Hop til indhold
Stavox

[Solved] Staff klage - Nichzar


lightergas

Recommended Posts

Dit ingame navn: shu hasam
Dit SteamID: STEAM_0:0:446148560

Staff ingame navn: Nichzar
Staff SteamID: STEAM_0:1:58263648


Forklar situationen: Jeg kommer kørende i min mekaniker bil, hvor opdager, at bagenden af Nichzar's bil holder ude over kanstenen og græsset. Jeg tager så bilen op på mit lad, og kører derefter hen til mekaniker stedet. Når jeg så er ved at tage den af laget igen og sætte hjulklemme på, så TP'er Nichzar til mig. Han siger at bilen holdte lovligt, hvilket jeg så siger at den ikke gør. Men inden jeg når at sige mere, så fjerner han bilen, helt uden at lytte til hvad jeg har at sige. Det bliver jeg så ret frustreret over, og skal lige til at forklare ham at den faktisk holdte ulovligt, men så TP'er han bare væk helt uden at sige andet.

Undskyld mig, men hvad fuck? Du kan sku da ikke bare TP til mig, give mig fingeren, og så bare skride igen uden at give mig en chance for at kunne forklare mig. Det er da godt nok det mest uprofessionelle staffarbejde jeg nogen sinde har set. Der står i færdselsloven kapitel 3, paragraf 8; "En lovlig parkering vurderes ud fra, om hele bilen holder sig indenfor de hvide parkeringsstriber.". Det vil sige, at HELE bilen skal holde inden for stregerne, hvilket den så ikke gjorde her. Noget af bilen holdte desuden også over kantstenen og græsset, hvilket OGSÅ er ulovlig parkering.

Bevis: https://medal.tv/clips/43572695/d1337ZZwDVkT

Mvh.
shu hasam

Link til kommentar
Del på andre sites

  • Bot

Tak for at give din mening til kende. Vi forsøger hele tiden at forbedre vores arbejde.

For at få mest ud af din klage, beder vi dig være sikker på, at du har inkluderet alt nødvendigt information, samt fulgt den påkrævede skabelon.

 

Staff-klagen håndteres af @MRGreen

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Shu hasam efter en snak med Beetle kan jeg bekræfte at den godt må rage ud over kantstenen. Derfor har den holdt lovligt han har også snakket med Emoyly og Green hvor de begge siger det samme. Beklager hvis jeg har været meget hurtigt med tp, og efterfølgende bare at tp væk igen. Jeg ville gerne fortrække hvis du også taler pænt til mig, dog kan jeg godt forstå din frustration da du mener du har haft ret.

 

Mvh. Nichzar

Link til kommentar
Del på andre sites

Sjovt, for jeg snakkede med @Cqmbo & @Else forleden dag, og de sagde at man IKKE må.

 

3 minutter siden, Nichzar skrev:

efter en snak med Beetle kan jeg bekræfte at den godt må rage ud over kantstenen.

Den forstår jeg ikke helt. I færdselsloven står der jo "En lovlig parkering vurderes ud fra, om hele bilen holder sig indenfor de hvide parkeringsstriber.". Og altså ikke bare dens fire hjul. Såfremt at HOS dog stadig står fast i deres beslutning om at trodse loven, så vil jeg gerne have en refund på 10K for den hjulklemme som jeg vil have sat på din bil, da jeg ikke har brudt loven på noget tidspunkt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej

 

Eftersom at jeg bliver nævnt, giver jeg lige min vurdering og hvad jeg har sagt.

Jeg vil mene at den bil, som du i klippet konfiskere holder lovligt. Det er med årsagen at den yder ikke fare for den trafik der nu engang er + at den er indenfor striberne

 

Det jeg gav min mening om, var at parkeringspladsen foran " Butik # 2,3 og 4 " er hvor man skal parkere på den lange led, frem for den korte led ( Med undtagelse af enkelte biler, som kan være indenfor striberne. ) 

På den måde er de ikke til gene for hverken fodgængere eller traffikken. 

Her har jeg taget et billede, som er nåede lignende det jeg forklare udfra.

https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=2389868027 ( Dette er en ulovlig parkering ) 

 

 

 

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

1 time siden, Else skrev:

Jeg vil mene at den bil, som du i klippet konfiskere holder lovligt. Det er med årsagen at den yder ikke fare for den trafik der nu engang er + at den er indenfor striberne

 

1 time siden, Else skrev:

På den måde er de ikke til gene for hverken fodgængere eller traffikken. 


At den ikke er til fare/gene for andre, betyder jo ikke, at den ikke holder ulovligt? Der står jo stadig i færdselsloven, at hele bilen skal være inde for stregerne.

 

1 time siden, Else skrev:

Det jeg gav min mening om, var at parkeringspladsen foran " Butik # 2,3 og 4 " er hvor man skal parkere på den lange led, frem for den korte led ( Med undtagelse af enkelte biler, som kan være indenfor striberne. ) 

I casen snakkede vi om, at bilens front (ikke hjul) holdte inde over fortovet. @Cqmbo sagde så, at det var ulovligt (ifølge færdselslovens kapitel 3, paragraf 8), hvilket jeg så til start var lidt uenig i. Derefter fik han så dig til at TP, hvor du gav ham ret i at det faktisk var ulovligt.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej

Jeg fik en RDA case hvor mekanikkeren var igang med at konfiskere din bil fordi den holdte forenden ude på vejen, hvorefter mekanikkeren så begynder at sætte blokader op så folk ik rammer ham imens de kører fordi ham, hvor du vælger at fjerne hans blokader, og arrest for at tage en bil som holdte både på parkeringens pladsen og vejen. Den bil han så var igang med at tage i den case jeg fik var så din bil shu hasam. 

 

Som der os står i færdselsloven paragraf 2 under parkering vuderes det for om hele bilen holder bag de hvide parkerings striber. 

Link til kommentar
Del på andre sites

8 minutter siden, Cqmbo skrev:

hvor du vælger at fjerne hans blokader, og arrest for at tage en bil som holdte både på parkeringens pladsen og vejen.

yes, og så forklarede i mig, at han godt må gøre det, når HELE bilen ikke holdte inden for parkeringsstriberne (og ikke bare hjulene), som jeg så også modtog en straf for.
 

 

11 minutter siden, Cqmbo skrev:

Som der os står i færdselsloven paragraf 2 under parkering vuderes det for om hele bilen holder bag de hvide parkerings striber. 

Exactly! Og det er også derfor jeg klager over, at Nichzar ikke lod mig konfiskere hans bil.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej @shu hasam.  I den her situation holder bilen lovligt parkeret. Som der står beskrevet i færdselsloven "En lovlig parkering vurderes ud fra, om hele bilen holder sig indenfor de hvide parkeringsstriber." og altså ikke kanstenen. Hvis tilfældet havde været at dækne var oppe på kanstenen ville det betraktes som en ulovlig parkering, men da det ikke er tilfældet, holder bilen lovligt. @Nichzar har derfor intet gjort forkert. 

 

 

 

Hvis der stadig er tvivl kan du sende en besked til mig. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Arkiveret

Dette emne er nu arkiveret og er lukket for yderligere svar

Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar
×
×
  • Tilføj...

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK PÅ STAVOX.DK

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privatlivspolitik - Vilkår for brug.