Hop til indhold
Stavox

Golf 6,7,8?


Kagen
 Del

Recommended Posts

13 minutter siden, Matti 🐐 skrev:

Jeg synes personligt, at Golf VI er fedest. Dette er på baggrund af, at du kan for relativ få penge gøre den utrolig brian agtig. Samtlige i min nuværende klasse er nok klassificeret som nogle brianer, og derfor bliver jeg naturligvis også påvirket af denne tendens.

På den anden side, så er en Golf VII også utrolig fed, og det er en af de mest retningstabile biler, som jeg har kørt. Du kan selvfølgelig også lave en Golf VII brian, dog så tager det lidt flere timer på arbejdspladsen, hvis du skal opnå den samme mængde brian, som du kan i en Golf VI.

Hele Golf genren er bare utrolig fede, lige pånær Golv VIII, som desværre er blevet lidt for nuanceret, og kommer til at ligne en elbil, og det kan min brian sjæl ikke tage.


Hvis man btw. køber en Golf Wagon så er man legit den dummeste jeg kender. Du får en Golf, som er placeret på samme platform som en Passat Wagon. Golf Wagon er nok bedre, hvis du skal køre langt grundet det større baggagerum, og den større kabine. Jeg vil dog påstå, at en Passat Wagon både er pænere og stærkere konstrueret end en Golf Wagon.

Passat Sedan er fyi. den mest undervurderede bil, som VW har bygget. Du får en bil, som er bygget på samme platform som VW Arteon og VW Phaeton henholdvis biler som er bygget til at konkurrere mod BMW 4-Serier og Bentleyere.


Derfor bliver mit endelige svar, at en Golf VI er federe end en Golf VII, da du som pointeret tidligere har rigere mulighed for at lave din bil brian agtig, og så ser den altså også bare mere badass ud, imo. Jeg køber også selv en til Juni/Juli.


Hvis I skal have en Golf VI og nedad, så skal I være opmærksomme på, at taktkæden går i stykker ved ca. 150.000 km(Det svinger fra bil til bil, og det kommer an på, hvor hårdt bilen er blevet kørt.) 
Jeg vil derudover også anbefale en 1,4 TSI enten med 122hk eller 160 hk, hvis I vælger den med 160 hestekræfter har I en motor, som fra fabrikken yder rigtig godt fra fabrikken, og som render fra 0-100 på ca. 8 sekunder, hvis I køber bilen med 122hk sikrer I jer dog en stærk motor, som er mere driftsikker end motoren med 160hk, dog så er den 1,6 sekunder langsommere fra 0-100. 
Jeg vælger personligt selv den med 160hk, også sætter jeg 12.000 af om året til udgifter til bilen, hvis nogle af jer er interesseret i at se mit regneark mht. biløkonomi, så kan I skrive en privatbesked til mig.

Sweaty🐍

  • Sødt 1
Link til kommentar
Del på andre sites

52 minutter siden, Matti 🐐 skrev:

Jeg synes personligt, at Golf VI er fedest. Dette er på baggrund af, at du kan for relativ få penge gøre den utrolig brian agtig. Samtlige i min nuværende klasse er nok klassificeret som nogle brianer, og derfor bliver jeg naturligvis også påvirket af denne tendens.

På den anden side, så er en Golf VII også utrolig fed, og det er en af de mest retningstabile biler, som jeg har kørt. Du kan selvfølgelig også lave en Golf VII brian, dog så tager det lidt flere timer på arbejdspladsen, hvis du skal opnå den samme mængde brian, som du kan i en Golf VI.

Hele Golf genren er bare utrolig fede, lige pånær Golv VIII, som desværre er blevet lidt for nuanceret, og kommer til at ligne en elbil, og det kan min brian sjæl ikke tage.

Helt enig, dog meget typisk valg at vælge 🙂 

52 minutter siden, Matti 🐐 skrev:

Passat Sedan er fyi. den mest undervurderede bil, som VW har bygget. Du får en bil, som er bygget på samme platform som VW Arteon og VW Phaeton henholdvis biler som er bygget til at konkurrere mod BMW 4-Serier og Bentleyere.

