Hop til indhold
Stavox

Rygning


Houston

Recommended Posts

  • Svar 182
  • Oprettet
  • Seneste svar
3 minutter siden, Mr Hunt 🛴 skrev:

Fed følelse? or what

Super rart at vide, at det er slut med det lort. Og selvom jeg “kun” tog daus i 8 måneder, så har det trukket godt på kontoen.

100p noget jeg af det jeg fortyder allermest.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har altid tænkt lidt, hvorfor ryge?, det er jo nærmest kun en ting skabt til at være sundhedsskadelig, og så hjælpe en lille smule på hvis man er lidt stresset, af hvad jeg har forstået...

Men det er f.eks faktisk ret dårligt for ens hjerne at ryge, da det er med til at nedgradere dens aktivitetsniveau.

En lille video der blandt andet taler om det med at ryge, og tage stoffer. 😱

 

Link til kommentar
Del på andre sites

På 06/05/2020 den 1:40 AM , Sekondløjtnant Sand skrev:

Jeg har altid tænkt lidt, hvorfor ryge?

 

Lige så snart folk bliver "hooked" på det, er det utroligt svært at stoppe. Når man holder en lille ryge/snus-pause "trænger" ens hjerne til nikotin. Det er en ond cirkel. 

Link til kommentar
Del på andre sites

6 timer siden, DEAGLEMEISTER skrev:

Lige så snart folk bliver "hooked" på det, er det utroligt svært at stoppe. Når man holder en lille ryge/snus-pause "trænger" ens hjerne til nikotin. Det er en ond cirkel. 

Ja, det er også det trælse ved at ryge eller tage "snus?", for når først man er blevet afhængig af noget, så er det svært at stoppe med det.

Så forstår godt at det kan være utrolig svært, det er også derfor at jeg tænker at det smarteste at gøre, er ikke at begynde på det, for så ryger man ikke i den fælde. :goodjob:

Link til kommentar
Del på andre sites

8 timer siden, DEAGLEMEISTER skrev:

Lige så snart folk bliver "hooked" på det, er det utroligt svært at stoppe. Når man holder en lille ryge/snus-pause "trænger" ens hjerne til nikotin. Det er en ond cirkel. 

Enig med dig, nu er det ikke det helt samme, men tilbage i min ordentlige gamerperiode hvor jeg ville spille op mod 80 timer hver uge drak jeg fucking meget energidrik. Både i skolen men også derhjemme. Hver gang jeg fik løn gik jeg ned i Fakta og købte 2-3 energidrikke i frikvarterene på min skole. Siden jul har jeg ikke drukket energidrik og indsete egentlig, hvor afhængig jeg var af det. Jeg kunne knap nok handle med mine forældre uden at spørge om energidrik.

Drak en sidste Fredag fordi de var på tilbud til 4 kroner for en halv liter. Kæft det føltes godt.

Link til kommentar
Del på andre sites

12 timer siden, Tyndfed skrev:

Enig med dig, nu er det ikke det helt samme, men tilbage i min ordentlige gamerperiode hvor jeg ville spille op mod 80 timer hver uge drak jeg fucking meget energidrik. Både i skolen men også derhjemme. Hver gang jeg fik løn gik jeg ned i Fakta og købte 2-3 energidrikke i frikvarterene på min skole. Siden jul har jeg ikke drukket energidrik og indsete egentlig, hvor afhængig jeg var af det. Jeg kunne knap nok handle med mine forældre uden at spørge om energidrik.

Drak en sidste Fredag fordi de var på tilbud til 4 kroner for en halv liter. Kæft det føltes godt.

Jeg kan sagtens se hvad du mener. Jeg drak også utroligt meget energidrik i frikvarterene, men jeg stoppede faktisk også lidt efter jul. Jeg begyndte også at tage snus i slutningen af 8. Klasse, og er stadig i gang 😕. Undskyld @Houston ❤️ 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 months later...

Er begyndt at gå i den dårlige retning, d. 4 var jeg sammen med Opkock, toby, zetaz og boris hvor vi røg. Var til fest her i fredags hvor der røg 10-12 smøger. Nogen der har gode råd til hvordan man stopper?

Link til kommentar
Del på andre sites

1 time siden, Polle skrev:

Er begyndt at gå i den dårlige retning, d. 4 var jeg sammen med Opkock, toby, zetaz og boris hvor vi røg. Var til fest her i fredags hvor der røg 10-12 smøger. Nogen der har gode råd til hvordan man stopper?

