Hop til indhold
Stavox

[Solved] Fake kørekort


Tobi
Message added by Emoyly,

Vi kommer ikke til at implementere dette.

Det ville være en meget stor ændring at lave, og det ville gøre det betydeligt sværere for nye spillere, især de yngre.

Recommended Posts

Hey, 

Nu ved jeg godt der allerede er lavet opslag som minder om dette. Men jeg syntes ikke det er lagt nok tid i den post på 4 linjer. Jeg vælger nu og lave en gennemgående post omkring de positive ting, negative ting, ideen bag det og hvordan det skal fungere. Dette er min holdning til det, og det er selvfølgelig iorden hvis du tænker noget andet om det.

 

Min tanke bag det

Jeg tænker det bliver nød til at fungere som et fake licens. Der vil simpelthen ikke være tid nok til at vi som admins skal sidde og bruge tid på at folk skal have køreprøver osv. Ideen bag det er fint, men jeg syntes det er urealistisk hvis man ser på det hele. Det vil ske for alle at de på et eller flere tidspunkter vil miste deres licens pga. politiet har taget det, og derfor skal de købe et nyt. Derfor går det ikke at vi som admins skal bruge mere tid og resurser på ting som dette. Igen, ideen er fin bag det.

Tanken er at der skal stå en NPC et sted på hver server. Den npc skal virke således som den gamle drug dealer som ikke teleporter rundt. Her kan man købe et såkaldt falsk kørekort som vil virke som om at det er et rigtigt. En cool ide bag det, ville være hvis det også er en del af det nuværende HUD system, således at der står i bunden om man har kørekortet. En anden ting man kunne gøre ville være hvis politiet brugte våben checker for at se kørekort, eller at det bare står oven over personen at de har det lige som våben licens. Man kunne trække den helt ud og gøre det muligt at få 3 klip på kortet også. Så har man 3 advarsler i hvert fald i forhold til staffen for at bryde færdselsregler.

 

Formål

Formålet bag det i sidste ende er at håbe på at folk vil begynde at køre mere fornuftigt så det ikke går ud over andre spillere og deres roleplay situationer. Det vil give nogle mere anderledes situationer for politiet og den måde de straffer folk på. Forhåbninger er også at vi undgår en del CDM cases for staffs.

 

Ulemper, tvivl og andre muligheder

Spørgsmålet er om man skal gøre det muligt at politiet altid må tjekke billister for våben licens, eller at de skal have en grund til at gøre det. Kan forstå at man spillere har det med at blinke tilfældige ind til siden, bare for at tjekke op på alt og lave en såkaldt rutinekontrol – Hvilket jeg både ser det fair i men også uretfærdigt ved det.

Ender det med at politiet på checke kørekort som en rutine, så kan det gå hen og blive en del af at skulle bruge våben checker hvorefter folk med våben bliver taget i noget der ikke har noget at gøre med at have kørekort. Så skulle man måske lave en form for lookup for politiet for hvem der har kørekort, eller gøre så det fungere ligesom våbenlicens hvor det står over personen. Det kan dog også bliver for meget, at der kommer mere og mere tekst over personen. Men ja. Ideen er der.

 

Der er selvfølgelig mange forskellige måder man lave lave dette på. Det handler bare om at finde den mest optimale løsning til det.

Man kan muligvis også lave så der fungere som et SWEP? Er muligt at lave en NPC der sælger det som man for udleveret et licens som vist på billedet nedenfor.

Herfra skal der jo også være mulighed for at politiet kan tage kortet på en måde fra personen eller lignende.

 

BAVex9p.png

 

Jeg er stor fan af den måde de har lavet det på her. https://scriptfodder.com/scripts/view/3152/v113-driver-license-system

Man betaler et beløb og bliver stillet nogle spørgsmål vedrørende kørsel og hvordan man vil reagere i situationer. Består man ikke, så må man betale for en ny.

Her er der dog også lavet så det fungere til flere forskellige typer køretøjer, hvilket jeg ikke rigtigt føler er nødvendigt for os. Men ja.. Det kommer jo også an på hvor langt man vil køre det ud. 

 

ex3KkHB.png

 

9tF0yCu.png

 

I forhold til prøven ovenfor, så skal den jo bare minde om en dansk teoriprøve med 25 spørgsmål istedet for 29. :D

 

Konklusion på hvordan det skal virke

  -        Man skal kunne købe falsk kørekort hos NPC ligesom drug dealeren

  -        Det skal virke optimalt i forhold til serveren HUD og man kunne se hvornår man har licens

  -        Der skal laves en metode på hvordan politiet kan se om en person har falsk kørekort. Her er der så

  • Våben checker
  • En form for lookup metode
  • Det står oven over personen

 

Mvh

Tobi

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
54 minutes ago, Vanja Klaus said:

+rep håber det kommer på serveren da det ville gøre at folk de køre mere pænt!

På den anden side, skal du jo tænke over at det er jo politiets arbejde at holde styr på folk. Hvis der ikke er nogen at holde styr på, har de jo ikke et job :)

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Just now, CasperDK - Stavox.com said:

På den anden side, skal du jo tænke over at det er jo politiets arbejde at holde styr på folk. Hvis der ikke er nogen at holde styr på, har de jo ikke et job :)

 

Jeg regner ikke med at ALLE ville køre pænt og politiet stadig ville fange rigtig mange som køre for hurtigt osv.

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

20 minutes ago, Spider pig said:

Jeg syntes at hvis man så blev arresten skulle man betale for et nyt kort ligesom våbenlicense osv

Jeg ville så mene at man kun skulle betale for et nyt, hvis politiet tog det fra en. Så kunne politiet evt. tage det hvis du kørte ulovligt.

Fordi det er lidt ærgerligt hvis du bliver arrested for at tale grimt til politiet, og du så skulle taget nyt kørekort :P

Link til kommentar
Del på andre sites

47 minutes ago, Cyka! said:

Jeg ville så mene at man kun skulle betale for et nyt, hvis politiet tog det fra en. Så kunne politiet evt. tage det hvis du kørte ulovligt.

Fordi det er lidt ærgerligt hvis du bliver arrested for at tale grimt til politiet, og du så skulle taget nyt kørekort :P

Men det er vel også ærgerligt hvis du mister din våben license for det så det ville jo være det samme ikke?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 8 months later...

Arkiveret

Dette emne er nu arkiveret og er lukket for yderligere svar

Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar
×
×
  • Tilføj...

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK PÅ STAVOX.DK

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privatlivspolitik - Vilkår for brug.