Både golf, passat og Arteon er bygget på samme platform (Mqb platform) den eneste kæmpe forskel, der er på de 3 forskellige typer er pladsen design og kvalitet. 

Arteonen koster dog 100,000 kr. mere i nypris end passaten gør, men du får jo også det fede design med. 

 

Så har vw, audi og seat gruppen det med når de bliver gamle at de begynder at bruge olie. 

Redigeret af Kagen
Link til kommentar
Del på andre sites

På 21/09/2021 den 8:30 PM , Matti 🐐 skrev:

Jeg synes personligt, at Golf VI er fedest. Dette er på baggrund af, at du kan for relativ få penge gøre den utrolig brian agtig. Samtlige i min nuværende klasse er nok klassificeret som nogle brianer, og derfor bliver jeg naturligvis også påvirket af denne tendens.

På den anden side, så er en Golf VII også utrolig fed, og det er en af de mest retningstabile biler, som jeg har kørt. Du kan selvfølgelig også lave en Golf VII brian, dog så tager det lidt flere timer på arbejdspladsen, hvis du skal opnå den samme mængde brian, som du kan i en Golf VI.

Hele Golf genren er bare utrolig fede, lige pånær Golv VIII, som desværre er blevet lidt for nuanceret, og kommer til at ligne en elbil, og det kan min brian sjæl ikke tage.


Hvis man btw. køber en Golf Wagon så er man legit den dummeste jeg kender. Du får en Golf, som er placeret på samme platform som en Passat Wagon. Golf Wagon er nok bedre, hvis du skal køre langt grundet det større baggagerum, og den større kabine. Jeg vil dog påstå, at en Passat Wagon både er pænere og stærkere konstrueret end en Golf Wagon.

Passat Sedan er fyi. den mest undervurderede bil, som VW har bygget. Du får en bil, som er bygget på samme platform som VW Arteon og VW Phaeton henholdvis biler som er bygget til at konkurrere mod BMW 4-Serier og Bentleyere.


Derfor bliver mit endelige svar, at en Golf VI er federe end en Golf VII, da du som pointeret tidligere har rigere mulighed for at lave din bil brian agtig, og så ser den altså også bare mere badass ud, imo. Jeg køber også selv en til Juni/Juli.


Hvis I skal have en Golf VI og nedad, så skal I være opmærksomme på, at taktkæden går i stykker ved ca. 150.000 km(Det svinger fra bil til bil, og det kommer an på, hvor hårdt bilen er blevet kørt.) 
Jeg vil derudover også anbefale en 1,4 TSI enten med 122hk eller 160 hk, hvis I vælger den med 160 hestekræfter har I en motor, som fra fabrikken yder rigtig godt fra fabrikken, og som render fra 0-100 på ca. 8 sekunder, hvis I køber bilen med 122hk sikrer I jer dog en stærk motor, som er mere driftsikker end motoren med 160hk, dog så er den 1,6 sekunder langsommere fra 0-100. 
Jeg vælger personligt selv den med 160hk, også sætter jeg 12.000 af om året til udgifter til bilen, hvis nogle af jer er interesseret i at se mit regneark mht. biløkonomi, så kan I skrive en privatbesked til mig.

spurgt bro

  • Sjovt 2
  • Dum 1
  • Sejt 1
Link til kommentar
Del på andre sites

På 21/09/2021 den 8:30 PM , Matti 🐐 skrev:

Passat Sedan er fyi. den mest undervurderede bil, som VW har bygget. Du får en bil, som er bygget på samme platform som VW Arteon og VW Phaeton henholdvis biler som er bygget til at konkurrere mod BMW 4-Serier og Bentleyere.

 

En passat har da intet med en Phaeton at gøre.

Passaten kører på MQB platformen som er delt med Arteon og Audi A3 (Bare for at nævne eksempler), men en Phaeton er i en klasse for sig selv.

