Hop til indhold
Stavox
  • 0

Fps, specs og skærme


Rusty

Spørgsmål

Hej!

Jeg ønsker at vide jeres specs, gennemsnitlige fps, skærm kvalitet / priser.

Jeg ønsker at komme tilbage men min computer kan ikke trække at starte garrys mod, selv i menuen crasher den

Så hvis i kunne være nogle rare mennesker og skrive jeres specs osv. ville jeg blive en glad dreng 😁

/-_ Rusty _-\

Link til kommentar
Del på andre sites

29 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

1 time siden, Rusty skrev:

Jeg brugte 7995DKK,- for dette:
Kabinet: NZXT H510 Elite (Pisse dyrt men også fedt kabinet. man kan få meget billigere men syntes ikke de er særligt fede. Hvis du er ligeglad med kabinettet kan du få den samme pc bare andet kabinet for sådan 7000 måske)
Graffikkort: Geforce RTX 2060 (Rip mine penge. 20 serien er kæmpe scam)
CPU: AMD Ryzen 5 3600
RAM: 16 GB 3000 MHZ 
Motherboard: Asus Prime B450 (Tror det er det som den hedder)


Brug Siden topdata.dk / Topgaming.dk (Firmaet har 2 navne idk why.)
Jeg brugte 2 uger på at finde den bedste og billigste side og blive lidt klogere på alt muligt om computere.
Siger bare Jeg købte min pc fra Topgaming / Topdata og det er mit største tip jeg kan give dig

FPS i spil:
CSGO: 300-400 Fuld settings
Rust: 80-110 FPS Fuld settings
Stavox: 100 (i spawn og når der er mange entities) - 300
Generealt er det mest sådan 100-300 fps jeg kører i alle spil fuld FPS (kommer an på hvor god grafik spillet har)

Link til kommentar
Del på andre sites

15 minutter siden, VaffelVictor skrev:

Lige præcis. Du kan tilpasse din pc hvilket er meget fedt. Jeg vil nok mene at du skal endten tilføje 1 TB HDD lagerplads for 349 kroner ekstra. ellers skal du ved disk 1 forstørre den til 1 TB SSD lagerplads for 299kroner. Jeg har selv 2 TB da jeg ikke har internet til at kan slette spil for at installere dem 1 uge efter igen. Så lagger jeg af helvede til. Derfor Købte jeg lidt ekstra så jeg har i alt sådan ca. 250GB SSD og 2 TB HDD
 

Se eventuelt denne video.
Nogle af dem er fusk. Så køb dem der har bedst rating og er mest populære. Måske koster det en tier mere end de andre men det er vidst også bedre end at skal bruge 30 kroner igen... 

 

Det er det allerede. NVMe er M.2 Det hedder bare NVMe M.2. Men folk kalder det bare endten M.2 eller NVMe

Tror bare jeg køber en ekstra 1 tb hdd for 349kr

Link til kommentar
Del på andre sites

1 minut siden, Rusty skrev:

Men hvis man ruller ned på den computer kan man tilpasse den, hvad ville du siger jeg skulle tage ift disk 1-2?

 

Lige præcis. Du kan tilpasse din pc hvilket er meget fedt. Jeg vil nok mene at du skal endten tilføje 1 TB HDD lagerplads for 349 kroner ekstra. ellers skal du ved disk 1 forstørre den til 1 TB SSD lagerplads for 299kroner. Jeg har selv 2 TB da jeg ikke har internet til at kan slette spil for at installere dem 1 uge efter igen. Så lagger jeg af helvede til. Derfor Købte jeg lidt ekstra så jeg har i alt sådan ca. 250GB SSD og 2 TB HDD
 

11 minutter siden, Rusty skrev:

Lyder godt, hvordan modtager du license over ebay`?

 

Se eventuelt denne video.
Nogle af dem er fusk. Så køb dem der har bedst rating og er mest populære. Måske koster det en tier mere end de andre men det er vidst også bedre end at skal bruge 30 kroner igen... 

 

8 minutter siden, Rusty skrev:

Men hvis man ruller ned på den computer kan man tilpasse den, hvad ville du siger jeg skulle tage ift disk 1-2?

 

ÆNDRE 500GB NVMe M.2 > 1TB NVMe M.2 SSD (INTEL 665P) for 300kr kan man ændre den til 1 tb m.2 ssd

er det en mulighed?

Det er det allerede. NVMe er M.2 Det hedder bare NVMe M.2. Men folk kalder det bare endten M.2 eller NVMe

Link til kommentar
Del på andre sites

1 minut siden, VaffelVictor skrev:

Hvis jeg var dig ville jeg nok også købe lidt ekstra plads på din PC. Den havde hvis kun 500 GB SSD plads.
Da jeg købte min tilføjede jeg 1 TB HDD Lagerplads. (SSD og M.2 harddiske er hurtigere end HDD) Men de er derfor også dyrere. (Man bruger M.2 og SSD harddiske til at have windows og sådan meget vigtige ting på) Jeg har f.eks. rust på så kan jeg hurtigere loade ind på en server

Men hvis man ruller ned på den computer kan man tilpasse den, hvad ville du siger jeg skulle tage ift disk 1-2?

