Hop til indhold
Stavox

Konfi gave


Rusty

Recommended Posts

Eyy Stavox!

Jeg skal snart konfirmeres og leder efter en pc på ca 10k DKK ,øhm jeg ved ik en skid omkring pc`er sår søger lidt hjælp.. Savner sku serveren men min lenovo laptop kan sku ikke køre det mere ahahah! 

//Christian Quist

-_Rusty_-

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis du kun spiller GMOD er en pc til 10k overkill, som i meget.

 

Men ikke desto mindre, du vil have en pc til 10k, du får en pc til 10k

 

Det her er en mulighed, Det er en okay computer, der kan klare lidt af det hele, 1440p 60fps uden problemer.

https://ogaming.dk/produkt/amd-valor-gamer/

 

Det her er også en meget stærk mulighed, som igen ingen problemer har, vil dog nok smide en anden cpu køler på.

https://froggaming.dk/vare/3070-gamer/

 

Til 8k er det her langt fra en dårlig mulighed, og jeg kan sige, at lad være med at bruge alle konfi penge på en computer, det er altså dejligt bare at have nogen til at stå;

https://www.mm-vision.dk/visiongaming/Ryzen-gamer-stationaer

 

Hvis du "kun" spiller ting som CS & GMOD, kan du sagtens klare dig med:

AMD Ryzen 5 3600+ / 10.gen i5

GTX/RTX 1070+/1660 Super/2060+/30xx

16 GB ram - Gerne hurtige hvis du kører med AMD.

PSU skal bare være nok

Og for guds skyld, kør ikke med intel stock køleren, please.

 

Spiller du AAA titler, som Forza/Cyberpunk/Cold War og alt det der... er 10k faktisk okay;

AMD Ryzen 5/7 5.gen / Intel i7 9-10. gen.

RTX 3060ti+ (2080ti osv. er også en mulighed, men ikke køb dem nye)

16-32gb ram, er rigeligt.

PSU skal bare være nok.

 

Men tænk over om du nu skal bruge alt den kræft.

Streamer du, eller vil du streame vil jeg gå med AMD grundet flere cores til en lavere pris, dog er intel hurtigst med en lille del, hvis du udelukkende spiller lidt ældre spil som CS osv. Spil som Apex Legends/Cold war kan godt lide flere kerner, og det samme vil spil i fremtiden. Men kommer du til at bruge din computer så langt ud i fremtiden, eller er den hurtigt forældet? Ingen ved.

 

I '18 købte jeg min første rigtige gamer pc, og det var ikke en rigtig gamer pc, men det var det for mig, som udelukkende havde kørt på ældre systemer som jeg billigt kunne skaffe på politiauktion. Den kostede 6000kr, og var med en AMD Ryzen 5 2400g, ASUS ROG STRIX 1050ti og 16 GB ram. Dengang var det jo stort for mig, fordi den var helt ny og kunne klare tingene langt bedre end min gamle maskine. Jeg er nu ældre, og ved meget om computere ifølge mig selv, og kan sige at dengang, der var det okay for mig. Jeg opgraderede så løbende, jo mere viden jeg fik. Min lillebror fik den computer i konfi gave af mig, men den var selvfølgelig opgraderet, så den kunne trække de nye spil. Jeg går op i tingene ikke skal smides ud, og fik et GTX Titan, som engang var vild, men nu kun er på højde med et 1060 3gb, og puttede alle delene i et nyt kabinet, og grundet at min PSU begyndte at larme meget, med det nye 300w grafikkort, så måtte jeg jo kigge på sådan en, fik en 1000w Chill innovation strømforsyning, som klarer jobbet super fint.

 

Pointen med overstående er, køb noget du syntes vil være en opgradering, ikke køb bare fordi du har råd, du kan jo stadig bruge penge på noget andet. Og intet forbyder dig fra at opgradere løbende, måske med hjælp fra os fra forum igen, eller måske dine forældre. idk. Køb hvad du syntes passer dig bedst, hvis du har en 1080p skærm, så lad være med at fokuser udelukkende på grafikkort, men tænk mere på din CPU. Der er mange ting.

 

Og nååår jo, lad være med at købe en windows licens hos de der forhandlere til 500kr, gå på diverse spilhjemmesider og køb en licens til en 50kr eller sådan noget. 🙂

 

Tillykke med konfi når det kommer selvfølgelig. 🙂

Link til kommentar
Del på andre sites

11 timer siden, MRBennetsen✔ skrev:

Hvis du "kun" spiller ting som CS & GMOD, kan du sagtens klare dig med:

10.gen i5

GTX/RTX 1070+/1660 Super/2060+/30xx

16 GB ram 

Jeg kan sku snildt klare begge dele med en 2. generations I5, GTX g660 og 4GB DDR3 ram.

Link til kommentar
Del på andre sites

16 minutter siden, Mike Hansen skrev:

Alt andet end sharkgaming er et win.

Helt klart vil jeg anbefale at samle den selv, da det bare er billigere (hvis man kender til det).
Hvis ikke, så er nogen af de sider de andre anbefaler sikkert gode nok.

Jeg var ikke den bedste til lego I SFO'EN , så jeg vil nok ikke kæmpe mig ud i computer samling.

Link til kommentar
Del på andre sites

5 minutter siden, Matti 🐐 skrev:

Jeg er selv ked af, at jeg brugte alle min konfirmationspenge på en computer. Jeg kunne godt have brugt pengene nu til indskud til en lejlighed eller lign. 

Jeg ville nok anbefale dig, at bruge 5.000,- fra din konfirmation, og derefter spare 5.000,- op selv.

det er sgu nogen vise ord men ved ikke lige hvor fed lejlighed du ka få for 5000kr

Link til kommentar
Del på andre sites

12 timer siden, MRBennetsen✔ skrev:

Hvis du kun spiller GMOD er en pc til 10k overkill, som i meget.

