Hop til indhold
Stavox

[Solved] Generelle problemer med RP - af Mads Kirkegaard


Jwztein

Recommended Posts

Kære allesammen, jeg har nu ligget i min seng i lidt tid; hvilket har givet mig god tid til at tænke over vores RP på Stavox. 

(Jeg vil nedenunder skrive nogle problemer, som jeg oplever tit.)

 

-  "Jeg kalder på admin!"

For at forklare problematikken i dette problem, opstiller vi nu en situation; vi har Paki som er bad guy og BoostedAnimal som er good guy. (bemærk, dette er kun et eksempel; ikke en rigtig hændelse).

 

Paki kører rundt i sin bil og leder efter et sted at bo. Paki ser på sit eventyr rundt på mappet en spiller som han kan mugge. Paki finder endelig frem til et offer, som er BoostedAnimal (Boosted er lige ved siden af sin egen bil).

 

Paki hopper ud af bilen for at spørge Boosted om hjælp og Boosted hopper lige i fælden; Paki har nu startet sit mug, og Boosted skal lystre! MEN!

Boosted vælger at hoppe ind i sin bil og flygte fra Paki; det er Paki selvfølgelig ikke tilfreds med, så han skriger efter Boosted "Jeg kalder på admin, det er failRP!"

 

Nu har Paki så kaldt på staff's assistance, hvilket både ødelægger BoostedAnimal' RP og spilder staff's tid. 

Paki mener at det er failRP at det ikke lige gik som han ville have det og at hans offer slap væk.

 

Min pointe er: ALT er ikke failRP bare fordi det ikke går som DU vil have det.

 

 

- Hvornår taler man grimt?  (Skrevet af @DetBareMads)

 

Jeg har oplevet både i cases, men også på mig selv at man bliver arrestet for at sige f.eks "Fuck nu af". I det fleste tilfælde er der en grund til at sige det, og føler ikke der er grund til at skyde eller for den sags skyld arreste for det.

 

Her er flere eksempler på ting som folk bliver arrestet for

  • "Gider i og gå fucking væk"
  • "Fuck dig"
  • "Det her er fucking lort"

Mange af de ting indholder som sagt "fuck" men syntes stadig ikke der er grund til at blive skudt på grund af det.

 

Kom med jeres mening omkring dette!

 

- Firkantet RP

 

Jeg føler at RP er blevet firkantet; som @DetBareMads har skrevet i en tidligere topic :

 

Quote

"Hvad er RP endelig? Er det en by i Rusland? Hvor er det? Det er hverfald ikke til at finde in-game for tiden. Hvor bliver alt det kreative af. Syntes flere og flere bare køre straight efter reglerne, og ikke spor andet, hvor måske er lidt sjovere og faktisk prøver at lave noget ud af det."

 

Dette er totalt korrekt skrevet synes jeg. Der er ingen kreativitet, det hele er blevet mere kedeligt; faktisk, så vil jeg sige at det er en degenererende udvikling for fremtiden af RP på Stavox hvis ikke noget ændres.

 

RP rammerne er så firkantet, at du ikke kan lave en smule sjov. En smule sjov behøver ikke nødvendigvis være at RDM 47 forskellige mennesker; men en lille ting som at lege man er noget sjovt.

 

Her forleden sad jeg og kedede mig, så jeg tænkte: "Hvad kan jeg gøre for at JEG får det sjovere lige nu?", og jeg kom frem til at jeg ville blive borger og skifte job til "Skizofren" for at lave noget sjovt RP. Jeg løb så ind i PD for at anmelde en person (som var min anden identitet). Jeg anmeldte så mig selv til @Anders Buch hvilket han med det samme forstod og fortsatte på. 

Vi fik meget tid til at gå med at spørge ind til den lømmel som udgav sig for at være mig; og det endte med noget pisse sjovt RP for 3-4 stykker inde på serveren - lige indtil der kom en spiller som IKKE synes at den slags RP hørte til inde på PD, og jeg så blev arresteret med det samme...

