Hop til indhold
Stavox

Guide til at lave en god staff ansøgning


Emoyly

Recommended Posts

Guide til at lave en god staff ansøgning.

Dette er en guide, til hvordan du laver den smukkeste, bedste og sejeste staff ansøgning. Med denne guide, vil du med garanti måske næsten blive accepteret.
Det skal siges, at der ingen ’regler’ er for hvordan du skal lave din ansøgning, og at dette blot er tips.
Jeg vil rigtig gerne høre din mening om denne guide så skriv endelig nedenunder, hvad du synes om den.

 

Hvad kræver det at blive staff?

Der er ingen faste krav. Det kan dog hjælpe hvis du opfylder flere af de nedenstående punkter.

  • Du har omkring 75+ timer på serveren. Dette er på ingen noget som der er krævet, men det hjælper dig en hel del, hvis du har okay med onlinetid.
  • Du har ikke brudt en regel indenfor seneste måned. (Et enkelt car ban skader ikke rigtigt, men jo færre straffe, jo større chance.)
  • Du er moden, og helst ikke alt for ung. Der er selvfølgeligt intet alderskrav, for hvad der skal til for at være staff, men det hjælper dog en del, hvis du i det mindste er over 12.
  • Du kalder ikke admin på ligegyldige ting. Hvis du er en af den slags personer, der kalder admin over alting og ingenting, er din chance betydeligt lavere for at komme ind. Vi gider simpelthen ikke folk der tuder over alt.
  • Du har en god attitude i cases. Hvis du opfører dig flabet, eller på andre måder udviser en negativ attitude, vil din chancer også blive meget nedsatte.
  • Lad være med at være et røvhul. Hvis du er en person der opfører sig som et røvhul, overfor staff eller andre spillere, er din chance nok lige omkring nul. Vær venlig og imødekommende, og tal pænt til andre mennesker.

 

Hvordan skriver jeg en god ansøgning?

Dette er lidt opdelt, da der er flere forskellige ting vi kigger efter.
Følger du dette, samt de ovenstående råd, har du en meget god chance for at blive staff.

Grammatik

Dette siger sig selv, men det ser altså bare mere professionelt ud, hvis du staver ordentligt. Hvis der er et par stavefejl her og der, gør det ikke noget, men hvis du staver værre end et børnehavebarn, så har du nok en betydeligt lavere chance. Punktummer og kommaer hjælper altid, men selvom du ikke er den bedste, så går det sgu nok. Bare lad være med at være et børnehavebarn.

Længde på ansøgning

Vi forventer altid at folk bruger tid på deres ansøgninger. Hvis din ansøgning er kort, så bliver du højest sandsynligt afslået på det grundlag. Hvis man ikke gider at bruge tid på sin ansøgning, fremstår det heller ikke som om at man gider at bruge tid på ordentligt staff arbejde.

Der er ingen der siger, at du skal skrive en roman, men vi foretrækker selvfølgeligt personer der viser, at de rent faktisk er interesserede i, at være staff.

Formatering og opstilling

Hvis din ansøgning er pænt opstillet, og generelt ser pæn ud, er dine chancer meget meget større. At du gider at bruge tid på at lave din ansøgning pæn, viser os igen, at du er interesseret i at være staff.

Først og fremmest, er det vigtigt at din ansøgning ikke er fyldt med ligegyldige ting. Dette kan f.eks være en masse mellemrum mellem linjer, som mange bruger, da det får ansøgningen til at se længere ud. Men vi er ikke helt dumme, så vi kan altså godt se at den rent faktisk er kort, uanset hvor mange mellemrum du indsætter.

En anden meget vigtig ting er at gøre brug af formatering. Dette kan være at lave din tekst understreget, fed, kursiv eller måske endda ændre størrelsen, alt efter hvad du forsøger at fortælle.
Dette kan være lidt svært at forklare, hvordan dette bedst bruges, så her er et par eksempler.
Selvfølgeligt skal du lade være med at kopiere disse, men de er meget gode til at fremvise forskellige måder at formatere og skrive på.

 

Eksempel 1:

 

hqL9C7e.png

Her er Supremes første ansøgning. I denne kan vi se, at han har valgt at bruge større og fed tekst, til at understrege hvad der er spørgsmål. Man kan også bide mærke i, at han har brugt forskellige linjeafstande, alt efter hvad der hænger sammen, og hvad der ikke gør.
Læg også mærke til, at der står rigtigt meget, men at det ikke er spredt ud, og i stedet står meget kompakt. 

 

Eksempel 2:

VNMUbYX.png

Her er en anden gammel staffs ansøgning, MadsKC. I denne kan man se mange af de samme teknikker, som brugt i Supremes. F.eks. har han brugt fed skrift til at understrege selve skabelonen. Han har også tilføjet en fin lille oversigt over hvor lang tid han kan være på, hvilket altid er en fin ting, hvis de er pæne som her. Der er mange der bare indsætter et skoleskema, eller skriver en helvedes masse om hvordan de har forskellige sengetider, alt efter om de er hos deres mor eller far. Et fint lille skema som her, er klart at foretrække.

 

Afsluttende noter

Nu har du så alle værktøjerne, til at lave en pæn ansøgning. Så er det bare at vente på, at vi åbner staff ansøgningerne næste gang. Og hvis du bare følger denne guide, har du nok en rigtig fin chance for at blive staff. Igen vil jeg gerne understrege, at eksempler ikke bare skal kopieres, og at der ikke er nogle faste krav, for hvad der skal til.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Tror det problem på den måde de nye staff ansøninger sættes op på i dag er anderledes end den gang man kunne sætte op sådan, så det er meget forskelligt igen hvordan du gør det, men hvis man sætter den op som Mads's staff ansøning, så skal man jo ind og rette.

 

Siger ikke der noget galt i det, men ja, det bare lige for at tilføje det ;)

 

Men ellers fed gudie du har lavet, den giver et godt indblik i hvad man skal sætte meget, og lidt fukos på :)

 

- Kenny

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Jeg fortæller at arbejde på den i word eller andre skrive programmer det kan give et godt "kick".

Jeg brugte word på min ansøgning.

MEN husk det kan komme til at se grimt ud vis du laver om på layout så lad vær med det bare copy paste skabelonen ind og så er du god to go

Link til kommentar
Del på andre sites

På 5/26/2017 den 1:27 AM , Lalle skrev:

Jeg fortæller at arbejde på den i word eller andre skrive programmer det kan give et godt "kick".

Jeg brugte word på min ansøgning.

MEN husk det kan komme til at se grimt ud vis du laver om på layout så lad vær med det bare copy paste skabelonen ind og så er du god to go

 

Google Docs virker også fint, hvis man nu har flere computere :_) 
Men fin lille guide 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month later...

Arkiveret

Dette emne er nu arkiveret og er lukket for yderligere svar

×
×
  • Tilføj...

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK PÅ STAVOX.DK

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privatlivspolitik - Vilkår for brug.