 

Men ikke desto mindre, du vil have en pc til 10k, du får en pc til 10k

 

Det her er en mulighed, Det er en okay computer, der kan klare lidt af det hele, 1440p 60fps uden problemer.

https://ogaming.dk/produkt/amd-valor-gamer/

 

Det her er også en meget stærk mulighed, som igen ingen problemer har, vil dog nok smide en anden cpu køler på.

https://froggaming.dk/vare/3070-gamer/

 

Til 8k er det her langt fra en dårlig mulighed, og jeg kan sige, at lad være med at bruge alle konfi penge på en computer, det er altså dejligt bare at have nogen til at stå;

https://www.mm-vision.dk/visiongaming/Ryzen-gamer-stationaer

 

Hvis du "kun" spiller ting som CS & GMOD, kan du sagtens klare dig med:

AMD Ryzen 5 3600+ / 10.gen i5

GTX/RTX 1070+/1660 Super/2060+/30xx

16 GB ram - Gerne hurtige hvis du kører med AMD.

PSU skal bare være nok

Og for guds skyld, kør ikke med intel stock køleren, please.

 

Spiller du AAA titler, som Forza/Cyberpunk/Cold War og alt det der... er 10k faktisk okay;

AMD Ryzen 5/7 5.gen / Intel i7 9-10. gen.

RTX 3060ti+ (2080ti osv. er også en mulighed, men ikke køb dem nye)

16-32gb ram, er rigeligt.

PSU skal bare være nok.

 

Men tænk over om du nu skal bruge alt den kræft.

Streamer du, eller vil du streame vil jeg gå med AMD grundet flere cores til en lavere pris, dog er intel hurtigst med en lille del, hvis du udelukkende spiller lidt ældre spil som CS osv. Spil som Apex Legends/Cold war kan godt lide flere kerner, og det samme vil spil i fremtiden. Men kommer du til at bruge din computer så langt ud i fremtiden, eller er den hurtigt forældet? Ingen ved.

 

I '18 købte jeg min første rigtige gamer pc, og det var ikke en rigtig gamer pc, men det var det for mig, som udelukkende havde kørt på ældre systemer som jeg billigt kunne skaffe på politiauktion. Den kostede 6000kr, og var med en AMD Ryzen 5 2400g, ASUS ROG STRIX 1050ti og 16 GB ram. Dengang var det jo stort for mig, fordi den var helt ny og kunne klare tingene langt bedre end min gamle maskine. Jeg er nu ældre, og ved meget om computere ifølge mig selv, og kan sige at dengang, der var det okay for mig. Jeg opgraderede så løbende, jo mere viden jeg fik. Min lillebror fik den computer i konfi gave af mig, men den var selvfølgelig opgraderet, så den kunne trække de nye spil. Jeg går op i tingene ikke skal smides ud, og fik et GTX Titan, som engang var vild, men nu kun er på højde med et 1060 3gb, og puttede alle delene i et nyt kabinet, og grundet at min PSU begyndte at larme meget, med det nye 300w grafikkort, så måtte jeg jo kigge på sådan en, fik en 1000w Chill innovation strømforsyning, som klarer jobbet super fint.

 

Pointen med overstående er, køb noget du syntes vil være en opgradering, ikke køb bare fordi du har råd, du kan jo stadig bruge penge på noget andet. Og intet forbyder dig fra at opgradere løbende, måske med hjælp fra os fra forum igen, eller måske dine forældre. idk. Køb hvad du syntes passer dig bedst, hvis du har en 1080p skærm, så lad være med at fokuser udelukkende på grafikkort, men tænk mere på din CPU. Der er mange ting.

 

Og nååår jo, lad være med at købe en windows licens hos de der forhandlere til 500kr, gå på diverse spilhjemmesider og køb en licens til en 50kr eller sådan noget. 🙂

 

Tillykke med konfi når det kommer selvfølgelig. 🙂

https://www.fcomputer.dk/foeniks-banshee-ii-faerdigsamlet-gamer-computer-intel-i5-10400f-8gb-ddr4-gtx-1650-4gb-500gb-ssd-m-2-windows-10-installeret-og-koereklar

Ser fornuftig ud i mine øjne

eller

https://www.fcomputer.dk/foeniks-10-gen-banshee-iii-faerdigsamlet-gamer-computer-intel-i5-10400f-16gb-ddr4-gtx-1660s-6gb-512gb-ssd-windows-10

Link til kommentar
Del på andre sites

^ Stop, stop.

Brug det på en computer, men sæt nogle penge af til opsparing (80% fornøjelse, 20% opsparing).

 

Medmindre du står i en situation, hvor du skal flytte om 2-3 år, så behøver du ikke bekymre dig om lejlighed og indskud for nu.

De penge kan du tjene ved siden af, hvis du orker at arbejde for det.

 

Hav en god konfirmation 👍

Link til kommentar
Del på andre sites

På 09/02/2021 den 11:42 AM , Willy skrev:

^ Stop, stop.

Brug det på en computer, men sæt nogle penge af til opsparing (80% fornøjelse, 20% opsparing).

 

Medmindre du står i en situation, hvor du skal flytte om 2-3 år, så behøver du ikke bekymre dig om lejlighed og indskud for nu.

De penge kan du tjene ved siden af, hvis du orker at arbejde for det.

 

Hav en god konfirmation 👍

yo skal vi flyt ind sammen

Link til kommentar
Del på andre sites

Arkiveret

Dette emne er nu arkiveret og er lukket for yderligere svar

×
×
  • Tilføj...

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK PÅ STAVOX.DK

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privatlivspolitik - Vilkår for brug.