Hop til indhold
Stavox

[Solved] Forslag om betvunget våbentjek i pd


Benito

Recommended Posts

Jeg synes det er lidt irriterende at folk bare kan vade ind og ud af pd som det passer dem, når der ikke er noget skilt.

Derfor synes jeg at man skulle indføre at hvis man går ned i pd, uden at være betjent/P.E.T/borgmester, så har betjentene ret til at våbentjekke en.

Det vil gøre det meget nemmere for betjentene at skulle holde orden, uden at skulle til at gå frem og tilbage for at finde et skilt der står våbentjek.

Folk i virkligheden går jo heller ikke rundt på politistationen, som det passer dem

 

Link til kommentar
Del på andre sites

1 hour ago, Casper Albæk said:

Jeg synes det er lidt irriterende at folk bare kan vade ind og ud af pd som det passer dem, når der ikke er noget skilt.

Derfor synes jeg at man skulle indføre at hvis man går ned i pd, uden at være betjent/P.E.T/borgmester, så har betjentene ret til at våbentjekke en.

Det vil gøre det meget nemmere for betjentene at skulle holde orden, uden at skulle til at gå frem og tilbage for at finde et skilt der står våbentjek.

Folk i virkligheden går jo heller ikke rundt på politistationen, som det passer dem

 

Nej, men i virkeligheden bliver du heller ikke kropsvisiteret så snart du går ind på politistationen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Casper

Jeg kan godt forstå hvad du mener med hvad du skriver, men folk vader jo hellere ikke ind og ud af PD uden at de har fået en bemærkning.

 

Både på Rockford og Evocity er der sat skilte op med AOS. Der er heller ikke nogen direkte måde folk kan undgå at komme forbi dem.

På Rockford vader folk jo ind fordi de skal have deres bil ud. Hvad de fleste ikke ved er at der er en reception på bagsiden af bygningen. Jeg ønsker selv at receptionen vil blive brugt meget mere i fremtiden. Så skal vi Staff heller ikke rode med de cases som omhandler folk der er overrasket over hvorfor de blev arresteret i forsøg på at hente deres bi uden aftale.

 

Folk der vader ind på fx depotet kan være fordi der er blevet glemt at låse af i Rockfords reception, eller generet bare hvis folk ikke er opmærksomme nok på at der er AOS område.

Link til kommentar
Del på andre sites

3 hours ago, Tobi said:

Hej Casper

Jeg kan godt forstå hvad du mener med hvad du skriver, men folk vader jo hellere ikke ind og ud af PD uden at de har fået en bemærkning.

 

Både på Rockford og Evocity er der sat skilte op med AOS. Der er heller ikke nogen direkte måde folk kan undgå at komme forbi dem.

På Rockford vader folk jo ind fordi de skal have deres bil ud. Hvad de fleste ikke ved er at der er en reception på bagsiden af bygningen. Jeg ønsker selv at receptionen vil blive brugt meget mere i fremtiden. Så skal vi Staff heller ikke rode med de cases som omhandler folk der er overrasket over hvorfor de blev arresteret i forsøg på at hente deres bi uden aftale.

 

Folk der vader ind på fx depotet kan være fordi der er blevet glemt at låse af i Rockfords reception, eller generet bare hvis folk ikke er opmærksomme nok på at der er AOS område.

Det er helt rigtigt.

Mit forslag lyder bare på, ligeså snart folk går ind i pd, både på evo og rock, så har politiet ret til at TJEKKE dem

 

Link til kommentar
Del på andre sites

8 hours ago, Casper Albæk said:

Det er helt rigtigt.

Mit forslag lyder bare på, ligeså snart folk går ind i pd, både på evo og rock, så har politiet ret til at TJEKKE dem

 

Hmmm.. Hvad skal folk så gøre inde på Evocity? Der er jo ikke nogen reception. Hvor vil du have folk skal gå hen for at komme i kontakt med politiet i forhold til deres køretøjer, uden at de bliver arresteret?

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg syntes ikke at der skal være våbentjek så snart du går ned i politistationen. 

Jeg forstår ikke helt problemet, med det der bliver gjort nu?
Politiet skal kigge 2 stedet efter Våbentjek skilt. Hvis du gerne ville være sikker på det ikke bare bliver fjernet, så sæt da dit eget. 

 

I Evocity, kan man jo bare lave en indgang via elevatoren, hvor hvis folk krydser et bestemt sted, vil de risikere at blive våbentjekket. 

Men i Evocity er der ikke A.O.S på hele politistationen, det er kun inden for et bestemt område. Hvor man i Rockford bliver arrested hvis man bare vader ind på politigården, da der er A.O.S i hele området. 

 

På Rockford, som Tobi også nævner, kan man bare gå ind i receptionen, og håbe på om der er nogen, hvis man har spørgsmål, eller har planer om at købe sin bil ud.

A.O.S skiltet på Rockford, kunne jo rykkes, så der ikke er aos på hele politigården, men kun hvis man gå ind i selve stationen, så det også er nemmere at købe sin bil ud, uden at skulle blive arrested.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

39 minutes ago, CasperDK - Stavox.com said:

Jeg syntes ikke at der skal være våbentjek så snart du går ned i politistationen. 

