Hop til indhold
Stavox

Råd?


Andrew,

Recommended Posts

Man behøver ikke læse alt lærerne giver en for til time. Ofte gennemgår de det i timen, eller kan du bare læse det mens du laver opgaven.
Hvis du kan er det selvfølge bedst at læse, men hvis der er mange afleveringer kan man spare tid ved ikke at læse. 

Link til kommentar
Del på andre sites

2 timer siden, Hizlau skrev:

Man behøver ikke læse alt lærerne giver en for til time. Ofte gennemgår de det i timen, eller kan du bare læse det mens du laver opgaven.
Hvis du kan er det selvfølge bedst at læse, men hvis der er mange afleveringer kan man spare tid ved ikke at læse. 

Tænker måske det er en idé lige at lave alt i starten, og så vurdere hvilke undervisere der faktisk følger op på lektier, før man lader være med at lave noget.

Link til kommentar
Del på andre sites

2 minutter siden, Dynn skrev:

Tænker måske det er en idé lige at lave alt i starten, og så vurdere hvilke undervisere der faktisk følger op på lektier, før man lader være med at lave noget.

Ja det er nok den bedste måde at gøre det på. Så kan man selv vurdere hvor godt man er med, og ud fra det vælge hvor meget man læser, og i hvilke fag man læser i. 

Link til kommentar
Del på andre sites

2 minutter siden, Dynn skrev:

Og så er det en god idé at være gode venner med dine undervisere. Det kan have stor betydning på dine karakterer. Det er en nem måde at få højere karakter end du egentlig burde.

 

I can confirm. Min kammerat fyrede en insensitiv joke i starten af 1g. Læreren er uheldigvis meget politisk korrekt, og han endte med at afslutte engelsk med 02. Hans engelske kompetencer var klart over os andre, skriftligt og mundtligt.

 

Jeg afsluttede også matematik B med et 02 standpunkts, efter at have afleveret til 10-12-tal hele året. Havde uheldigvis in the meantime klaget til rektor angående hendes verbale nedsabling af en usikker elev, som skiftede skole. Rektor og min matematik lærer er åbenbart gode venner i privatlivet...

 

Lesson of the day, lad lige vær med at blive uvenner med læreren.

Link til kommentar
Del på andre sites

1 minut siden, Middi skrev:

 

I can confirm. Min kammerat fyrede en insensitiv joke i starten af 1g. Læreren er uheldigvis meget politisk korrekt, og han endte med at afslutte engelsk med 02. Hans engelske kompetencer var klart over os andre, skriftligt og mundtligt.

 

Jeg afsluttede også matematik B med et 02 standpunkts, efter at have afleveret til 10-12-tal hele året. Havde uheldigvis in the meantime klaget til rektor angående hendes verbale nedsabling af en usikker elev, som skiftede skole. Rektor og min matematik lærer er åbenbart gode venner i privatlivet...

 

Lesson of the day, lad lige vær med at blive uvenner med læreren.

Vi havde en fysiklærer, som var meget speciel, og med dårlige jokes. Bare det at smile af hans dårlige jokes og, når der var mulighed for det, snakke med ham om noget random der var i hans interesse, gjorde en kæmpe forskel. Jeg fik 12/12 i årskarakter uden at være i nærheden af at kunne retfærdiggøre det lol.

 

 

Hvis man har fag som virkelig ikke interesserer en, kan man også snyde den lidt ved at "gemme" noget klogt at sige til læreren circler rundt til din gruppe, og kan høre hvad du siger - uden personen ser, at du ser dem selvfølgelig. Bare så det virker naturligt, at du siger noget klogt. Virker måske kun i nogen fag. Det virkede i biologi for mig 😄 

Link til kommentar
Del på andre sites

34 minutter siden, Dynn skrev:

Vi havde en fysiklærer, som var meget speciel, og med dårlige jokes. Bare det at smile af hans dårlige jokes og, når der var mulighed for det, snakke med ham om noget random der var i hans interesse, gjorde en kæmpe forskel. Jeg fik 12/12 i årskarakter uden at være i nærheden af at kunne retfærdiggøre det lol.

 

 

Hvis man har fag som virkelig ikke interesserer en, kan man også snyde den lidt ved at "gemme" noget klogt at sige til læreren circler rundt til din gruppe, og kan høre hvad du siger - uden personen ser, at du ser dem selvfølgelig. Bare så det virker naturligt, at du siger noget klogt. Virker måske kun i nogen fag. Det virkede i biologi for mig 😄 

 

Bruh, det er virkelig den bedste taktik der er. Plus, når der er opsamling på hele emnet man snakkede om og læreren siger "som jeg hørte x sige..."   FEELS GOOD

Link til kommentar
Del på andre sites

9 minutter siden, Reyn skrev:

Vær en del af det sociale liv i klassen og på skolen.

Det er nok en af de mest vigtige ting, som der er blevet skrevet indtil videre. 
Da jeg gik i 1.g brugte jeg ALT min tid sammen med min kæreste, og jeg nåede ikke at bygge nogle relationer op, da vi så gik fra hinanden var jeg palle alene i verden.

Link til kommentar
Del på andre sites

2 timer siden, Matti 🐐 skrev:

Det er nok en af de mest vigtige ting, som der er blevet skrevet indtil videre. 
Da jeg gik i 1.g brugte jeg ALT min tid sammen med min kæreste, og jeg nåede ikke at bygge nogle relationer op, da vi så gik fra hinanden var jeg palle alene i verden.

fuck bitches get money

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Arkiveret

Dette emne er nu arkiveret og er lukket for yderligere svar

×
×
  • Tilføj...

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK PÅ STAVOX.DK

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privatlivspolitik - Vilkår for brug.