Hop til indhold
Stavox

[Solved] et retssystem.


Chutney☢

Recommended Posts

Hej.

 

For mig elsker jeg roleplay, og vil gerne have så meget af det som overhovedet muligt! Derfor tænker jeg, at det kunne være sjovt, at istedet for at politiet bare arrestere hvem de vil, at det skulle igennem et demokratisk system. Der er også en retssal i Nexus på en af etagerne. Jeg tænker det skulle funger sådan jer:

 

- Der kommer 2 nye jobs. Advokat, og en dommer. Der ville kunne være 2 advokater, og 1 dommer. En forsvars, og anklagende advokat (Hvis man ville kunne det være hver sit job)

- Hvis der er 1 dommer på og 2 advokat, ville politiets arrest stav ikke fungere som normalt. Når man arresterede nogen, ville man blive sendt til et varetægtsfængsel, istedet for det normale, indtil retssagen fandt sted. Hvis en af de tre jobs ikke er i brug, ville man blive sendt til det normale fængsel, ligesom det fungere normalt.

- Når en blev varetægtsfængslet, ville dommeren, og advokaterne få en lille notifikation.

- Man kunne også implementere retssage, der kunne fungere imellem 2 borgere (Alle jobs).

- Hvis det er en arrest retssag, og PD vandt sagen, ville personen blive sendt i fængsel. Hvis den anklagede vandt, ville personen få en vinder sum, af PD (genererede penge)

- Hvis det er en retssag mellem 2 borgere, så ville taberen af sagen, skulle give vinderen en vinder sum. Hvis taberen nægter, kunne de fængsles.

- For at gøre retssystemet mere vigtigt, kunne fængselstiden sættes op, for hver gang der er en dommet og 2 advokater på. Dette giver et intiativ for den anklagede, at tage det seriøst for ikke at blive fængslet. Dette kunne være 10 - 15 min. Hvis jobsne ikke er på og arrest staven virker som normalt, ville fængselstiden sættes ned igen, til det normale 250 sek. (Eller hvor meget det nu normalt er)

 

Selvfølgelig må der gerne laves om på min ide. Dette er bare hvad jeg synes kunne være fedt. Der er også bare en ide ^_^

 

Mvh

 

Chutney

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

4 minutes ago, Jan T said:

Der er nogen ulemper til dommer derinde.

Kan godt se det, men hvos det blev tweaked lidt kunne det gå hen og blive fedr ifølge mig. Hell Hvis de kan gøre i IRL, kan vi også ;) Sjoct nok ledte jeg efter nogen der allerede havde skrevet det, men fandt ingen. Håber ikke det gør for meget der er 2 af nogenlunde samme post ...

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg tror det ville blive for meget, hvis man skulle op i en retsag som måske tog 5 minutter, og man så tabte. Det ville blive til omkring 10 minutter spildt på ingenting, som måske er lige i overkanten.

 

Super godt formuleret

Link til kommentar
Del på andre sites

1 hour ago, SimoNe said:

Jeg tror det ville blive for meget, hvis man skulle op i en retsag som måske tog 5 minutter, og man så tabte. Det ville blive til omkring 10 minutter spildt på ingenting, som måske er lige i overkanten.

 

Super godt formuleret

Det er derfor, det kun ville spille ind, hvis de jobs er i brug. Så er det ikke hver gang, man skal op i retten, men en sjælden gang. På den måde, ville det være mere spændene, for dem i retssagen, siden det ikke er hvergang, som ville blive kedeligt i længde. Det kan også godt være det bare er mig, der synes det sr spændene, siden jeg er meget interesseret i politik.

Link til kommentar
Del på andre sites

Arkiveret

Dette emne er nu arkiveret og er lukket for yderligere svar

Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar
×
×
  • Tilføj...

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK PÅ STAVOX.DK

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privatlivspolitik - Vilkår for brug.