Jeg forstår ikke helt problemet, med det der bliver gjort nu?
Politiet skal kigge 2 stedet efter Våbentjek skilt. Hvis du gerne ville være sikker på det ikke bare bliver fjernet, så sæt da dit eget. 

 

I Evocity, kan man jo bare lave en indgang via elevatoren, hvor hvis folk krydser et bestemt sted, vil de risikere at blive våbentjekket. 

Men i Evocity er der ikke A.O.S på hele politistationen, det er kun inden for et bestemt område. Hvor man i Rockford bliver arrested hvis man bare vader ind på politigården, da der er A.O.S i hele området. 

 

På Rockford, som Tobi også nævner, kan man bare gå ind i receptionen, og håbe på om der er nogen, hvis man har spørgsmål, eller har planer om at købe sin bil ud.

A.O.S skiltet på Rockford, kunne jo rykkes, så der ikke er aos på hele politigården, men kun hvis man gå ind i selve stationen, så det også er nemmere at købe sin bil ud, uden at skulle blive arrested.

 

Enig

 

Link til kommentar
Del på andre sites

7 hours ago, Houston said:

Hvis man går ind på politiets territorium, kan man risikere at blive våbenchecket uden advarsel. 

Så det er ikke noget, der er behov for at blive diskuteret - medmindre det er en eventuel afskaffelse af reglen. 

Men der er jo ikke en regel omkring det.

Link til kommentar
Del på andre sites

23 hours ago, Tobi said:

Hej Casper

Jeg kan godt forstå hvad du mener med hvad du skriver, men folk vader jo hellere ikke ind og ud af PD uden at de har fået en bemærkning.

 

Både på Rockford og Evocity er der sat skilte op med AOS. Der er heller ikke nogen direkte måde folk kan undgå at komme forbi dem.

På Rockford vader folk jo ind fordi de skal have deres bil ud. Hvad de fleste ikke ved er at der er en reception på bagsiden af bygningen. Jeg ønsker selv at receptionen vil blive brugt meget mere i fremtiden. Så skal vi Staff heller ikke rode med de cases som omhandler folk der er overrasket over hvorfor de blev arresteret i forsøg på at hente deres bi uden aftale.

 

Folk der vader ind på fx depotet kan være fordi der er blevet glemt at låse af i Rockfords reception, eller generet bare hvis folk ikke er opmærksomme nok på at der er AOS område.

Problemet er jo bare hvilken betjent ville stå i receptionen?

Link til kommentar
Del på andre sites

1 hour ago, CasperDK - Stavox.com said:

Men der er jo ikke en regel omkring det.

Det står heller ikke specifikt i reglerne, at man skal have en fartmåling for at give fartbøder.

Der er mange uskrevne regler. Der står heller ikke i reglerne, at politiet ikke må give en fartbøde uden måling, hvis de er sikre på, at der er blevet kørt for stærkt.

 

Det er så bare op til staff-teamet at formidle reglen videre, men kan godt se, at det er svært når de fleste ikke kender til den uskrevne regel. 

Link til kommentar
Del på andre sites

42 minutes ago, maxx0758 said:

Før jeg var staff og var politi fik jeg hele tiden at vide at vi skulle sætte skilt op med våbencheck inden at vi måtte tjekke folk? Derfor forstår jeg ikke det du skriver. Hvornår har det været sådan? (Skrevet på telefonen)@Houston

Så har den administrator ikke vidst hvad han snakkede om.

Link til kommentar
Del på andre sites

9 hours ago, Houston said:

Hvis man går ind på politiets territorium, kan man risikere at blive våbenchecket uden advarsel. 

Så det er ikke noget, der er behov for at blive diskuteret - medmindre det er en eventuel afskaffelse af reglen. 

Nemlig LIGE MINE ORD

 

Link til kommentar
Del på andre sites

51 minutes ago, CasperDK - Stavox.com said:

Jeg har aldrig fået af vide, aldrig hørt at man gerne må våbentjek uden skilt i pd, der er flere fra staff teamet, som ikke kender til denne regel, det vil måske hjælpe hvis man fik skrevet den regel ned? 

Det har du fuldstændig ret i, vi har mange uskrevne regler, og det ville hjælpe gevaldigt hvis de blev nedskrevet.

Jeg har skrevet en post under staff-relateret så resten af staff-teamet er klar over reglen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Da jeg ofte er blevet udsat for mange cases med andre som har våbentjeket, har jeg haft forskelige meninger fra både staff og de fleste har sagt det er random våbentjek. Men netop med dig @Houston har du bare haft en anden menning men jeg forstår dig godt @Casper Albæk men det står ikke i reglerne at man ikke må og man må. MVH Ozcar Bandidos

✌????️

Link til kommentar
Del på andre sites

Som den dejlige @Houston må man godt hvis man er inde for politiets område. Alt dette er skrevet som en note til alle staff, så nu ved alle det. Hvis i fortsat ser staff som ikke lige kender til reglen, så sig at det står her.

 

Jeg vælger at lukke den post nu, da vi har fundet frem til "løsningen" på den. Hvis i fortsat har spørgsmål eller andre relevante ting at sige til dette, så skriv til mig i en PM her på forum

Link til kommentar
Del på andre sites

Arkiveret

Dette emne er nu arkiveret og er lukket for yderligere svar

Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar
×
×
  • Tilføj...

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK PÅ STAVOX.DK

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privatlivspolitik - Vilkår for brug.