Og til din info, så er en Arteon bare en opgraderet passat 😉

Redigeret af OpK
  • Brugbart 2
Link til kommentar
Del på andre sites

27 minutter siden, OpK skrev:

Passaten kører på MQB platformen som er delt med Arteon og Audi A3

Audi A3 Mk3 (2013–2020)

Audi Q2 (2016–present)

Audi TT Mk3 (2014–present)

SEAT León Mk3 (2012–2020)

Škoda Octavia Mk3 (2012–2020)

Škoda Superb Mk3 (B8) (2015–present)

Volkswagen Arteon/CC (2017–present)

 

 

  • +Rep 1
Link til kommentar
Del på andre sites

1 minut siden, Kagen skrev:

Audi A3 Mk3 (2013–2020)

Audi Q2 (2016–present)

Audi TT Mk3 (2014–present)

SEAT León Mk3 (2012–2020)

Škoda Octavia Mk3 (2012–2020)

Škoda Superb Mk3 (B8) (2015–present)

Volkswagen Arteon/CC (2017–present)

 

 

Ogs bare for at komme med nogle eksempler. VAG gruppen deler meget mellem mærkerne jo.

  • Sjovt 1
Link til kommentar
Del på andre sites

3 timer siden, Morten Pedersen skrev:

Golf 7 er federe stock, men golf 6 kan gøres federe hvis man brian'er den lidt.

Personligt er jeg kæmpe fan af Polo GTI'en af nyere årgang og nu når jeg er lam i venstre fod og kun må tage kort til auto-gear er DSG-kassen ikke et helt dårligt valg.

Har været ud og køre den nye golf 8 gte det rykket fremad, og den dsg gearkasse er bare så mege lækkert. 

  • +Rep 1
Link til kommentar
Del på andre sites

11 minutter siden, Morten Pedersen skrev:

Hvis jeg kan få forsikringen billig nok, hænger jeg også meget over mod en af de dersens Passat'er, om det så skal være GTE, R-line eller bare en helt normal Passat idk

Jeg formoder at du har penge nok hvis du ønsker en passat, eller polo gti. Det er ikke en billig bil, hvis jeg skulle være helt ærlig vil jeg nok vælge Polo gti hvis du ikke skal bruge pladsen. Hvis du vil have en lidt federe bil end polo'en vælg passat. Husk man kan ikke vurdere de to før man har været ude og køre dem begge 🙂 

  • +Rep 1
Link til kommentar
Del på andre sites

3 minutter siden, Kagen skrev:

Jeg formoder at du har penge nok hvis du ønsker en passat, eller polo gti. Det er ikke en billig bil, hvis jeg skulle være helt ærlig vil jeg nok vælge Polo gti hvis du ikke skal bruge pladsen. Hvis du vil have en lidt federe bil end polo'en vælg passat. Husk man kan ikke vurdere de to før man har været ude og køre dem begge 🙂 

En skam at Up GTI ikke kommer med automatgear, sådan en kunne ellers være sjov nok at hakke udstødningen midtover på og slaske rundt i

Link til kommentar
Del på andre sites

26 minutter siden, Morten Pedersen skrev:

En skam at Up GTI ikke kommer med automatgear, sådan en kunne ellers være sjov nok at hakke udstødningen midtover på og slaske rundt i

Troede jeg faktisk at de gjorde, de lyder faktisk helt okay. Jeg er bare større fan af Dsg end manuel 

  • +Rep 1
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 4 weeks later...

@KagenJeg har mig en golf 6 gti edition 35! 235 ponyer til at trække forhjul rundt som en mis!

 

er personligt selv til golf 7 men da prisen er så markant højere for en gti så valgte jeg en golf 6. 😘

På 21/9/2021 den 8:30 PM , Matti 🐐 skrev:

Jeg synes personligt, at Golf VI er fedest. Dette er på baggrund af, at du kan for relativ få penge gøre den utrolig brian agtig. Samtlige i min nuværende klasse er nok klassificeret som nogle brianer, og derfor bliver jeg naturligvis også påvirket af denne tendens.

