Hop til indhold
Stavox

ye - Kanye West


Reyn

Recommended Posts

Da jeg kedede mig lidt lavede jeg et album review af ye Kanye west's nyeste album so yeah let's start. 

 

I Thought About Killing You

Første og nok vigtigste sang i albummet. Denne her sang er ikke nr 1 i albummet ved et uheld. 

Sangen i sig selv kan lyde  deprimerende i starten, idet han siger “I love myself way more than I love you. And I think about killing myself”. Budskabet i sangen er dog noget helt andet end man skulle tro og er relateret til album coveret. 

Kanye West har Bipolar Disorder, som man også kan se et eksempel på i album coveret: “I hate being Bi-Polar. It’s awesome”. 

God produceret sang med Francis and The Lights, med et godt beat mens han snakker og et lidt mere opløftende beat i hans eneste vers i sangen. 
Der er et godt budskab  i sangen, hvor han både kommer ind på sin sindstilstand og ytringsfriheden, som han har snakket så meget om 

7 ud af 10 ️ For et godt budskab, en god måde at starte albummet og dejlig brug af autotune, der bringer minder om the old Kanye.

 

Yikes 

Sangen starter med tanker om TLOP. Samme flow some “Wolves”, men en del mere dystert budskab. 

Kanye kommer ind på hans afhængighed af stoffer her, hvor han igen giver os indsigt i hans tanker mens han var på stofferne. Han var bange for sig selv. 

Godt anderledes beat i baggrunden fra Kanye, men budskabet er det eneste nye. Flowet minder rigtig meget om Wolves, som er rigtig vigtigt for Kanyes fremtid, som jeg kommer ind på senere. 

7 ud af 10

 

All Mine

Perfekt valg af Valee i denne her sang. Perfekt til den der “1-2 1-2” beat, der kører i omkvædet hver gang, der passer så godt til Valee’s sound. Godt valg af Kanye . 

Her kommer han med blandt andet kommentarer om, at han godt kunne finde på at være sin kone utro(?). 

Kanye prikker i denne her sang til Nike til slut med “Ayy, if you driving 'round in some Dri-Fit
Ayy, I'ma think that you the type to dry snitch”

Perfekt valg af feature med Valee, sindssyg slutning med ændring i beat da han snakker om Nike, alt i alt en god sang. 

9 ud af 10

 

Wouldn’t Leave

Bedste ved sangen: “And I know you wouldn’t leave”. Det giver sangen den soulfoulness som Kanye tydeligvis er gået efter i albummet. 

Ydermere er hans 2. Vers fyldt med gode rim allerede i de første 4 bars, hvor han kommer ind på det faktum, at folk synes han er sindssyg og bør indlægges. 

Han lægger meget vægt på, at hans kone er ham loyal, i modsætning til hvad medierne har fremstillet det som ofte. 

Alt i alt en god sang med en god soul følelse, hvor man får indsigt i Kanyes tanker om den hetz, der har været mod ham.

8 ud af 10
  
Make No Mistake

En mulig forsmag på Kanye’s album med Kid Cudi? 

En meget soulful sang med et godt produced beat fra Kanye og hans hold. 

For at forsvare Pusha T i hans beef siger Kanye blandt andet:  “Truth told, I like you, too bold to type you, Too rich to fight you, calm down, you light skin!” Der tydeligvis referer til Drake, der er lightskin. 

Jeg føler sangen er præcis hvad Kanye er gået efter i det her album med soulfulness og på samme tid bruger han denne her nye Sound på at daske ud efter Drake (daske, ikke slå. Da han også siger “truth told I Like you”)

7 ud af 10 ️ 

 

Ghost Town 

Titlen, føler jeg, referer til Kanye og Cudi’s Kids See Ghosts. 

Sangen starter ud med præcis hvad Kanye vil have ud af albummet. En gammel lydfil af Shirley Ann Lee. En gammel soul sanger fra 60’erne, der synger “some day”. 

Herefter går vi over til nogle meget soulful bars af John Legend, Kid Cudi og Kanye ham selv over et beat, der minder meget om noget fra TLOP. 

Slutningen af sangen indeholder igen et vigtigt budskab, et jeg altid har været tilhænger af. Folk, der skærer i sig selv, skærer ikke i sig selv for at gøre skade på sig selv. Når man har meget svær depression, så føler man sig tom. Derfor skærer man i sig selv for at kunne føle sig “i live” og føle noget igen.

Godt beat, godt flow, gode features med en helt perfekt John Legend i starten. Det sidste trækker det rigtig meget ned for mig, da det bliver for gentagende og langtrukket. 

7 ud af 10 ️ 

 

Violent Crimes

Starten minder igen meget om TLOP, indtil beatet starter ved Kanyes vers. Så hører vi det nye Kanye går efter. 

“Niggas is pimps, niggas is players, 'til niggas have daughters.” Er et godt resume af sangen. Kanye har dedikeret en sang til sine døtre og snakker om han vil have dem til at være succesfulde som Nicki Minaj. 

Sangen slutter også med en Voicemail af Nicki, der egentlig giver Kanye ideen til “I hope she like Nicki, I'll make her a monster, Not having ménages, I'm just being silly”

TLOP minder og endnu en sang med budskaber og bars fra Kanye selv. Godt valg af features. Fantastisk at starte OG slutte hans vers med “Niggas is pimps, niggas is players, 'til niggas have daughters”. 

Minder meget om J Coles “Girl, your daddy was a real nigga, not 'cause he was cold, Not because he was the first, To get some pussy twelve years old [...] Not because he screamed, "Fuck the law", Although that was true. Your Daddy was a Real Nigga Cause He loved you” klassisk linje, der sent vil blive glemt. Samme som Kanyes. 

7 ud af 10

Alt i alt er albummet præcis hvad Kanye gik efter. En mere soulful sound og stadig beats som TLOP i nogle af hans sange. 

Folk forventede nok sange som hans gamle albums, men det kan i lige så godt glemme nu. That’s the old Kanye. Han er kommet videre og har fundet sig selv i noget nyt. Det er ikke fair at sige, at albummet er trash fordi man forventer den gamle Kanye. 

Kids See Ghosts bliver nok også ikke som hans gamle albums, så forbered jer på den nye Kanye. 

Albummet har gode budskaber og den gode soulful følelse. Man får en indsigt i Kanyes tænker gennem hele albummet. 

7.5 ud af 10 ️ 

 

Hvad er jeres meninger omkring albummet? 

TLOP= The Life Of Pablo

Hvis folk godt kan lide det her kan jeg godt lave det til releases fremover, hvis jeg gider 

My-YE-cover (1).png

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har mixed feeling omkring Kanye. Jeg var selv ikke fan af Life of Pablo, dog syntes jeg at 808s and Heartbreak er et af de bedste albums jeg nogensinde har hørt. 
Er ikke helt fan af den nye kanye, men stadig fint musik.

Link til kommentar
Del på andre sites

28 minutter siden, Vito skrev:

Jeg har mixed feeling omkring Kanye. Jeg var selv ikke fan af Life of Pablo, dog syntes jeg at 808s and Heartbreak er et af de bedste albums jeg nogensinde har hørt. 
Er ikke helt fan af den nye kanye, men stadig fint musik.

I agree, TLOP var heller ikke et af mine yndlings albums men jeg lagde dog mærke til nogle paralleller i mellem de to. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Arkiveret

Dette emne er nu arkiveret og er lukket for yderligere svar

×
×
  • Tilføj...

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK PÅ STAVOX.DK

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privatlivspolitik - Vilkår for brug.