Hop til indhold
Stavox

[Solved] Granatkaster


Aske

Recommended Posts

Jeg vil først pointere at det er mere en diskussion end et forslag så brug upvote/downvote pilene istedet for -/+Reps.

 

Så forslaget lyder på den gamle granatkaster der var på våben skulle bringes tilbage til brug igen.

Jeg ville dog mene der skulle rettes på nogle ting omkring den.

 

Grunde til at den skal tilføjes igen.

  • Folk bliver mindre overmandet af større gang(ulempe vil så være at de også har den)
  • Nye muligheder for at raide baser hvis den kan ødelægge fence smartdoors.

 

Ting jeg tænker der skulle rettes.

  • Prisen skal være dyrere end den var tidligere.
  • Den skal have mulighed for at skade smartdoors.
  • Noget cooldown eller andet så man ikke kan nakke 20 afsted i minuttet.

 

Jeg vil gerne høre andres meninger på om den skal tilbage eller ej, del dem gerne.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg vil mene at det er en meget god ide. Specielt det med at den kan ødelægge smartdoors selvom det er fence. I en perfekt verden vil det kunne gøre det mere fair at raide, men jeg har ikke styr på det tekniske stuff så jeg kan ikke sige om det er bøvlet. 
Det er blevet meget svært at raide specielt med fence og når der er 16 mennesker der bare sidder og skyder en gennem en væg, så det ville give god mening at gøre så der en en måde at man lettere kan komme ind. 
Jeg vil lige kommet med et forslag som måske ville kunne hjælpe, men igen jeg ved ikke om det kan laves.

 

Mit første forslag er at man fx. kun kan bruge grenade launcheren når man fx. er under 5 der raider, eller den skade som den gør ændres alt efter hvor mange man raider. Så det bliver lidt sværere at raide når man er flere, og derfor bliver den ikke for op. 
Jeg tænker også at det skal være lidt ligesom DBs altså at man finder materialerne og crafter den. Et andet forslag til anskaffelse er at ligesom weed manden er der en "grenade mand" som kommer forskellige steder på mappet på forskellige tider. Fx. at han kun er fremme 15 min ud af 60 min og skifter forskellige steder. 
Så der stadigvæk kommer til at være normale raids da den er svær at skaffe. Det betyder også at den skal være god nok så den er værd at skaffe. 

 

Mit sidste forslag er taget fra Rust (et godt spil)
Jeg synes der skulle være flere forskellige granater, fx smoke, HE, Stun/flashbang (dog ikke for OP), shotgun shell (fungere ligesom et shotgun) og sticky gernade
Jeg ved ikke helt med smoke om den kommer til at crashe serveren, eller bare få serveren til at lagge.
Der gælder det samme for alle granater som launcheren at de er svære at skaffe, og der skal måske endda et buy limit på, så man ikke bare kan smadre gennem en base med 100 granater. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg synes de var mega fede da de kom ud. Især Øksen og Deagle. 

Der er bare en kedelig del ved en granatkaster som jeg oplevede var

at explosionen gav også skade igennem vægge hvilket er lidt træls

hvis man har en lille gunshop op eller lignende. Det kræver maks at

to personer står og skyder granater ind og på siden af væggen og du er død.

 

Ved ikke om nogen kan huske dengang Trixx valgte at lege lejemorder og havde

et hit på en enkelt inde i Danske bank som resulteret i at han dræbte 10 andre

personer omkring fordi den laver splash damage.

Link til kommentar
Del på andre sites

20 timer siden, Kagen skrev:

Ved ikke om nogen kan huske dengang Trixx valgte at lege lejemorder og havde

et hit på en enkelt inde i Danske bank som resulteret i at han dræbte 10 andre

personer omkring fordi den laver splash damage

 

1 time siden, Mads E. skrev:

Permban, MassRDM?

Yes, det giver vel kun mening at give personen ban.

Man skal godt nok være dum hvis man tror et eksplosivt våben kun vil dræbe en person blandt 10 mennesker.

 

Jeg er ikke sikker, men tror det var @Monada som også fik permban for en lignende grund.

 

Jeg syntes ikke selv godt om ideen her, da granatkasteren/RPG'en var vildt op da de var tilføjet.

Det er et ez instakill selvom eksplosionen landte 8 meter fra dens mål.

 

Ideer til at kunne balancere det:

- Cooldown på brug af ekplosive våben. (Som Aske skriver)

- Evt. gøre så den slet ikke kan skade personer, men så den udelukkende skal bruges til at raide. Hvis det skulle blive tilføjet syntes jeg også den skulle kunne skade hegn (Igen, Aske), ligesom granaten gør pt. - Det giver også raiders en meget bedre mulighed for faktisk at kunne raide, da de kan stå på lidt afstand, i stedet for at skulle gå ind i en dødsfælde med en keypadcracker.

- Nerf splash damage, så du faktisk skal ramme i nærheden af hvad du forsøger at ramme før man begynder at tage store mængder skade.

- Gøre det en del sværere at få våben som disse. Fx: En form for mission som Monada skriver, eller man kunne evt. tilføje flere grind-muligheder ligesom du kan craft en bedre keypadcracker.

Link til kommentar
Del på andre sites

2 timer siden, Mic skrev:

 

Yes, det giver vel kun mening at give personen ban.

Man skal godt nok være dum hvis man tror et eksplosivt våben kun vil dræbe en person blandt 10 mennesker.

 

Jeg er ikke sikker, men tror det var @Monada som også fik permban for en lignende grund.

 

Jeg syntes ikke selv godt om ideen her, da granatkasteren/RPG'en var vildt op da de var tilføjet.

Det er et ez instakill selvom eksplosionen landte 8 meter fra dens mål.

 

Ideer til at kunne balancere det:

- Cooldown på brug af ekplosive våben. (Som Aske skriver)

- Evt. gøre så den slet ikke kan skade personer, men så den udelukkende skal bruges til at raide. Hvis det skulle blive tilføjet syntes jeg også den skulle kunne skade hegn (Igen, Aske), ligesom granaten gør pt. - Det giver også raiders en meget bedre mulighed for faktisk at kunne raide, da de kan stå på lidt afstand, i stedet for at skulle gå ind i en dødsfælde med en keypadcracker.

- Nerf splash damage, så du faktisk skal ramme i nærheden af hvad du forsøger at ramme før man begynder at tage store mængder skade.

- Gøre det en del sværere at få våben som disse. Fx: En form for mission som Monada skriver, eller man kunne evt. tilføje flere grind-muligheder ligesom du kan craft en bedre keypadcracker.

 

1709d38ed744a2e1476df3ce60bcae9a.png

Link til kommentar
Del på andre sites

På 24/02/2021 den 6:37 PM , Sebaak23_ DK skrev:

Tænkte det samme. Big braid som laver pdraid er det samme som en minigun af granater inde bag muren

Altså med en granatkaster ville der ikke være noget sjovt i pdraid det ville bare være en kæmpe lag zone og af den grund synes jeg ideen er dårlig

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Arkiveret

Dette emne er nu arkiveret og er lukket for yderligere svar

Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar
×
×
  • Tilføj...

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK PÅ STAVOX.DK

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privatlivspolitik - Vilkår for brug.