukket for yderligere svar

Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar
×
×
  • Tilføj...

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK PÅ STAVOX.DK

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privatlivspolitik - Vilkår for brug.