 

1 minut siden, Rusty skrev:

Men hvis man ruller ned på den computer kan man tilpasse den, hvad ville du siger jeg skulle tage ift disk 1-2?

 

ÆNDRE 500GB NVMe M.2 > 1TB NVMe M.2 SSD (INTEL 665P) for 300kr kan man ændre den til 1 tb m.2 ssd

er det en mulighed?

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis jeg var dig ville jeg nok også købe lidt ekstra plads på din PC. Den havde hvis kun 500 GB SSD plads.
Da jeg købte min tilføjede jeg 1 TB HDD Lagerplads. (SSD og M.2 harddiske er hurtigere end HDD) Men de er derfor også dyrere. (Man bruger M.2 og SSD harddiske til at have windows og sådan meget vigtige ting på) Jeg har f.eks. rust på så kan jeg hurtigere loade ind på en server

Link til kommentar
Del på andre sites

2 minutter siden, VaffelVictor skrev:

ALDRIG! køb windows licens fra det sted du køber en pc. Du kan få windows 10 pro til 20-30 kroner på ebay. Det er 100 gange bedre end at bruge 400-1000 kroner på windowns fra firmaerne. 
 

Ellers så lyder det som et fint køb. Den burde kunne trække de fleste spil ret godt med gode settings. 
God fornøjelse med PC'en hvis du køber den 🙂
//VaffelVictor

Lyder godt, hvordan modtager du license over ebay`?

 

Link til kommentar
Del på andre sites

20 timer siden, Rusty skrev:

Ok, lyder fint.

https://topdata.dk/shop/422-topgaming/13149-top-proi5-10400f16g-ramgtx1660super-6g500-ssd-nvme/

Hvad med den? + kabbinet med 4 rgb fans til 399/499kr

( + windows license)

ALDRIG! køb windows licens fra det sted du køber en pc. Du kan få windows 10 pro til 20-30 kroner på ebay. Det er 100 gange bedre end at bruge 400-1000 kroner på windowns fra firmaerne. 
 

Ellers så lyder det som et fint køb. Den burde kunne trække de fleste spil ret godt med gode settings. 
God fornøjelse med PC'en hvis du køber den 🙂
//VaffelVictor

Link til kommentar
Del på andre sites

6 minutter siden, VaffelVictor skrev:

Det skal siges da min pc ankom var et stik faldet ud af graffikkortet da den ankom pga. pakkemændene har været for voldige. Men det et 1 personsfirma af en der hedder Rune eller sådan noget. Han er pisse flink og hjalp os med hvad jeg skulle gøre for at få min computer til at fungere. 

Ok, lyder fint.

https://topdata.dk/shop/422-topgaming/13149-top-proi5-10400f16g-ramgtx1660super-6g500-ssd-nvme/

Hvad med den? + kabbinet med 4 rgb fans til 399/499kr

( + windows license)

Link til kommentar
Del på andre sites

Lige nu, Rusty skrev:

Stikker lige snuden der ind.:downs:

Det skal siges da min pc ankom var et stik faldet ud af graffikkortet da den ankom pga. pakkemændene har været for voldige. Men det et 1 personsfirma af en der hedder Rune eller sådan noget. Han er pisse flink og hjalp os med hvad jeg skulle gøre for at få min computer til at fungere. 

Link til kommentar
Del på andre sites

1 minut siden, VaffelVictor skrev:

Lad mig give dig et tip. Som sagt brug Topdata / Topgaming og ikke Føniks, elgiganten, power, sharkgaming osv. De butikker går udelukkende efter at tjene så mange penge som de overhovedet kan. Det gør Topdata ikke. Hos Topdata kan du selv skifte lidt i specsne osv. 

Tips til gode specs som er forholdsvis billige
16 GB RAM 3000 Mhz
1660 super eller 1670 (Pls ik køb 20 serien det er den største scam)
AMD Ryzen 5 3600, AMD Ryzen 7 2700 (Hvis der er x foran tallet er det bare fordi den er fabriks overclocked). 

 

Stikker lige snuden der ind.:downs:

Link til kommentar
Del på andre sites

7 minutter siden, Rusty skrev:

https://www.fcomputer.dk/foeniks-banshee-ii-faerdigsamlet-gamer-computer-intel-i5-10400f-8gb-ddr4-gtx-1650-4gb-500gb-ssd-m-2-windows-10-installeret-og-koereklar

Hvad med dens lillebror Banshee II?
Jeg går bare efter en pc der kan holde til at køre på stavox servere, og ikke crasher under loading.

