Hop til indhold
Stavox

Dårlige fps?


Wang Chang

Recommended Posts

20 minutter siden, Store skrev:

Det er bare selve Garrys mod der er problemet, det er jo et meget gammelt spil.

Det kan godt være det er gammelt og dårligt optimeret, men der er stadig ting som kan give lige 20-30 fps mere.

Link til kommentar
Del på andre sites

3 minutter siden, Aske skrev:

Det kan godt være det er gammelt og dårligt optimeret, men der er stadig ting som kan give lige 20-30 fps mere.

Hvis du ved hvad der kan hjælpe på fps kan du så ikke skrive det?

 

Så kan det være at det hjælper @Wang Chang og andre spillere nemlig.

Link til kommentar
Del på andre sites

33 minutter siden, Store skrev:

Hvis du ved hvad der kan hjælpe på fps kan du så ikke skrive det?

Godt tænkt.

Ting jeg tidligere har brugt til at få bedre fps:

  • Lade vær med at render skygger (r_shadows 0) - Kan give bedre fps i nogle tilfælde.
  • Køre Gmod i enten full-screen eller windows - Bordeless windowed kan fjerne nogle fps i få tilfælde.
  • Det kan give lidt dårligere udseende at ændre på ens Anti Aliasing settings. Men de forskellige ting ligger her under:
    • mat_antialias 0 - Detter fjerner anti alias fra alle materials. Det giver cirka 20 fps men dit spil kan time ud når du ændrer det.
    • Ændre dine generelle anti alias settings under: Settings -> Video -> Avanceret/Advanced -> Anti alias mode -> og vælg None

 

Der kommer nok flere ting på hen af vejen når jeg husker hvad de forskellige commands er.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg kiggede lidt rundt på nettet, da jeg ikke kunne forstå at jeg kun kørte 30-40 fps på serveren, når jeg har rimelige specs.

 

Jeg fandt en masse stuff, men har samlet lidt af de ting, som jeg syntes har bedst performance, som ihvertfald har virket for mig.

 

-dxlevel 90 -useforcedmparms -noforcemaccel -noforcemspd -console -novid +cl_cmdrate 100 +myinfo_bytes 2000 +cl_updaterate 101 +rate 30000 +r_hunkalloclightmaps 0

^^ Skriv dette i startparametrene.

billede.png.20b31ff63283650b95b11f737132eb37.png

billede.png.ac85546ea8be154683f6c9b10a1898cc.png

 

Tror muligvis at der er en knap der hedder angiv startparametre, hvis man ikke bruger skin til Steam, men er ikke sikker.

 

En anden ting der hjalp mig super meget, var at sætte skærmen i fuld skærm, fremfor borderless, da ethvert overlay på spillet vil dæmpe din FPS markant. Som @Aske siger, kan shadows også være med til det, men der reddede jeg kun et par frames.

 

Sørg for at Multicore rendering er til.

 

Dette er mine indstillinger inde på avanceret video i gmod, hvis det kan hjælpe;

billede.png.e6761e16f464da2bab0326b4897f8cb1.png

Link til kommentar
Del på andre sites

Arkiveret

Dette emne er nu arkiveret og er lukket for yderligere svar

×
×
  • Tilføj...

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK PÅ STAVOX.DK

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privatlivspolitik - Vilkår for brug.