Du tager cancerpindene ud af munden

Link til kommentar
Del på andre sites

2 timer siden, Polle skrev:

Er begyndt at gå i den dårlige retning, d. 4 var jeg sammen med Opkock, toby, zetaz og boris hvor vi røg. Var til fest her i fredags hvor der røg 10-12 smøger. Nogen der har gode råd til hvordan man stopper?

Well, det lyder ikke til du er fast ryger endnu, så det burde være meget nemt for dig at stoppe.

Hvis du altså har bollerne til at sige nej til dine venner når de vil ud og ryge

Link til kommentar
Del på andre sites

5 timer siden, Polle skrev:

Er begyndt at gå i den dårlige retning, d. 4 var jeg sammen med Opkock, toby, zetaz og boris hvor vi røg. Var til fest her i fredags hvor der røg 10-12 smøger. Nogen der har gode råd til hvordan man stopper?

Feels bad man

men det burde sgu ikke være svært for dig som du selv siger røg du d.4 og igen i fredags 20 dage uden og ryge sååå du er nok ikke hooket som nogen af os andre, og gør som reyn siger (Dat man smart) 

Link til kommentar
Del på andre sites

8 timer siden, Polle skrev:

Er begyndt at gå i den dårlige retning, d. 4 var jeg sammen med Opkock, toby, zetaz og boris hvor vi røg. Var til fest her i fredags hvor der røg 10-12 smøger. Nogen der har gode råd til hvordan man stopper?

 

Du ryger kun til fester nu jo. Du er ikke afhængig, du føler bare det sociale press. 

Mens du er ædru og inden du tager til fest, beslutter du dig "Vil jeg ryge i aften?" Hvis ja, så hvor mange. Når du har besluttet dig, må du have nogle nosser og sørge for at du holder dig til den aftale du lavede med dig selv.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

8 timer siden, Polle skrev:

Er begyndt at gå i den dårlige retning, d. 4 var jeg sammen med Opkock, toby, zetaz og boris hvor vi røg. Var til fest her i fredags hvor der røg 10-12 smøger. Nogen der har gode råd til hvordan man stopper?

Bliv afhængig af noget andet. Har hørt det hjælper at guffe tyggegummi. 
læs noget inspirerende her: https://videnskab.dk/krop-sundhed/det-sker-i-kroppen-naar-du-har-roeget-den-sidste-cigaret

og luk røven om det der “du er ikke afhængig, bare festryger” (til dem der siger det) man er fandme afhængig hvis man har brug for at ryge 10 smøger til en fest, bare fordi du bliver budt på en. Det ligeså idiotisk som folk der siger “nej jeg er ikke afhængig af snus, jeg køber ikke mit eget, jeg tager det bare hver gang jeg har muligheden”

Link til kommentar
Del på andre sites

4 minutter siden, Peanut skrev:

Bliv afhængig af noget andet. Har hørt det hjælper at guffe tyggegummi. 
læs noget inspirerende her: https://videnskab.dk/krop-sundhed/det-sker-i-kroppen-naar-du-har-roeget-den-sidste-cigaret

og luk røven om det der “du er ikke afhængig, bare festryger” (til dem der siger det) man er fandme afhængig hvis man har brug for at ryge 10 smøger til en fest, bare fordi du bliver budt på en. Det ligeså idiotisk som folk der siger “nej jeg er ikke afhængig af snus, jeg køber ikke mit eget, jeg tager det bare hver gang jeg har muligheden”

 

 

Han er ikke afhængig af smøger. Manden har fortalt om 2 fester han har røget til.

Han har med garanti ikke har et behov for at ryge de 10 cigaretter. Han røg, fordi at han gerne ville være med i det sociale fællesskab. Det er bare vigtigt at forstå, at det kan man godt være, uden at ryge.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

4 minutter siden, Lund skrev:

 

 

Han er ikke afhængig af smøger. Manden har fortalt om 2 fester han har røget til.

Han har med garanti ikke har et behov for at ryge de 10 cigaretter. Han røg, fordi at han gerne ville være med i det sociale fællesskab. Det er bare vigtigt at forstå, at det kan man godt være, uden at ryge.