Lad mig give dig et tip. Som sagt brug Topdata / Topgaming og ikke Føniks, elgiganten, power, sharkgaming osv. De butikker går udelukkende efter at tjene så mange penge som de overhovedet kan. Det gør Topdata ikke. Hos Topdata kan du selv skifte lidt i specsne osv. 

Tips til gode specs som er forholdsvis billige
16 GB RAM 3000 Mhz
1660 super eller 1670 (Pls ik køb 20 serien det er den største scam)
AMD Ryzen 5 3600, AMD Ryzen 7 2700 (Hvis der er x foran tallet er det bare fordi den er fabriks overclocked). 
Du burde køre 60 (i spawn) til 200 FPS ca. med disse specs

Pris: Hos Topdata. tror jeg du vil komme af med ca. 6500. Magter ik at tjekke

Held og lykke med at finde en PC
//VaffelVictor
 

Link til kommentar
Del på andre sites

37 minutter siden, Dynn skrev:

Det er mange penge for ikke særlig meget computer.

https://www.fcomputer.dk/foeniks-banshee-ii-faerdigsamlet-gamer-computer-intel-i5-10400f-8gb-ddr4-gtx-1650-4gb-500gb-ssd-m-2-windows-10-installeret-og-koereklar

Hvad med dens lillebror Banshee II?
Jeg går bare efter en pc der kan holde til at køre på stavox servere, og ikke crasher under loading.

Link til kommentar
Del på andre sites

CPU: Intel I5 9600K

GPU: ASUS RTX 2070 Super

RAM: HyperX 16 GB DDR4 3000 MHz

 

Kan trække stort set alle spil, mange i 4K også.

 

Jeg kører med omkring 50-60 FPS i midtbyen, med fuld server.

100+ FPS udenfor byen.

 

Super tilfreds med mine specs, har ingen problemer med lag og kan sagtens køre flere spil på en gang.

 

Kør dog kun med en 1080p skærm på 144hz

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

3 minutter siden, Matti 🐐 skrev:

CPU: I5-10400F (2.9Ghz-4.3Ghz ish)
GPU: GTX 1660 Super
Ram: 16GB DDR4 3000mhz

Jeg har derudover en 2560x1440 skærm.

Hvis vi antager at Evocity er fyldt, så kører jeg med 30-40 fps inde i centrum, og ca. 80-100 fps ude for byen på en god dag.

hvad hvis vi antager det er Downtown du er på?

Link til kommentar
Del på andre sites

CPU: 7 5800x
GPU: 3070
Ram: 16 Gb
Skærm: Samsung Odyssey G7 27 tommer, 240 hz, 1440p og alt det gode
 

CS: 300-500 fps
Gmod: 100-250 alt efter hvor mange der er på, biler og om det er inde i byen. Det er dog lang tid siden jeg har spillet så jeg kan ikke huske det 100%
Doom Eternal (1440p og Ultra er omkring 150 fps)

Speccy kan ikke vise min cpu (Idk why)

image.png.c84853b0d02792447fa13d8e0a9c5940.png

Link til kommentar
Del på andre sites

Næsten ligegyldigt hvor god en computer du har vil Garry's  Mod stadig været lort optimeret, så hvis du har en respektabel CPU kan du spille spillet, og så vil du virkelig ikke få meget mere ud af en bedre CPU.

 

Jeg har:

AMD Ryzen 5 5600X

NVIDIA GeForce RTX 3070

4x 8 GB Ram (3200 MHz)

 

Og jeg køre stadig ikke vildt FPS på evocity.

Men andre spil køre den fantastisk.

Link til kommentar
Del på andre sites

Mens jeg optager ca. ~30-60 fps, 1920x1080 Fuld hd, 120hz skærm. Rimelig standard settings u. anti-aliasing

Uden jeg optager ca. ~40-60 fps, 1920x1080 Fuld hd, 120hz skærm. Rimelig standard settings u. anti-aliasing

De er rimelig identiske, da garry's mod ikke er gpu tungt, og derfor bruger jeg NVENC.

 

Spiller på bærbar:

Skærm (På bærbar): 15.6" FHD (1920x1080), 120Hz, IPS-Level

Chipset: Intel® HM370

CPU: Intel Core i5 - 9300H

GPU: NVIDIA® GeForce RTX™ 2060 med 6GB GDDR6 VRAM.

RAM: 8GB Single Channel DDR4-2666

PSU: 180W adapter / 51 Battery (Whr)

SSD/HDD: M.2 NVME 256 GB (Ukendt mærke), 3x Hjemmebygget eksterne harddiske 500GB 5200RPM, Et ledigt m.2 NVME slot.

Wifi + BT: 802.11 ac Wi-Fi + Bluetooth v5

Vægt: 1.86 kg.

 

Power Late 2020 - 6000kr.

Link til kommentar
Del på andre sites

Arkiveret

Dette emne er nu arkiveret og er lukket for yderligere svar

×
×
  • Tilføj...

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK PÅ STAVOX.DK

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privatlivspolitik - Vilkår for brug.