På den anden side, så er en Golf VII også utrolig fed, og det er en af de mest retningstabile biler, som jeg har kørt. Du kan selvfølgelig også lave en Golf VII brian, dog så tager det lidt flere timer på arbejdspladsen, hvis du skal opnå den samme mængde brian, som du kan i en Golf VI.

Hele Golf genren er bare utrolig fede, lige pånær Golv VIII, som desværre er blevet lidt for nuanceret, og kommer til at ligne en elbil, og det kan min brian sjæl ikke tage.


Hvis man btw. køber en Golf Wagon så er man legit den dummeste jeg kender. Du får en Golf, som er placeret på samme platform som en Passat Wagon. Golf Wagon er nok bedre, hvis du skal køre langt grundet det større baggagerum, og den større kabine. Jeg vil dog påstå, at en Passat Wagon både er pænere og stærkere konstrueret end en Golf Wagon.

Passat Sedan er fyi. den mest undervurderede bil, som VW har bygget. Du får en bil, som er bygget på samme platform som VW Arteon og VW Phaeton henholdvis biler som er bygget til at konkurrere mod BMW 4-Serier og Bentleyere.


Derfor bliver mit endelige svar, at en Golf VI er federe end en Golf VII, da du som pointeret tidligere har rigere mulighed for at lave din bil brian agtig, og så ser den altså også bare mere badass ud, imo. Jeg køber også selv en til Juni/Juli.


Hvis I skal have en Golf VI og nedad, så skal I være opmærksomme på, at taktkæden går i stykker ved ca. 150.000 km(Det svinger fra bil til bil, og det kommer an på, hvor hårdt bilen er blevet kørt.) 
Jeg vil derudover også anbefale en 1,4 TSI enten med 122hk eller 160 hk, hvis I vælger den med 160 hestekræfter har I en motor, som fra fabrikken yder rigtig godt fra fabrikken, og som render fra 0-100 på ca. 8 sekunder, hvis I køber bilen med 122hk sikrer I jer dog en stærk motor, som er mere driftsikker end motoren med 160hk, dog så er den 1,6 sekunder langsommere fra 0-100. 
Jeg vælger personligt selv den med 160hk, også sætter jeg 12.000 af om året til udgifter til bilen, hvis nogle af jer er interesseret i at se mit regneark mht. biløkonomi, så kan I skrive en privatbesked til mig.

Dit svar til en 1.4 tsi skal du lade vær med!

 

jeg har flækket min gamle 1.4 tsi motor med 140hk det er noget lort!

Hvis du skal have en solid motor så skal du op i 2.0 tsi eller 2.0 tdi.

Link til kommentar
Del på andre sites

20 minutter siden, Filsøe skrev:

Hvis du skal have en solid motor så skal du op i 2.0 tsi eller 2.0 tdi.

Har nok bare lidt fordomme om disse to 

Jeg er næsten sikker på de alle spiser turboer, flækker topstykker og andre grimme ting

1.9 tdi er vejen frem 🙂 

Link til kommentar
Del på andre sites

2 minutter siden, Kagen skrev:

Har nok bare lidt fordomme om disse to 

Jeg er næsten sikker på de alle spiser turboer, flækker topstykker og andre grimme ting

1.9 tdi er vejen frem 🙂 

Min motor kommer fra golf 6r. Da min er en edition model har de valgt at gøre det lidt specielt.

 

De har cuttet 4x4 og gjort det forhjulstræk samt skruet lidt længere ned for ladetryk til turbo så den kun laver 235 istedet for 270. Men en chip klarer alt så runder vi lidt over 300.

Link til kommentar
Del på andre sites

På 23/09/2021 den 9:58 PM , Kagen skrev:

Har personligt en Audi a4 b6 lige nu, den bliver nok skiftet til en volvo s40 snart. Hvad har i andre? 

3BVB8Ma.png

Nej ikke den kære Audi den er luuuuuuuuuksus at køre i og savner allerede vores hotboxes 😎

Redigeret af Madsldr
  • Sjovt 1
Link til kommentar
Del på andre sites

3 timer siden, Filsøe skrev:

Min motor kommer fra golf 6r. Da min er en edition model har de valgt at gøre det lidt specielt.