 

Bro du bliver afhængig af nikotinen. Hvis man ryger lidt for fællesskabet fair nok. Man behøver ikke at være afhængig...

ryger man 10 til en fest, fordi man ikke kan ikke sige nej tak. Og skriver på et forum, om nogen har nogle fifs til at stoppe

så er man altså afhængig

Link til kommentar
Del på andre sites

12 minutter siden, Peanut skrev:

Bro du bliver afhængig af nikotinen. Hvis man ryger lidt for fællesskabet fair nok. Man behøver ikke at være afhængig...

ryger man 10 til en fest, fordi man ikke kan ikke sige nej tak. Og skriver på et forum, om nogen har nogle fifs til at stoppe

så er man altså afhængig

 

Din krop bliver ikke afhængig af nikotin så hurtigt.

Du ville kunne ryge 20 smøger hver dag hele ugen, og stadig ikke blive afhængig.

 

Ligeledes vil du kunne have svært ved at sige nej til en øl med gutterne - Er det fordi du er afhængig af alkohol? Probably not. Det skyldes at du ønsker at være med.

Link til kommentar
Del på andre sites

10 minutter siden, Lund skrev:

 

Din krop bliver ikke afhængig af nikotin så hurtigt.

Du ville kunne ryge 20 smøger hver dag hele ugen, og stadig ikke blive afhængig.

 

Ligeledes vil du kunne have svært ved at sige nej til en øl med gutterne - Er det fordi du er afhængig af alkohol? Probably not. Det skyldes at du ønsker at være med.

Ikke rigtigt... Det skyldes ikke fællesskabet men følelsen af at være stiv. Drikker kun når jeg skal være fuld ellers er det spild (personligt ment ofc)... Men igen... Det kan godt være man kan ryge 20 om ugen og så videre..
Men hvis han er nået dertil hvor han skal spørge om hjælp... Så er han altså blevet afhæning. Han spørger om hjælp til at stoppe, ikke hvordan han skal sige nej.

Desuden kan man heller ikke med sikkerhed vide hvornår man bliver afhængig. Alles kroppe er forskellige, og alle reagere anderledes på ting. 
Det behøves jo heller ikke være nekotinen der gør ham afhængig. Det kunne sagtens også være følelsen, ligesom jeg har det med alko...

Link til kommentar
Del på andre sites

1 minut siden, Peanut skrev:

Ikke rigtigt... Det skyldes ikke fællesskabet men følelsen af at være stiv. Drikker kun når jeg skal være fuld ellers er det spild (personligt ment ofc)... Men igen... Det kan godt være man kan ryge 20 om ugen og så videre..
Men hvis han er nået dertil hvor han skal spørge om hjælp... Så er han altså blevet afhæning. Han spørger om hjælp til at stoppe, ikke hvordan han skal sige nej.

Desuden kan man heller ikke med sikkerhed vide hvornår man bliver afhængig. Alles kroppe er forskellige, og alle reagere anderledes på ting.

 

Så du ville også drikke alene, for at opnå følelsen af at være beruset?

 

Jeg tror egentligt blot at Polle har bemærket en adfærdstendens, som han ønsker at stoppe inden det bliver til et rigtigt problem. Jeg kan love dig for, at han ikke er afhængig efter 2 fester. Ellers var han begyndt at ryge til hverdag også. Hvis han røg for knap en måned siden, og endnu engang i fredags er han langt fra fysisk afhængig af nikotin. 

Du har helt sikkert ikke haft et fysisk behov for en smøg, da du tændte den 5. eller 10. korrekt @Polle ? 

Link til kommentar
Del på andre sites

7 minutter siden, Lund skrev:

 

Så du ville også drikke alene, for at opnå følelsen af at være beruset?

 

Jeg tror egentligt blot at Polle har bemærket en adfærdstendens, som han ønsker at stoppe inden det bliver til et rigtigt problem. Jeg kan love dig for, at han ikke er afhængig efter 2 fester. Ellers var han begyndt at ryge til hverdag også. Hvis han røg for knap en måned siden, og endnu engang i fredags er han langt fra fysisk afhængig af nikotin. 

Du har helt sikkert ikke haft et fysisk behov for en smøg, da du tændte den 5. eller 10. korrekt @Polle ? 

Altså, jeg har on and off røget det sidste års tid. Men det jeg prøvede at sige, selvom det ikke gik særlig godt, var at jeg begynder at føle mig afhængig. Men det har aldrig rigtig været så voldsomt som det er nu.

Link til kommentar
Del på andre sites

16 minutter siden, Lund skrev:

 

Så du ville også drikke alene, for at opnå følelsen af at være beruset?

