Hop til indhold
Stavox

Lær at kode E2


DoktorDim

Recommended Posts

Alt brug af disse E2`er er på ejet ansvar.

 

For at kunne bruge E2 rigtigt så skal du bruge console og skrive: "Wire_expression2_concmd 1" i console.

 

EGP:  EGP skærm guide:

(OBS) HUSK "@inputs EGP:wirelink"

For at slette alt skriver man i sin E2: "EGP:egpClear()"

 

For at lave en box hvid box: "EGP:egpBox(1,vec2(256,256),vec2(512,512))".

For at ændre farven på den box du lige har lavet: "EGP:egpColor(1,45,45,45,255)" farven er 'Grå'.

 

For at lave en tekst: "EGP:egpText(2,"Hello Stavox",vec2(256,256))".

For at gøre så den tekst vi lige har lavet bruger midten af teksten: "EGP:egpAlign(2,1,1)".

 

 

Credit til alle...

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 1 year later...
På 20/09/2018 den 3:48 PM , Sekondløjtnant Sand skrev:

Men der kom vist ikke nogle opdate 😞

 

På 20/09/2018 den 6:43 PM , Ⓑims skrev:

Jaer det var den sygeste :clickbait:

Jeg tænker at i kunne tage jer sammen og lære et ordentlig programmerings sprog.

E2 er helt klart ikke helt det bedste at starte med, da mange af grundprincipperne i de mest brugte sprog ikke er til stede. Og så er det også en smule klamt.

Link til kommentar
Del på andre sites

På 24/09/2018 den 8:18 PM , Jan T skrev:

 

Jeg tænker at i kunne tage jer sammen og lære et ordentlig programmerings sprog.

E2 er helt klart ikke helt det bedste at starte med, da mange af grundprincipperne i de mest brugte sprog ikke er til stede. Og så er det også en smule klamt.

Jeg ved godt at E2 måske ikke lige er verdens bedste eller nemmeste sprog at lære. Men det kan da måske godt være lidt brugbart til folk som gerne vil lave nogle cool ting på serveren, og også lave det, så at det virker.

Men nogle har da måske også lidt lyst til at starte med andre ting som fx c++ eller c# ? osv. Så som cop spørger om, har du nogle tips eller steder som kan give en info til at lærer det.

Link til kommentar
Del på andre sites

20 timer siden, Jan T skrev:

 

Jeg tænker at i kunne tage jer sammen og lære et ordentlig programmerings sprog.

E2 er helt klart ikke helt det bedste at starte med, da mange af grundprincipperne i de mest brugte sprog ikke er til stede. Og så er det også en smule klamt.

 

Uden overhovedet at have sat mig ind i E2, så virker det til at man bliver bekendt med blandt andet variabler, boolean conditions og andre gode ting.

Det giver helt klart en bedre grundforståelse, inden man kaster sig i gang med rigtig programmering. Især når man tager i betragtning, at det ofte er helt unge spillere, som giver sig i gang med at lære det.

 

Så synes du rammer ved siden af med den kommentar, Jan.

Link til kommentar
Del på andre sites

På 25/09/2018 den 5:07 PM , Lund skrev:

 

Uden overhovedet at have sat mig ind i E2, så virker det til at man bliver bekendt med blandt andet variabler, boolean conditions og andre gode ting.

Det giver helt klart en bedre grundforståelse, inden man kaster sig i gang med rigtig programmering. Især når man tager i betragtning, at det ofte er helt unge spillere, som giver sig i gang med at lære det.

 

Så synes du rammer ved siden af med den kommentar, Jan.

Jeg lærer da også variabler, conditions og andre gode ting ved at bare have matematik i skolen. Hvorimod E2, gør det på sådan en måde at når du begynder på andre sprog. Heriblandt begyndersprog, som Python, Java & C#, så er der ligepludseligt helt andre koncepter som du skal begribe, og den eneste som jeg lige kan komme på som bruger 1 og 0 som booleans (I koden) er C.

Link til kommentar
Del på andre sites

21 timer siden, Jan T skrev:

Jeg lærer da også variabler, conditions og andre gode ting ved at bare have matematik i skolen. Hvorimod E2, gør det på sådan en måde at når du begynder på andre sprog. Heriblandt begyndersprog, som Python, Java & C#, så er der ligepludseligt helt andre koncepter som du skal begribe, og den eneste som jeg lige kan komme på som bruger 1 og 0 som booleans (I koden) er C.

Hvordan er det helt andre "koncepter" i Python? Vi kan blive enige om at du ikke lærer særlig meget OO i E2, men du skriver grundprincipperne er helt forkerte? Det handler om at danne den logiske forståelse for opbygning og problemløsning. Du lærer sikkert en masse sjovt i dine matematiktimer, men jeg synes lige det er at strække den, hvis du mener det er en bedre læringsplatform for andre kodesprog end E2? Og dit eksempel med booleans er da også ret spot on - or not? 1 og 0 kan erstatte true/false i en del sprog, og det er jo ikke fordi det har en negativ læringseffekt effekt at man arbejder med 1 og 0 frem for true/false?

Link til kommentar
Del på andre sites

På 26/09/2018 den 11:00 PM , Dynn skrev:

Hvordan er det helt andre "koncepter" i Python? Vi kan blive enige om at du ikke lærer særlig meget OO i E2, men du skriver grundprincipperne er helt forkerte? Det handler om at danne den logiske forståelse for opbygning og problemløsning. Du lærer sikkert en masse sjovt i dine matematiktimer, men jeg synes lige det er at strække den, hvis du mener det er en bedre læringsplatform for andre kodesprog end E2? Og dit eksempel med booleans er da også ret spot on - or not? 1 og 0 kan erstatte true/false i en del sprog, og det er jo ikke fordi det har en negativ læringseffekt effekt at man arbejder med 1 og 0 frem for true/false?

2+2 = 4

Og alt i Python er et objekt, selv funktionerne. Det er sygt, deres "docs" er også objekter knyttet til funktionerne.

Og man kan vel også bare bruge Maple, der kan du også kode en masse ting til at løse matematikken for dig, eksempel på variabler i maple etc

3sC80.png.ace84eb5617cb9a8d1508e02053b13cf.png

Uw4m5.png.02f12146c7acea9b2205b07d623261e5.png

 

Ikke hate på min sygt svære matematik /s 😉

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Arkiveret

Dette emne er nu arkiveret og er lukket for yderligere svar

Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar
×
×
  • Tilføj...

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK PÅ STAVOX.DK

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privatlivspolitik - Vilkår for brug.