 

De har cuttet 4x4 og gjort det forhjulstræk samt skruet lidt længere ned for ladetryk til turbo så den kun laver 235 istedet for 270. Men en chip klarer alt så runder vi lidt over 300.

Har du et billede af vognen?

3 timer siden, Madsldr skrev:

Nej ikke den kære Audi den er luuuuuuuuuksus at køre i og savner allerede vores hotboxes 😎

Volvoen er sku lige så luksus 

Link til kommentar
Del på andre sites

6 timer siden, Filsøe skrev:

Det er originale golf 6 gti edition 35 fælge. De ret specielle for ikke rigtigt nogen har dem🖖🏽

Her hvor jeg bor køre folk ikke i andet end golf 6 næsten fordi man bare lige sætter nye lygter også så bliver den meget pænere end originalt på de normale modeller. Jeg var tæt på at erhverv mig en golf 4 vr5 men så valgte jeg min Audi 😊😘

  • Sødt 1
Link til kommentar
Del på andre sites

1 time siden, Kagen skrev:

Her hvor jeg bor køre folk ikke i andet end golf 6 næsten fordi man bare lige sætter nye lygter også så bliver den meget pænere end originalt på de normale modeller. Jeg var tæt på at erhverv mig en golf 4 vr5 men så valgte jeg min Audi 😊😘

Et sæt nye lygter gør rigtig meget for bilen det helt vildt! 
 

jeg syntes du sku have taget 2.8 V6 4motion og smidt en turbo på🤩

  • +Rep 1
Link til kommentar
Del på andre sites

17 timer siden, Gerda skrev:

Helt klart er vga explora, den har du vidst også lidt fortid med @Kagen

Har aldrig haft en Explora men en digita, hvor hele motor var taget fra en jog af. Haters gonna hate, jeg er aldrig blevet stoppet af politiet fordi min udstødning var standard og den larmede ikke som de andre klamme knallerter gør selvom jeg kom kørende med godt 60 km/t i gennem byen forbi politiet.

17 timer siden, Filsøe skrev:

Et sæt nye lygter gør rigtig meget for bilen det helt vildt! 
 

jeg syntes du sku have taget 2.8 V6 4motion og smidt en turbo på🤩

Ja det er utroligt især på den model. 

Afgift mæssigt er det bare ikke sjovt at betale det er simpelthen for dyrt 😞 

 

Tænkte du på en golf? 

https://www.dba.dk/vw-golf-iv-28-v6-highline-4m/id-505692061/

https://www.bilgalleri.dk/galleri/136918-vw_golf_iv_2_8_v6_4motion (Den er nok lidt pænere den her ) 🙂

Redigeret af Kagen
  • Sejt 1
Link til kommentar
Del på andre sites

10 timer siden, Kagen skrev:

Har aldrig haft en Explora men en digita, hvor hele motor fra taget fra en jog af. Haters gonna hate, jeg er aldrig blevet stoppet af politiet fordi min udstødning fra standard og den larmede og som de andre klamme knallerter gør selvom jeg kom kørende med godt 60 km/t i gennem byen forbi politiet.

Ja det er utroligt især på den model. 

Afgift mæssigt er det bare ikke sjovt at betale det er simpelthen for dyrt 😞 

 

Tænkte du på en golf? 

https://www.dba.dk/vw-golf-iv-28-v6-highline-4m/id-505692061/

https://www.bilgalleri.dk/galleri/136918-vw_golf_iv_2_8_v6_4motion (Den er nok lidt pænere den her ) 🙂

Min er importeret af forrige ejer så jeg skulle kun tænke på forsikring.

 

Jaaa den der med en god mølle på spiser det heeeeele

Link til kommentar
Del på andre sites

 Del

×
×
  • Tilføj...

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK PÅ STAVOX.DK

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privatlivspolitik - Vilkår for brug.