Hop til indhold
Stavox
  • 0

Raid med formål?


Pebernød
 Del

Spørgsmål

Pollebobski og jeg besluttede os at raide/skaffe os af med vores rival bank, som tog alle vores kunder. Vi sidder og skyder deres printere igennem væggen og det ender så med at politiet raider dem, og  vi slipper afsted med det.

 

Derefter skulle Polle refund omkring 200k, fordi @Dispymente at vi brød regel 4.6

 

Her mener jeg dog, at vi havde et godt nok formål for at raide dem. Regel 4.6 er mere en regel for RDM, og siden vi ikke har dræbt nogen, har vi jo ikke gjort noget forkert?

 

Vil gerne høre jeres meninger her på dette non-toxic forum

 

kh dillerpind

  • +Rep 6
  • Dum 6
  • Løvebror 1
Link til kommentar
Del på andre sites

16 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Jeg er delvist uenig med Store og Dispy her. Jeg kan godt se, at de har i princippet har ret, hvis man læser reglen helt bogstavelig talt 

Dog er formålet med den regel, som du også selv nævner, at forhindre RDM. f.eks for at undgå man går ind i en butik - skriver /raid, nakker alle og løber.

 

Jeres raid har haft et helt klart formål, som skabte værdi for jer. I raidede altså ikke bare, for at skyde folk. Imo må ham bankejeren sikre sin bank bedre, så ikke man kan skyde dem igennem væggen. Derudover synes jeg det er et fedt RP scenarie i lige kørte igennem, og derfor synes jeg ikke det skal straffes.

 

Så måske regel 4.6 egentligt bare skal simplificeres?

 

Evt. forslag til omformulering af regel: 4.6: Når du raider, skal det være med et formål, udover at skyde spillere. Hvis du raider for at skyde folk, bliver det betragtet som RDM og du bliver straffet derefter.

 

 

  • +Rep 2
  • Brugbart 2
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
2 timer siden, Store skrev:

Det som Bims skriver er delvis rigtigt, dit formål med at raide skal altid være at stjæle ting. Så du kan ikke bare raide for at skyde deres printere om du har bank eller ej, da formålet altid skal være, at stjæle dem og ikke skyde dem. Så Dispy har ikke gjort noget galt i hans vurdering.

 

Synes bare ikke det du siger giver mening, fordi hvad er forskellen på at keypadcracke sig ind i banken og skyde printerne og at gøre det igennem en væg? Har selv flere gange oplevet folk raide mine banke/baser/osv. hvilket har resulteret i at mine printere er blevet eksploderet. Det jo ikke alle der har mulighed for at transportere 4+ printere og at lade dem ligge virker fuldstændig idiotisk. Forstå mig ret... men, at en loyal løvespiller som Polle skal refund 200k virker total unfair in my opinion. RP-mæssigt giver det rigtig god mening at "stjæle" potentielle kunder.

  • +Rep 3
  • Brugbart 1
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Altså reglen siger at formålet altid skal være at stjæle ting, det vil sige at du raider en base med det formål at stjæle printer osv, ikke bare skyde dem og gå igen.

 

Hvis du keypadcracker dig ind også skyder printerne har du jo stadig ikke prøvet at stjæle noget? Det den ordret siger er at du skal gå efter at stjæle tingene, og ikke bare raid for at skyde det hele også bare gå igen.

 

Hvis det menes på en anden måde så er det min fejl, men det ville være rart hvis en HOS kunne svare på denne tråd om hvordan den skal fortolkes, og hvis jeg tager fejl så kunne de gøre det som Lund så flot beskrevede længere oppe.

 

Redigeret af Store
  • Slange! 2
Link til kommentar
Del på andre sites

  • -1
1 time siden, Drillepind skrev:

Pollebobski og jeg besluttede os at raide/skaffe os af med vores rival bank, som tog alle vores kunder. Vi sidder og skyder deres printere igennem væggen og det ender så med at politiet raider dem, og  vi slipper afsted med det.

 

Derefter skulle Polle refund omkring 200k, fordi @Dispymente at vi brød regel 4.6

 

Her mener jeg dog, at vi havde et godt nok formål for at raide dem. Regel 4.6 er mere en regel for RDM, og siden vi ikke har dræbt nogen, har vi jo ikke gjort noget forkert?

 

Vil gerne høre jeres meninger her på dette non-toxic forum

 

kh dillerpind

var formålet at få dem raidet af politiet eller bare fjerne deres printere?

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • -1

Har ikke noget i mod nogle eller noget men ville sige at man gerne må raide for og skyde deres printer når som i siger at de stjæler jeres kunder i går jo ikke kun efter og dræbe dem så ville sige man gerne må det 

  • +Rep 1
Link til kommentar
Del på andre sites

  • -1
3 minutter siden, Sebaak23_ DK skrev:

Drillepind bare et spørgsmål. 
have i en aktivt i deres butik mens i skyder fra jeres egen ? 

hvis i havde det ser jeg ikke et problem da der er et formål bag raided som ikke bare er for kills.

 

Vi har aldrig været i vores base? Vi var alle inde i deres base? Dispy tripper bare

  • +Rep 1
Link til kommentar
Del på andre sites

  • -1

Det som Bims skriver er delvis rigtigt, dit formål med at raide skal altid være at stjæle ting. Så du kan ikke bare raide for at skyde deres printere om du har bank eller ej, da formålet altid skal være, at stjæle dem og ikke skyde dem. Så Dispy har ikke gjort noget galt i hans vurdering.

Redigeret af Store
  • +Rep 1
  • -Rep 2
Link til kommentar
Del på andre sites

  • -4
3 timer siden, Houston skrev:

Selvfølgelig giver det mening rent RP-mæssigt. Problemet er, at regelsættet er så forbandet restriktivt i forhold til gameplay samt, at staffteamet ihærdigt forsøger at følge det ned til mindste komma.. Ikke at sidstnævnte nødvendigvis er en dårlig ting.

 

Jeg har sagt det før, men DarkRP er blevet alt for forudsigeligt. Jeg synes, at HOS burde gennemgå regelsættet og økse alle de regler der begrænser alternative spillestile. F.eks. hvorfor burde en våbenhandler ikke kunne raide? Han har vel et incitament, ligesom Drillepind her, til at skade konkurrenten og stjæle konkurrentens våben for at maksimere sin egen indtjening?

 

Prøv nu og pust noget nyt liv i det her gamemode. 🙏

 

Hvad skriver du herinde for, din lille rotte?

  • Dum 2
Link til kommentar
Del på andre sites

 Del

×
×
  • Tilføj...

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK PÅ STAVOX.DK

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privatlivspolitik - Vilkår for brug.