 

Det hele behøver ikke være firkantet, man må godt have det sjovt. 

 

- "For store bøder"

 

Endnu et problem jeg ofte ser inde på Stavox serverne er "for store bøder". Hvad er det? Hvornår er det man får store bøder? Hvorfor er det man får store bøder?

 

Jeg ser ofte folk klage over at få en bøde på 2.000kr for at kører ind i andres biler eller kører fuldstændig uacceptabelt - og til sidst kalder de på staff for at få hjælp med at håndtere den bøde som de har fået.

 

Folk snakker om "realistiske bøder", men accepterer ikke at få 2.000kr i bøde for at hamre ind i en anden bil - det vil jeg mene er yderst realistisk, da det vil koste mere end 2.000 kr at få lavet bilen i nogle tilfælde (hvis vi skal gå efter virkeligheden.)

 

Så er der også de spillere som forventer at de kan bryde den samme regel gentagende gange, uden at straffen til sidst bliver højere.

Jeg ser ofte spillere kører rundt på fortovet igen og igen. Først giver man selvfølgelig en lille bøde, men efter at den samme bil og samme person har gjort det flere gange, hæver bøden sig til sidst. (Dette skal selvfølgelig ikke forstås, som at det er okay at give en person en bøde på 54302 kr for at brudt den samme regel, for et par dage siden.)

 

------------------------------

 

Det var umiddelbart hvad jeg havde lige nu; hvis I har nogle problemer, så skriv dem for søren nede i kommentaren så det kan diskuteres og debatteres om hvorvidt det er et problem for flere personer eller ej.

 

// Mads Kirkegaard

 

Link til kommentar

jeg kender godt det med folk kalder admin over det Ikke fair...

 

eller det der med man bliver arrested af en fair nok grund men synes det unfair så kalder han på admin

og nu taler jeg sikkert for nogen staffs nu det spild af deres tid der er sikkert mange der har brug for hjælp til

gode nok grunde 

 

jeg har selv gjort det engang og undskylder meget for det

 

MVH Jack Mount 

Link til kommentar
28 minutes ago, Jack Mount said:

jeg kender godt det med folk kalder admin over det Ikke fair...

 

eller det der med man bliver arrested af en fair nok grund men synes det unfair så kalder han på admin

og nu taler jeg sikkert for nogen staffs nu det spild af deres tid der er sikkert mange der har brug for hjælp til

gode nok grunde 

 

jeg har selv gjort det engang og undskylder meget for det

 

MVH Jack Mount 

Som du selv siger der; så er det spild af tid for staff at skulle gå i en RDA case, som egentligt ikke var RDA - og ikke nok med det spilder staff's tid, så spiler det også muligheden for andres hjælp. ;)

Link til kommentar
Just now, Swag said:

Det kunne være fedt hvis der var nogle regler for hvad man måtte skrive i admin chat så der ikke var cases 24/7

Det vil være svært at begrænse, tænker jeg.
Men vi har jo regler som hedder 300 sekunder jail hvis det spilder vores tid.

- et stort problem er at folk bare skriver "admin til mig" osv; men ikke forklarer problemet.

Link til kommentar
  • 3 weeks later...

Taze 

Jeg går rundt på gaden med en fartbøde så kommer Mads Madsen ( dette er kun et eksempel  ) og tazer mig fordi jeg har en fartbøde på mig politiet tazer jo heller ikke bare folk fordi de har kørt for stærkt. Jeg ved godt at jeg selv har gjordt det men jeg har ændret på mit rp så jeg ikke bare tazer folk som har en fartbøde på sig

 

Link til kommentar

Arkiveret

Dette emne er nu arkiveret og er lukket for yderligere svar

Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar
×
×
  • Tilføj...

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK PÅ STAVOX.DK

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privatlivspolitik - Vilkår for brug.