 

Jeg tror egentligt blot at Polle har bemærket en adfærdstendens, som han ønsker at stoppe inden det bliver til et rigtigt problem. Jeg kan love dig for, at han ikke er afhængig efter 2 fester. Ellers var han begyndt at ryge til hverdag også. Hvis han røg for knap en måned siden, og endnu engang i fredags er han langt fra fysisk afhængig af nikotin. 

Du har helt sikkert ikke haft et fysisk behov for en smøg, da du tændte den 5. eller 10. korrekt @Polle ? 

Hvis du ryger en smøg udelukkende for fællesskabet, er det samlignet med at drikke kun for fællesskabet.
Der er jo ingen der vil drikke alene (med mindre man er en trist dranker, der alligevel har givet op på alt)

Man drikker både for fællesskabet og følelsen. Det samme gør man vel med smøger?
Første gang du drikker, er det pga. fællesskabet, men når du opdager hvad der sker, og festen sparker ekstra hårdt når du drikker, begynder det at være = ❤️
Det må vel være lidt det samme med smøger så?
Du ryger for fællesskabet førsteomgang, men dernæst bliver det også for følelsen, samt at stå med vennerne og hygge.
Dernæst begynder nikoen at sparke hårdere ind, og du bliver afhængig. Derefter ryger du for dig selv, fordi nu er det ikke blot følelsen, men også en nødvendighed din krop har genereret.

Link til kommentar
Del på andre sites

9 minutter siden, Peanut skrev:

Hvis du ryger en smøg udelukkende for fællesskabet, er det samlignet med at drikke kun for fællesskabet.
Der er jo ingen der vil drikke alene (med mindre man er en trist dranker, der alligevel har givet op på alt)

Man drikker både for fællesskabet og følelsen. Det samme gør man vel med smøger?
Første gang du drikker, er det pga. fællesskabet, men når du opdager hvad der sker, og festen sparker ekstra hårdt når du drikker, begynder det at være = ❤️
Det må vel være lidt det samme med smøger så?
Du ryger for fællesskabet førsteomgang, men dernæst bliver det også for følelsen, samt at stå med vennerne og hygge.
Dernæst begynder nikoen at sparke hårdere ind, og du bliver afhængig. Derefter ryger du for dig selv, fordi nu er det ikke blot følelsen, men også en nødvendighed din krop har genereret.

 

Enig - Men nu modsiger du jo dig selv lidt 😉

 

"og luk røven om det der “du er ikke afhængig, bare festryger” (til dem der siger det) man er fandme afhængig hvis man har brug for at ryge 10 smøger til en fest, bare fordi du bliver budt på en."

 

Kan omskrives til 

"Man er fandeme afhængig af alkohol, hvis man har brug for at drikke til en fest, bare for at blive fuld og have følelsen med vennerne om at stå og hygge"

 

Alkohol er iøvrigt også enormt vanedannende, men selvom du drikker hver weekend for at blive fuld, og hygger med the bois er du ikke afhængig, vel?

 

Det begynder først at blive et rigtigt problem, når det bliver hverdag for dig - det samme går med smøger.

Link til kommentar
Del på andre sites

7 minutter siden, Lund skrev:

 

Enig - Men nu modsiger du jo dig selv lidt 😉

 

"og luk røven om det der “du er ikke afhængig, bare festryger” (til dem der siger det) man er fandme afhængig hvis man har brug for at ryge 10 smøger til en fest, bare fordi du bliver budt på en."

 

Kan omskrives til 

"Man er fandeme afhængig af alkohol, hvis man har brug for at drikke til en fest, bare for at blive fuld og have følelsen med vennerne om at stå og hygge"

 

Alkohol er iøvrigt også enormt vanedannende, men selvom du drikker hver weekend for at blive fuld, og hygger med the bois er du ikke afhængig, vel?

 

Det begynder først at blive et rigtigt problem, når det bliver hverdag for dig - det samme går med smøger.

Hvad modsagde jeg mig selv med?  Har jeg sagt at man ikke har brug for alkohol til at have en fest eller hvordan? Er ikke helt med?
Altså er vi enige i at rygning er langt mere vanedannende end alko? 

Link til kommentar
Del på andre sites

Arkiveret

Dette emne er nu arkiveret og er lukket for yderligere svar

Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar

×
×
  • Tilføj...

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK PÅ STAVOX.DK

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privatlivspolitik - Vilkår for brug.