Hop til indhold
Stavox
  • 1

Uklare regler omkring perm konfiskering


KAINE
 Del

Spørgsmål

I en episode her natten til mandag 06/03 er jeg ude for at blive arresteret og få min bil konfiskeret permanent uden mulighed for at få den tilbage andet end PD Raid, da bilen blev sat bag flere smart doors i PD's parkeringsplads (ikke konfiskerings området bag PD).

Episoden gik helt reelt ud på at politiet skød og downede 2 spillere som de jagtede, jeg kører udenom og betjentene vurdere at jeg åbenbart havde til hensigt at finish'e den ene af dem. Var ikke involveret i den kriminelle aktivitet forud for det. Jeg ramte ikke den downede spiller og ser heller ikke at turen i fængsel kan retfærdiggøres, da den eneste grund var at de mente det var min hensigt med at køre udenom.

Det skal også siges at jeg ikke havde lavet andre forseelser før det, som kunne retfærdiggøre en permanent konfiskering.

 

Efter det bliver en admin (Chimsi) involveret og forklarer at der ingen regler er på området om tidshorisont for sådan en konfiskering, grundlag for konfiskeringen, gentagne overtrædelser eller noget som helst. Så reelt var beskeden at ligemeget grund eller hvad der ligger forud for en konfiskering, så må man som betjent konfiskere en bil permanent.

Kan på ingen måde se hvordan det giver mening, for hvorfor så overhovedet give spillere muligheden for at købe sin bil fri, hvis de altid bare må konfiskere den så længe de har lyst inde i PD. Så kunne man i virkeligheden konfiskere alle biler på serveren for ex. ulovlig parkering og aldrig lade dem komme fri igen. Virker meget ulogisk.

 

Desuden står der i regel 20.12, at den konfiskerede bil skal være let at finde igen for ejeren (rent logisk også let tilgængelig), men de konfiskerede biler var bag sort mure inde ved PD cardealeren og buret inde.

 

Så jeg tænker der mangler nogle klare regler om, hvornår man må konfiskere en bil permanent (antal forseelser/advarsler forud, eventuelt tidshorisont etc.). Virker ikke fair at man kan få frataget sin bil så længe betjenten har lyst efter bare en enkelt forseelse.

 

Mvh KAINE

Link til kommentar
Del på andre sites

1 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 1
6 timer siden, KAINE skrev:

Så kunne man i virkeligheden konfiskere alle biler på serveren for ex. ulovlig parkering

Nej, det går mod regel 20.29, der forklarer at det skal kunne retfærdiggøres og netop giver eksemplet med, at biler ikke skal permanent konfiskeres for ulovlig parkering

 

6 timer siden, KAINE skrev:

Desuden står der i regel 20.12, at den konfiskerede bil skal være let at finde igen for ejeren (rent logisk også let tilgængelig)

Igen, så vil jeg henvise til 20.29 der beskriver, at permanent konfiskerede biler ikke behøver at være let tilgængelige

 

Hvis du kører hasarderet nok må politiet gerne permanent konfiskere den selvom det er første gang du bliver stoppet

  • +Rep 1
Link til kommentar
Del på andre sites

 Del

×
×
  • Tilføj...

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK PÅ STAVOX.DK

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privatlivspolitik - Vilkår for brug.